In kilt door Brugge

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Ludwigcw
Contacteer:

Re: In kilt door Brugge

Bericht door Ludwigcw »

Jan,

Mijn cargorok komt uit een winkel van "Tom Tailer", zie link naar wenshop, en het is dezelfde korting zoals ik in de winkel gehad heb.

http://www.tom-tailor.nl/index.php?view ... 1736060026

Ik heb die sportkilts eens bekeken, en alleen maar de effen modellen kunnen mij bekoren. De combinatie van ruiten en plooitjes doen mijn zo klassiek aan. Ben wel blij dat het bestaat voor de mannen en smaken verschillen nu éénmaal hé.

Ludwigcw
jan

Bericht door jan »

Bedankt voor de link, Ludwigcw.,
Ik heb 'm bekeken maar hij is aan de onderzijde te krap voor mij.
De effen Sportkilts zijn gemaakt van stugge katoen ipv de soepele ruitstof, helaas.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi

Bericht door willi »

Als ik een kiltdrager was zou ik vrijwel elke dag berokt door het leven gaan.
Wat is er ongewoon aan het dragen van een kilt door een man? Niets! De kilt is immers een mannenkledingstuk; zelfs bedoeld voor ‘stoere’ mannen.
Wellicht droegen onze Keltische voorvaderen langs de Noordzeekust allemaal een kilt en niet alleen de Scoten en Picten aan de andere kant van die zee. (volkeren die zich ‘niet’ door de oprukkende Franken hebben laten voorschrijven wat ze mochten/moesten dragen)

Helaas hebben de ‘later’ op de Britse eilanden aangekomen Angelen en Saksen de kilt tot klederdracht gedevalueerd.
De Britse Kelten zijn uiteindelijk ook door de knieen gegaan en dragen nu evenals hun vrouwen meestentijds broeken. Jammer!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Henry-L

Bericht door Henry-L »

willi schreef:Wat is er ongewoon aan het dragen van een kilt door een man? Niets! De kilt is immers een mannenkledingstuk; zelfs bedoeld voor ‘stoere’ mannen.
Hier kan ik je helemaal in volgen, Willi.

Ik moet zeggen dat, sinds ik die kilt heb, de drempel om in 'rok' (lees 'kilt') in het openbaar te komen een stuk lager is. Niet dat ik mijn rokken zal wegdoen. Helemaal niet, maar ik denk dat deze nu zullen dienen voor binnenshuis. Vooral omdat er nu nog een paar kilts naar mij onderweg zijn.

;) Henry-L
...
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Ik heb die kilt in Amsterdam gezien als ik het goed heb en ik vond het een mooie rok. En dat maakt de drempel om zo'n rok te dragen natuurlijk een stuk kleiner.

Maar om nu iedere dag in zo'n kilt te moeten lopen, lijkt me niets. Ik denk dat als je dat echt doet, je er snel je bekomst van krijgt.
jan

Bericht door jan »

Waarom? Ik doe dat al decennialang met plezier en krijg daar geen genoeg van. Heerlijk dat vrije gevoel rond de benen.
Broeken, ja, die beperkende ondingen, dáár heb ik mijn bekomst van.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi

Bericht door willi »

Zo is 't Jan!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Volgens mij hebben jullie gewoon een rokken-fetish. Ongeveer zoals ik een benen-fetish heb.
treintje

Bericht door treintje »

Of in mijn geval een schoenen fetish.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie