Prada maakt mannenrok uit wraak

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Prada maakt mannenrok uit wraak

Bericht door Wiha »

Zie onderstaande link:

http://www.nu.nl/lifestyle/2111666/prad ... raak-.html

Uitgegeven: 29 oktober 2009 09:40
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2009 09:40

AMSTERDAM – De Italiaanse Miuccia Prada heeft zich weer op de mannenrok gestort. Dit keer is het kledingstuk echter niet het resultaat van een diepgewortelde modevisie, maar van wraak.

© ANPDe populaire ontwerpster, die aan het hoofd staat van Prada en modelabel Miu Miu, zegt de draad van de beruchte mannenrok weer te hebben opgepakt om een collega te irriteren.

“Momenteel werk ik aan de mannencollectie”, aldus Miuccia tegen Blackbook. “En iemand van mijn kantoor vroeg bezorgd of ik niet wéér van plan was om een korte rok te maken. Jawel dus, en het wordt erger dan de vorige keer. Gewoon uit wraak.”

Verveling

De ontwerpster zegt sowieso gevoelig te zijn voor ongewone modestijlen, omdat het voorkomt dat de verveling toeslaat.

“Mannenmode moet onder invloed staan van vrouwenmode, en niet andersom”, aldus de markante Italiaanse. “Mannenkleding is zo gelimiteerd, dat maakt me vrij in mijn ideeën. Anders zou ik doodgaan van verveling.”
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Jos

Re: Prada maakt mannenrok uit wraak

Bericht door Jos »

Wiha schreef:“Mannenmode moet onder invloed staan van vrouwenmode, en niet andersom”, aldus de markante Italiaanse. “Mannenkleding is zo gelimiteerd, dat maakt me vrij in mijn ideeën. Anders zou ik doodgaan van verveling.”
Fijn om dit van een vrouw te horen; alleen gaat het wat ver om te stellen, dat het moet uitgaan van de vrouwenmode.
Misschien een idee om deze vrouw te benaderen vanwege dit initiatief
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Wiha, goed gevonden zeg :!:

Ik ben daarom ook nog even verder gaan Googlen en vond nog zo'n zelfde soort site met een iets uitgebreidere tekst en een fotootje van een man in zo'n minirok.

Bron: Blackbook.com 26 oktober 2009

Door: Alisa Gould-Simon Alisa Gould-Simon
26 oktober 2009

Miuccia Prada introduceert minirokken voor Mannen. Beter laat dan nooit: na ongeveer een maand van de laatste uitgave van Purple Fashion - goed Olivier Zahm's gevoed Parijse magazine als berucht voor volledige frontale naaktheid als voor de fascinerende eigenschappen van een reeks van mode-, film-en kunstwereld alumnae - het verzamelen stof op mijn boekenplank, ik eindelijk gekraakt de flinke lap gisteren alleen op zoek naar een fantastische profiel van Miuccia Prada, onder andere opmerkelijke stukken. En het interview, uitgevoerd door Massimo Torrigiani, onthult een mooie sappige stukje informatie over wat Prada zal zetten zetten haar FW10 mannelijke modellen komen in de Fashion Week. Simpel gezegd, heb je niet gezien, de laatste van mannen rokken.

"Ik werk op [een verzameling mannen] nu en iemand op kantoor bezorgd vroeg me: 'Je gaat niet naar de korte rokjes weer te maken, bent u?", "Prada herinnert van een recent gesprek met een medewerker. 'Dus ik nu nog verder te duwen, alleen voor wraak! "Gezien het feit dat de trend is het verkrijgen van stoom voor een tijdje (met Marc Jacobs voor het publiek te bevorderen zichzelf als de man rokken' schijnbaar de grootste voorstander van, maar niet te spreken Huffington Post betalen hulde aan de trend met een "beroemdheid mannen in rokken" slide show eerder deze maand), kunt u er zeker van mannen rokken kan een geweldige toekomst in de mode. (Om boot, Geachte abdij heeft al duidelijk gemaakt dat ze goedkeurt.) "Menswear cues moeten nemen van womenswear, en niet alleen andersom," Prada verder. "Menswear is zo beperkt, dus ik vrij ben met mijn ideeën. ” Anders zou ik sterven van verveling. "
Bijlagen
prada-mens-skirts.jpg
prada-mens-skirts.jpg (4.64 KiB) 6710 keer bekeken
rokwens

Bericht door rokwens »

Onze beheerders zijn "goe bezig" ! Dit is goed om op te volgen

Misschien schiet mijn geheugen tekort maar ik heb van die Nederlandse ontwerpster nog nooit gehoord. En blijkbaar heeft ze toch al mannenrokken ontworpen ! Dit lijkt me een mooie kans om deze dame wat aan te porren, aan te moedigen door onze interesse te tonen. (in de mannenrokken bedoel ik) Nu nog haar adres vinden ...
Ik vind dat minirokje niet echt mini eigenlijk maar het ziet er wel goed uit naar mijn idee. Waar zou je die dingen kunnen kopen ? Zou het betaalbaar zijn ? Kent iemand modezaken waar Prada verkocht wordt ? Of moeten we dan naar Amsterdam ! Mss even langs lopen bij de volgende bijeenkomst ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Hoi Rokwens, Nee, het is een Italiaanse ontwerpster die Miuccia Prada.
Plaats reactie