Ik maakte een compliment over de zwarte zomerjurk die ze aan had. Ik zei, zoiets zoek ik nu nog steeds. Moet je eens bij Didi of C & A kijken zei ze. Vanzelf ging het verhaal over mijn rokdragen, want dat weet ze nu inmiddels al jaren. Ze vertelde mij eerlijk, dat ze in het begin er even aan moest wennen, maar het nu heel gewoon vind, en zelfs stoer van mij vindt dat ik dat durf. Zelfs een zus van haar die ik daar ook wel regelmatig zie komen heeft dat tegen haar ook weleens gezegd, dat ik toch maar lekker doe wat ikzelf wil, en dat ze dat heel goed van mij vind. Niet achter de kudde aanlopen. Mijn buurvrouw houdt daar ook niet van. Vind dat iedereen moet kunnen dragen wat hij/zij prettig vind. Ze zei, het spijt mij maar veel intolerantie komt toch veel uit het buitenland, vooral door hun geloof zei ze. Ik zei, maar ook een bepaalde groep Nederlanders, de zogenaamde 'Petjescultuur' vertelde ik haar. Ik vertelde haar dat we daar op het Rok voor mannenforum ook over praten. Zij zei, dat soort lui noem ik 'white trash'. Ik zei 'de blanke of witte asbak' Ja zei ze.
Ze vroeg mij toen of ik ook wijde rokken draag. Ik zei ja die draag ik ook. Oh zei ze, dan heb ik nog een zwarte rok met draperieën. Die draag ik niet meer. Ik heb hem van haar gekregen. Zit zalig, alleen is hij mij wel wat te groot, maar ik ga eerders weleens naar mijn kleermaker toe, en laat hem innemen. Zalige stof en het draagt lekker wijd om je heen en hij is bijzonder zwierig en hele aangename stof. Als ik hem bij de kleermaker heb laten vermaken, zal ik wel een foto van mij maken als ik die rok aan heb. In de winter zal hij best mooi staan met zwarte laarzen er onder. Toch lief van zo'n buurvrouw.