Artikel op iwritefashion.com

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Artikel op iwritefashion.com

Bericht door Wiha »

Zie onderstaande link:

http://www.iwritefashion.com/index.php/ ... mannenrok/
De mannenrok
Een tijdje geleden kwam ik berichten tegen dat er een mannenrok in opkomst was. Ik dacht dat waait wel over… maar nu is het menens. Ik las vanochtend het artikel “Wie de rok past, trekke hem aan” in de SPITS (dinsdag 2 maart 2010). Mannen kunnen sinds gisteren een mannenrok bij de H&M kopen.

Op verschillende internetforums onstaan er felle discussies op de vraag of de man in rok trendy is. De één vindt het een “dikke horror” en “te homoseksueel voor woorden”, de ander (een fervent rokkendrager) vindt het belachelijk dat mannen geen rok aankunnen in de samenleving.

“Vrouwen dragen toch ook gewoon een broek of stropdas”
Dat zegt de 45-jarige oprichter van de site www.rokvoormannen.nl. En zo gaat de discussie door. Er komt maar geen einde aan. En dit hoeft ook niet, want ik vind dat het een persoonlijke keuze is. De één vindt het wel kunnen, de ander niet. Ik sluit me aan bij dat laatste; ik ben van mening dat de rok tóch echt een kledingstuk voor vrouwen is. Een rok geeft de vrouw haar vrouwelijkheid en een sexy gevoel. En dit moet zo blijven. Tja… verschil moet er wezen, toch? Bovendien denk ik dat bijna alle mannen ook zo erover denken. Voor mijn part blijft de rok gewoon in de kast van de vrouw en trekt de man dit alleen aan op verkleedpartijen en carnaval.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
willi

Re: Artikel op iwritefashion.com

Bericht door willi »

Tis om moedeloos van te worden

Een rok geeft de vrouw haar vrouwelijkheid en een sexy gevoel. En dit moet zo blijven. Tja… verschil moet er wezen, toch? Bovendien denk ik dat bijna alle mannen ook zo erover denken. Voor mijn part blijft de rok gewoon in de kast van de vrouw en trekt de man dit alleen aan op verkleedpartijen en carnaval
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen

Bericht door Viqueen »

Hoi Willy,

ik probeer het niet meer te lezen.Het is ook een psychologisch feit dat negatieve commentaren serieuzer overkomen,en langer blijven hangen,dan dat het met positieve commentaren het geval is.

Het is moeilijk,maar we moeten proberen ons leven niet te laten sturen door een stel mensen haters[zo noem ik ze maar] ik probeer nu net te doen of er veel meer positieve reacties in staan,dat maakt het voor je zelf makkelijker en lichter,om ook zo naar buiten te gaan.
willi

Bericht door willi »

Vincent van Gogh, Karel Appel, Piet Modriaan. ‘Ordinaire klodderaars zonder smaak en zonder verstand van kunst. Kijk naar Rembrand van Rijn, Pieter Breughel, Jeronimus Bosch. Dié konden pas schilderen, dát waren pas kunstenaars’. De leerboeken en artikelen van kunstcritici stonden bol van dit soort uitlatingen.
‘Mijn nichtje van 4 kan dit ook!. . . Het moest verboden worden om dit gekledder kunst te noemen!’.

Komt deze onzin ons niet bekend voor? Conservatieve, in de tijd verstarde, commercieel denkende journalisten, die slechts de mening van het volk durfden verkondigen en daarmee de massa in de waan latend dat alles maar moet blijven zoals het is. Geen innovatie in het zichtbare en hoorbare. (ook moderne muziek was taboe) Okee, een nieuw soort patat, dat mag. Maar mannen die plotseling aan mode gaan doen en met hun kleding experimenteren door een rok te gaan dragen, in plaats van die oude, al sinds tientallen decennia algemeen erkende broek, dat moet verboden worden.

‘De rok is voor vrouwen bedoeld en is dus bij mannen geen gezicht. Zo is het nu eenmaal en zo moet het voor altijd blijven’.
. . . ‘Je hangt toch zeker ook geen van Gogh of een Appel aan je muur, om maar te zwijgen van een Mondriaan . . . ; producten van sukkelaars die dachten te weten wat mooi is, wat kunst is. . . Weg met die nieuwlichters!’.

1 Een Rembrand geeft je omgeving een kunstzinnige uitstraling, een rijk gevoel. En dat moet zo blijven. Tja… verschil moet er wezen, toch? Bovendien denk ik dat bijna alle kunstkenners er ook zo over denken. Voor mijn part blijven die van Gogh’s, Appels en Mondriaans gewoon in een kast op zolder en hang je ze alleen op met carnaval.

2 Een rok geeft de vrouw haar vrouwelijkheid en een sexy gevoel. En dit moet zo blijven. Tja… verschil moet er wezen, toch? Bovendien denk ik dat bijna alle mannen ook zo erover denken. Voor mijn part blijft de rok gewoon in de kast van de vrouw en trekt de man dit alleen aan op verkleedpartijen en carnaval

Wat journalistiek geleuter betreft is er niets nieuws onder de zon. Vernieuwing is niet belangrijk; de mássa is belangrijk, want die brengt nog steeds het meeste geld op. En wiens brood men eet, diens woord men spreekt!
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Wiha »

De reden dat ik al deze berichten post is vanwege de aandacht die we krijgen, en ja er is veel negatief commentaar maar zoals eerder aangegeven vaak hoor je degene met positief commentaar niet. Vandaar lees je alleen negatieve commentaren. Er is aandacht en dat is positief. Ook voor degene die het wel positief zien.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Jos

Bericht door Jos »

willi schreef:Een rok geeft de vrouw haar vrouwelijkheid en een sexy gevoel
waarom zou een rok bij een man niet sexy staan en geen sexy gevoel geven?
Ik ben ooit door een vrouw benaderd, die mij de rok heel sexy vond staan en moest perse aan mijn kont voelen (midden in een supermarkt :o )
een fervent rokdrager
willi

Bericht door willi »

Nog even gauw Jos. Die tekst was niet van mij maar van 'iwritefashion'. De cursieve tekst daarboven is een vergelijking met deze tekst.
ecokilt
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Bericht door ecokilt »

In ieder geval goed wederwoord geleverd, willi.
Plaats reactie