Buurvrouw en zus van buurvrouw vinden mij stoer

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder

Buurvrouw en zus van buurvrouw vinden mij stoer

Bericht door RokSterNL »

Vandaag zoals ik heel regelmatig met mijn buren in de straat praat, een praatje gemaakt met de buurvrouw die aan de overkant recht tegenover mij woont. Ze was de kozijnen aan het schilderen. Ze vroeg hoe het ermee ging, en ik zei rustig aan.

Ik maakte een compliment over de zwarte zomerjurk die ze aan had. Ik zei, zoiets zoek ik nu nog steeds. Moet je eens bij Didi of C & A kijken zei ze. Vanzelf ging het verhaal over mijn rokdragen, want dat weet ze nu inmiddels al jaren. Ze vertelde mij eerlijk, dat ze in het begin er even aan moest wennen, maar het nu heel gewoon vind, en zelfs stoer van mij vindt dat ik dat durf. Zelfs een zus van haar die ik daar ook wel regelmatig zie komen heeft dat tegen haar ook weleens gezegd, dat ik toch maar lekker doe wat ikzelf wil, en dat ze dat heel goed van mij vind. Niet achter de kudde aanlopen. Mijn buurvrouw houdt daar ook niet van. Vind dat iedereen moet kunnen dragen wat hij/zij prettig vind. Ze zei, het spijt mij maar veel intolerantie komt toch veel uit het buitenland, vooral door hun geloof zei ze. Ik zei, maar ook een bepaalde groep Nederlanders, de zogenaamde 'Petjescultuur' vertelde ik haar. Ik vertelde haar dat we daar op het Rok voor mannenforum ook over praten. Zij zei, dat soort lui noem ik 'white trash'. Ik zei 'de blanke of witte asbak' Ja zei ze.

Ze vroeg mij toen of ik ook wijde rokken draag. Ik zei ja die draag ik ook. Oh zei ze, dan heb ik nog een zwarte rok met draperieën. Die draag ik niet meer. Ik heb hem van haar gekregen. Zit zalig, alleen is hij mij wel wat te groot, maar ik ga eerders weleens naar mijn kleermaker toe, en laat hem innemen. Zalige stof en het draagt lekker wijd om je heen en hij is bijzonder zwierig en hele aangename stof. Als ik hem bij de kleermaker heb laten vermaken, zal ik wel een foto van mij maken als ik die rok aan heb. In de winter zal hij best mooi staan met zwarte laarzen er onder. Toch lief van zo'n buurvrouw. :D
Jos

Re: Buurvrouw en zus van buurvrouw vinden mij stoer

Bericht door Jos »

dat is echt boffen rokster. Ik heb ook een paar van zo'n rokken, heerlijk om te dragen. Alleen draag ik ze hoofdzakelijk in en om het huis. Mede ook omdat ze geen zakken hebben
een fervent rokdrager
masker

Bericht door masker »

ohhh dat vind ik nu echt geweldig leuk. Ze is niet alleen heel tolerant naar je over het rokdragen, ze draagt er ook aan bij door je een rok te geven.
Is de overbuurvrouw een beetje leuk en vrijgezel?.... nee zonder dollen zo'n vrouw zou je toch als rok dragende man aan je zijde willen hebben.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

masker schreef:ohhh dat vind ik nu echt geweldig leuk. Ze is niet alleen heel tolerant naar je over het rokdragen, ze draagt er ook aan bij door je een rok te geven.
Is de overbuurvrouw een beetje leuk en vrijgezel?.... nee zonder dollen zo'n vrouw zou je toch als rok dragende man aan je zijde willen hebben.
Ik vind dat ook top, zo'n buurvrouw.

Nee ze is al getrouwd en heeft 2 kinderen. Een zoon en een dochter. Ze is wel van hetzelfde bouwjaar als waar ik uit ben, 1964. Een heel goed bouwjaar ! :D
Rinus54

Bericht door Rinus54 »

Een goede buur is beter dan een verre vriend zeggen ze toch? Van een verre vriend krijg je geen rok ook trouwens.
Zo kan het en moet het ook. Zie je weleens de "rijdende rechter"? Dat gaat heel vaak over vete's tussen buren. De verwensingen gaan dan over en weer.
Dan doet zo'n man wel een uitspraak, maar toch lijkt mij aantrekkelijk wonen naast elkaar dan uitgesloten.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Inderdaad, de verhoudingen kunnen dan toch dusdanig verziekt zijn, dat je niet meer kunt spreken van een gezellige samenleving naast elkaar. Ik heb het programma wel een aantal keren gezien. Maar jammer dat het toch altijd vrij laat is afgelopen, vandaar dus dat ik het merendeels niet zie.
peet

Bericht door peet »

Mooi hoor z'n buurvrouw wie weet heb ik die ook wel alleen heeft die mij nog niet in rok gezien :D
Toch wel fijn om ook eens gewoon met een vrouw erover tekunnen praten.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

peet schreef:Mooi hoor z'n buurvrouw wie weet heb ik die ook wel alleen heeft die mij nog niet in rok gezien :D
Toch wel fijn om ook eens gewoon met een vrouw erover tekunnen praten.
Daar kom je achter als je je op een keer de stap naar buiten hebt durven maken. Misschien niet na 1 x, maar als de buren je op een gegeven moment veel meer in rok aanschouwen op straat zal die gelegenheid zich eerder voor doen.

Door dit soort berichten te lezen op fora/sites, enkele foto's gezien te hebben van mannen die op straat gefotografeerd waren in rok, heb ik ook de kracht gekregen, van dit wil ik, en dit ga ik nu doen. :D
Plaats reactie