zeker als het boven de rivieren betreft,daar zij de mensen gewoon veel brutaler en aroganter dan onder de rivieren(brabant en limburg)((uiteraart is natuurlijk niet iedereen arogant daar maar ik denk wel dat u weet wat ik bedoel))
gr jptje
Ludwigcw schreef:Het rap reageren van Nederlanders zit volgens mij toch in hun genen of cultuur. Ik heb zo al enkele ervaringen door mijn leven heen gehad, lostaand van een man in rok, die duidelijk maakt dat een Nederlander rapper meent zijn mening te moeten geven over een medeburger.
In mijn pupertijdsjaren ben ik een keer met een jeugdverenining naar de Efteling geweest en als je met een paar vroegrijpe jongen samen bent, durf je wel al iets meer tegenover toevallige aanwezige meisje ( nederlandse in dit geval ). Nu de reacties en praat die we in respons kregen deden ons toch serieus rode oortje krijgen, iets wat we van de vlaamse meiden zeker niet gewend waren.![]()
![]()
Ik heb ooit samen met mijn treinklub, met een baan op een modelspoorbeurs in Utrecht gestaan, daar kregen we gans de tijd te pas en te onpas opmerkingen en commentaar over onze baan, hoe we hem aan het opstellen waren en dat je dat beter zo of zo kon doen. Sta je aan een verkoopstand met iets in je handen, zegt er dan een Nederlander in je nek, " moet je niet kopen, heb ik al gehad, deugd voor niets". Allo zeg, had ik iets gevraagd.![]()
Op diezelfde beurs zit ik op één van de eethoekjes mijn lunch op te eten, vraag een Nederlander als hij mag komen bijzitten, ok geen probleem, begint daar mijn volledig uit te horen. En zegt dan op een bepaald moment naar mijn drankje kijkend, " ik zou ook wel iets te drinken kunnen gebruiken ! " en kijkt dan naar mij![]()
![]()
Hé jong zeg !.
Sorry maar bij een belg werkt dat niet zo zulle.
Deze drie voorbeelden tonen aan dat Nederlanders veel meer vrijpostiger zijn in hun omgang met andere dan Belgen of ander nationaliteiten. Niks verkeerd mee maar als buitenstaander is dat toch soms confronterend.
Eerlijk ,wij zullen ook wel denken van " dat trekt nu toch op niets, of welke clown loopt er daar nu rond" maar wij belgen zullen dat niet vlug uitspreken.
Dus verwonderd het mij niet dat je in Nederland meer reacties krijgt dan in België ivm rokdragen. Bij ons heb je ook de verbaasde blikken en mensen die je blijven nastaren, maar een mondelinge reactie blijft meestal uit.
Ludwigcw