http://www.iwritefashion.com/index.php/ ... mannenrok/
De mannenrok
Een tijdje geleden kwam ik berichten tegen dat er een mannenrok in opkomst was. Ik dacht dat waait wel over… maar nu is het menens. Ik las vanochtend het artikel “Wie de rok past, trekke hem aan” in de SPITS (dinsdag 2 maart 2010). Mannen kunnen sinds gisteren een mannenrok bij de H&M kopen.
Op verschillende internetforums onstaan er felle discussies op de vraag of de man in rok trendy is. De één vindt het een “dikke horror” en “te homoseksueel voor woorden”, de ander (een fervent rokkendrager) vindt het belachelijk dat mannen geen rok aankunnen in de samenleving.
“Vrouwen dragen toch ook gewoon een broek of stropdas”
Dat zegt de 45-jarige oprichter van de site www.rokvoormannen.nl. En zo gaat de discussie door. Er komt maar geen einde aan. En dit hoeft ook niet, want ik vind dat het een persoonlijke keuze is. De één vindt het wel kunnen, de ander niet. Ik sluit me aan bij dat laatste; ik ben van mening dat de rok tóch echt een kledingstuk voor vrouwen is. Een rok geeft de vrouw haar vrouwelijkheid en een sexy gevoel. En dit moet zo blijven. Tja… verschil moet er wezen, toch? Bovendien denk ik dat bijna alle mannen ook zo erover denken. Voor mijn part blijft de rok gewoon in de kast van de vrouw en trekt de man dit alleen aan op verkleedpartijen en carnaval.