Eindelijk weer eens een positieve ervaring
Eindelijk weer eens een positieve ervaring
He, he, eindelijk weer eens een positieve ervaring.
Was vandaag weer in de kerk zoals bijna iedere zaterdagavond.
Na afloop van de dienst kan je dan een kopje koffie of thee drinken in een speciale ruimte die daarvoor bedoeld is.
Nu kennen veel mensen mij, en weten ook dat ik rokken draag. Ik word gewoon door iedereen daar behandeld als dat ik vroeger een broek aan had.
Een vrouw zei tegen mij, mooie laarzen heb je aan, ik draag ook in de winter altijd laarzen onder een rok, staat stoer, trouwens de hele combinatie, vind ik, zei ze.
Een andere vrouw die achter de balie stond om koffie te schenken, antwoordde, oh ik heb het eigenlijk nog helemaal niet eens gezien, laat mij ook eens kijken. Ja ziet er perfect uit.
Gelukkig zijn er dan toch nog mensen, al zijn deze met een nachtkaars te zoeken, die wel positief tegenover een rok en laarsdragende man staan. Het gaf mij in ieder geval weer een portie positieve energie.
Ik had trouwens dezelfde outfit aan als afgelopen week toen die kerel van die containerwagen wat negatiefs riep. Zie bijgevoegde foto.
Was vandaag weer in de kerk zoals bijna iedere zaterdagavond.
Na afloop van de dienst kan je dan een kopje koffie of thee drinken in een speciale ruimte die daarvoor bedoeld is.
Nu kennen veel mensen mij, en weten ook dat ik rokken draag. Ik word gewoon door iedereen daar behandeld als dat ik vroeger een broek aan had.
Een vrouw zei tegen mij, mooie laarzen heb je aan, ik draag ook in de winter altijd laarzen onder een rok, staat stoer, trouwens de hele combinatie, vind ik, zei ze.
Een andere vrouw die achter de balie stond om koffie te schenken, antwoordde, oh ik heb het eigenlijk nog helemaal niet eens gezien, laat mij ook eens kijken. Ja ziet er perfect uit.
Gelukkig zijn er dan toch nog mensen, al zijn deze met een nachtkaars te zoeken, die wel positief tegenover een rok en laarsdragende man staan. Het gaf mij in ieder geval weer een portie positieve energie.
Ik had trouwens dezelfde outfit aan als afgelopen week toen die kerel van die containerwagen wat negatiefs riep. Zie bijgevoegde foto.
Re: Eindelijk weer eens een positieve ervaring
zo kan het ook. Vaak hoor je eerder negatieve dan positieve reacties maar gelukkig heb je nu eens een positieve
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
-
Wel Rokster ik had gisteren ook een zeer positieve ervaring op de camping waar ik even heen was. Kreeg zelfs een compliment moest toen ook nog naar de super markt voor de wekelijkse boodschappen daar totaal geen reactie van de overige klanten. Mar vrijdag heb ik een jonge dame bij de HEMA toch wel met een mond vol tanden gezet want als het kouder wordt draag ik namelijk wel panty's en die was ik aan het in slaan kom bij de kassa vraagt ze of ik ze ook draag ik zij toen ja nou daar had ze niet van terug ( was waarschijnlijk een nieuwe kracht aangezien ik mijn panty's daar altijd koop en nog nooit die vraag gehad).
Jan,
Welke panty koop jij bij de Hema?
Welke panty koop jij bij de Hema?
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
" ik zei toen "ja" nou daar had ze niet van terug " Sorry, ik versta deze zin niet . is dit een typische Nederlandse uitdrukking ?
RockSter zo zie je maar dat de meningen vaak verdeeld zijn en dat je je niet moet laten heen en weer slingeren tussen positief en negatief. We hebben toch ijzersterke argumentaties waar een redelijk mens niet tegenop kan. Het zijn eerder
de gevoelsmatige aspecten die voor een aantal mensen de doorslag geven.
Maar ik ervaar dat men vooral reageert als het goed bevonden wordt en dat men zwijgt als ze het niet goed vinden of geen mening hebben. Soms wordt er al eens met een grapje over gesproken maar daar kan ik wel tegen. Maar ik weet niet hoe het zou gaan als ik een panty zou dragen. Misschien is dat weer anders. Maar daar heb ik zelf geen zin in.
RockSter zo zie je maar dat de meningen vaak verdeeld zijn en dat je je niet moet laten heen en weer slingeren tussen positief en negatief. We hebben toch ijzersterke argumentaties waar een redelijk mens niet tegenop kan. Het zijn eerder
de gevoelsmatige aspecten die voor een aantal mensen de doorslag geven.
Maar ik ervaar dat men vooral reageert als het goed bevonden wordt en dat men zwijgt als ze het niet goed vinden of geen mening hebben. Soms wordt er al eens met een grapje over gesproken maar daar kan ik wel tegen. Maar ik weet niet hoe het zou gaan als ik een panty zou dragen. Misschien is dat weer anders. Maar daar heb ik zelf geen zin in.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Inderdaad er is verschil tussen mensen. Maar hier in Nederland wordt door een bepaalde groep mensen, niet de snuggerste types wel te verstaan, openlijk kritiek geleverd op een niet echt diplomatieke manier. Die voelen zich geroepen het op een zeer onbehoorlijke manier te uiten, of ze je daar nu mee kwetsen of niet, dat interesseert ze geen fluit.
Het gekke is dat ik wel eens vrouwen zie lopen in kleding waar van ik denk daar kijk iedereen naar.
Nee dus, dat kan blijkbaar.
Maar als wij als man iets anders aantrekken, vind iedereen het plos raar, hoe komt dat toch?
Dus, vrouw loopt in een broek met een jurk er over, vind ik raar.
Als ik een jurk over mijn broek trek, ben ik raar, maar zij niet????????????????
Hoe krom wil je het hebben
Nee dus, dat kan blijkbaar.
Maar als wij als man iets anders aantrekken, vind iedereen het plos raar, hoe komt dat toch?
Dus, vrouw loopt in een broek met een jurk er over, vind ik raar.
Als ik een jurk over mijn broek trek, ben ik raar, maar zij niet????????????????
Hoe krom wil je het hebben
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Helemaal met je eens. Ik zie ze ook vaak. Opzich vind ik het niet raar staan, maar vind het dan wel zeer opmerkelijk als ik iets draag waarvan nog steeds vanuit wordt gegaan, dat dit kleding voor de dames is, dat men dan daar openlijk kritiek op gaat leveren. Ik ben wel iemand als iemand een jurk over een broek draagt of een rok over een legging, en deze zou kritiek op mij leveren, dan zal ik het ook niet schuwen om daar dan kritiek op te geven. Moeten ze maar niets tegen mij zeggen. En dan is het meestal tegen het zere been, want dan voelen zij zich ook aangesproken. Hoe denken ze dat ik mij voel als ze kritiek op mij leveren, net zo waardeloos. En ga nu niet vertellen, je wilt niet hebben dat een ander kritiek op jou levert, maar je doet zelf dan hetzelfde terug. Kijk, ik vind daar wel verschil in zitten. Of ik uit mijzelf kritiek lever, of dat dat naar aanleiding is van kritiek die ze op mij als eerste leveren. Dan zeg ik, dan had je je mond maar moeten houden, je kunt in zo'n geval dan een weerwoord verwachten. Maar dat pikken ze dan niet.
Misschien kun je eens een broek over een jurk proberen....
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.