Supermodel Andrej in NRC

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
mikvanes

Re: Supermodel Andrej in NRC

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Wat zijn jullie negatief! Als er geen aandacht aan "ons" besteed wordt is het niet goed, maar als er wel aandacht aan wordt besteed hebben jullie van alles op- en aan te merken over de vorm. Het is ook nooit goed!
Ik dacht wel degelijk dat dit een belangrijk artikel was voor het forum en dat het positief nieuws vormt. Voordat ik het geplaatst had, was ik twee uur aan het prutsen.

Maar verder wel met je eens.
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Willi:
Dan slaan we de psychologie-boeken open en geven hem de naam ‘androgyn’. Want ‘zoiets’ kan natuurlijk geen ‘gewone’ man zijn.
'Androgyn' slaat volgens mij vooral op het uiterlijk en is normaal geen geaccepteerde 'psychologische' term bij mijn weten.
willi

Bericht door willi »

'Androgyn' slaat volgens mij vooral op het uiterlijk en is normaal geen geaccepteerde 'psychologische' term bij mijn weten.

Wel, als 't dat nog niet is wordt 't het wel, en wordt het toegevoegd aan het lijstje gender-eigenschappen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
treintje

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Het zit vast op zijn plaatje, denk ik. Ik heb er niet echt iets mee. Andrej vind ik er prima uitzien. Sean Connery in rok, maar ook in pak e.d., vind ik een perfecte verschijning. Luns in rok, maar ook zonder rok: een enige man. Maar ik vind Jean Paul wat tussenin. Het is geen boter en geen vis. En dat verhaal dat hij in Amsterdam op straat e.d. van die negatieve reacties krijgt... Tja, het kan kloppen, maar ik loop in Amsterdam in mijn minirokje probleemloos door hele groepen Marokkaanse jongeren heen.
Klopt, heb ik toevallig vanmiddag ook nog gedaan, in Amsterdam. Ik werd er aangesproken door een alochtone jongere met de vraag of er ergens een feestje was, want ik was al de tweede man in rok die hij zag, lol. ;)

Tja, ach, mijn stijl is het ook niet, maar toch vind ik hem er niet verkeerd uit zien. Op die foto in het artikel vind ik hem trouwens ook niet zo. Op internet staan foto's van hem in leukere outfits vind ik.
Laatst gewijzigd door treintje op 08 apr 2011 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
treintje

Bericht door treintje »

mikvanes schreef: Ik dacht wel degelijk dat dit een belangrijk artikel was voor het forum en dat het positief nieuws vormt. Voordat ik het geplaatst had, was ik twee uur aan het prutsen.

Maar verder wel met je eens.
Het was niet persoonlijk bedoeld hoor. Door je (overigens terechte) kritiekpunten kwam je verder positieve mening niet helemaal over. Maar ook de willi en Viqueen hadden kritiek en ik vond ik een tegengeluid wel op zijn plaats.

Dank trouwens voor het plaatsen, anders had ik het compleet gemist.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Als ik nu nog eens wat globaal naar dat artikel kijk, denk ik, dat dit soort plaatjes wel heel belangrijk is om het stereotype beeld van de man wat bij te stellen. Daar kunnen die paar mannen in rok natuurlijk nooit tegenop.

De NRC is natuurlijk maar een krant met een vrij klein lezerspubliek, die hem bovendien vaak ook nog amper lezen, maar soortgelijke beelden krijg je natuurlijk ook op tv en in glossy's.
willi

Bericht door willi »

Hij heeft natuurlijk de verkeerde uitstraling om als man serieus genomen te worden. (zou Mik kunnen zeggen)
Toch zou ik zo met hem willen ruilen. Alleen 'uiterlijk' dan natuurlijk.
Je kunt met dat 'voorkomen' alle kanten op.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen

Bericht door Viqueen »

wikipedia heeft een mooie uitleg over androgyn.Ook ik pas in 1 van die categorien...maar daarmee doe je een groep mensen tekort,zoals Jan en willy en ook ik wel die gewoon vrije kledingkeuze willen.Wij allemaal hier op het forum trouwens.

Nee zegt de samenleving,je mag alles doen als man,maar niet met uiterlijkheden,want dan gaan we daar gewoon een term voor verzinnen.

Dus als vrouw kan je vrij de catwalk op,als man ook wel maar niet voordat we die man in een hokje hebben gestopt.

Dus is de meerderheid het erover eens dat kleding een eigen geslachtelijke identiteit heeft,net als verzorging enz.

Toch bedankt voor het plaatsen en de moeite Mik.
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Graag gedaan.

Groetjes.
Plaats reactie