Laat ik maar beginnen met vorige week dinsdag. Ik steek de weg over bij mij in de buurt. Ik zie een getinte knaap naar mij kijken. Maar dat doet mij niets. Hij kijkt maar. Zeg maar dat hij zo'n 150 meter van mij vandaan was, en ik hoor ineens roepen 'homo'. Al dat gelul van mensen, niet op reageren, is lulkoek. Het is juist wat en hoe zeg je het, zonder dat het agressie uitlokt. Inmiddels ben ik daar al behoorlijk bedreven in. Dus ik roep zo terug, je zult jezelf bedoelen, waarop die knaap roept, wat ? maar ik riep eigenlijk direkt al daarna, dat hoef je niet zo hard te roepen dat je een homo bent. Waarop die knaap riep 'hou je kankerbek'. Overigens het woord met de 'K' ligt in Den Haag voor op de tong. Toen ben ik doorgelopen. Ik dacht ik heb mijn woordje gezegd.
Nu is het een week verder, en vandaag ten eerste twee stratenmakers van de BAM (Bataafse Aannemers Mij). Het bekende gefluit. Waarop ik antwoord 'je kunt wel zien waar het verstand zit bij de heren stratenmakers'. Geen reactie terug. Vanmiddag vanuit een busje met twee van die k*tkerels, roept er eentje joehoe met een hoge stem. Ik zei toen, je hoeft niet zo raar te doen, ik zie heus wel aan je dat jij een homo bent. Ik hoorde hem toen nog zacht zeggen, 'hoor wie het zegt'. Ben na mijn woordje gezegd te hebben door gelopen. Wat hij dan nog zei interesseerde mij niet meer.
Het is wel frapant. Zij vinden het normaal om jou voor joker te zetten, maar als je de heren zelf op een diplomatieke manier de bal terugspeelt zijn ze gepikeerd. Fijn voor ze. Als ik mij afgereageerd heb, ben ik het kwijt. In mijn geval als ik dat niet gedaan zou hebben op dat moment, zat ik ermee, ik had het dan niet los kunnen laten. Nu zaten zij ermee. En het nagemodder van hen, is alleen maar om zich nog een figuur proberen te geven, maar dat helpt dan toch niet meer.
Wie zijn eigenlijk de homo's. Die kerel die bij die andere kerel in de bus zit. Als hij een vent was geweest riep hij het niet of deed het zonder een ander in zijn bijzijn. Wij zijn kerels, want wij hebben de ballen om in een rok op straat te lopen. Dan nog al zou ik een homo zijn, dat zijn ook hele normale mensen, zoals wij hier allemaal.
Wat dat betreft is Den Haag een intolerante stad. En zo zullen er nog wel meer steden, en zeker in de dorpen, zijn.
Toen ik vorige week woensdag in Amsterdam was, no problem. Hier gelukkig ook wel niet zo vaak in Den Haag, maar in Amsterdam heb ik nog nooit kritiek gehad. In Den Haag loop je in ieder geval nu eenmaal wel meer kans om kritiek te krijgen.
En toch laat ik mij niet meer uit mijn rok jagen