Deze video vond ik gisteren op een collega-forum
Zouden we dit niet allemaal willen (Helaas alleen in het Duits)
John
Kilt als dienstkleding
Re: Kilt als dienstkleding
ziet er heel goed uit John, goed gevonden.
een positieve ervaring, die ook nog als zodanig wordt ervaren.
Dit doet me denken aan wat enige jaren geleden in Zweden ook gebeurd is
een positieve ervaring, die ook nog als zodanig wordt ervaren.
Dit doet me denken aan wat enige jaren geleden in Zweden ook gebeurd is
een fervent rokdrager
Dit is een heel mooie vooruitgang. Ik heb het filmpje op facebook gezet.
Wat was dat precies in Zweden ?
Wat was dat precies in Zweden ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
ik heb ooit iets gevonden op internet over zweedse werknemers, ik meen houthakkers, die die vrijwel unaniem gekozen hebben voor een workerskirt, hetgeen veel praktischer kleding was als de gewone broek. Ik zou op dit moment niet meer het artikel kunnen vinden. Ik wil er eventueel wel nog eens naar gaan zoeken na mijn vakantie, die morgen begint
een fervent rokdrager
Ik zou dat wel willen. Van beroep rij ik met een touringcar door heel Europa. In de zomer kom je dan op plaatsen waar het snikheet kan zijn en dan zit je ingepakt in een broek terwijl met zo een kilt of een andere rok veel aangenamer kan zijn.
Vroeger zou het moeilijker gaan omdat je met je linkervoet moest ontkoppelen en dan zat de rok misschien wat krap maar tegenwoordig zijn de meeste wagens met een automatische versnellingsbak uitgerust dus is dat probleem opgelost. Ik benijd in alle geval mijn vrouwelijke collega's want die kunnen kiezen.
Vroeger zou het moeilijker gaan omdat je met je linkervoet moest ontkoppelen en dan zat de rok misschien wat krap maar tegenwoordig zijn de meeste wagens met een automatische versnellingsbak uitgerust dus is dat probleem opgelost. Ik benijd in alle geval mijn vrouwelijke collega's want die kunnen kiezen.
-
Wel Mark ook ik zit dus elke dag op de bus en benijd mijn vrouwelijke collega's zij mogen letterlijk bijna als dragen ook bermuda broeken. Het wordt tijd dat wij ook die vrijheid krijgen, zelfs met schoenen hebben de dames meer vrijheid open sandalen hakken noem maar op het word allemaal toegestaan maar als wij ook maar het idee hebben om met sandalen te rijden dan moeten we op het matje komen. We hebben dus nog een lange weg te gaan hier in Nederland. Ik wel eens gelezen dat er in (ik meen Noorwegen) een buschauffeur een recht zaak had gewonnen dat hij gediscrimineerd werd ten opzichte van de vrouwelijke collega's met het dragen van de bedrijfs kleding.zij mochten een rok aan met bloedheet weer en de heren zaten weg te smelten. Hij heeft toen gelijk gekregen en zat van af dat moment in rok op de bus moet voor ons toch ook mogelijk zijn.
Ik denk dat iedereen die een rechtzaak begint over deze vormen van discriminatie, van de rechter gelijk krijgt.
Grote bedrijven, vooral zij die met geüniformeerd personeel werken, worden nog steeds geleid door zeer conservatieve managers, die de ‘wet op gelijke behandeling’ aan hun laars lappen. Zij zijn eigenlijk continu in overtreding, zolang zij de kledingvrijheid van mannen blijven beknotten. Een vrijheid die ze hun vrouwelijke medewerkers wel toestaan.
Theoretisch moet het met de uitvoering van bovengenoemde wet mogelijk zijn, om als man achter het stuur van een bus exact hetzelfde gekleed te zijn als de vrouw. Inclusief lang haar, make-up en toegestane sierraden. Theoretisch!
De realiteit toont aan dat dat niet door mannen wordt gevraagd. Een enkeling misschien, maar toch!
Als het ooit zover mocht komen dat een rechter uitspraak moet doen over een dergelijke situatie, ben ik zeer benieuwd naar zijn argumentatie!
Hoe zal deze rechter de wet op gelijke behandeling uitleggen. Zal hij op eigen houtje grenzen gaan stellen aan die wet? Zijn er mazen in die wet? Zijn er überhaupt voorwaarden gesteld in die wet? Ik weet het niet. Daar zou een advocaat zich over moeten buigen.
Grote bedrijven, vooral zij die met geüniformeerd personeel werken, worden nog steeds geleid door zeer conservatieve managers, die de ‘wet op gelijke behandeling’ aan hun laars lappen. Zij zijn eigenlijk continu in overtreding, zolang zij de kledingvrijheid van mannen blijven beknotten. Een vrijheid die ze hun vrouwelijke medewerkers wel toestaan.
Theoretisch moet het met de uitvoering van bovengenoemde wet mogelijk zijn, om als man achter het stuur van een bus exact hetzelfde gekleed te zijn als de vrouw. Inclusief lang haar, make-up en toegestane sierraden. Theoretisch!
De realiteit toont aan dat dat niet door mannen wordt gevraagd. Een enkeling misschien, maar toch!
Als het ooit zover mocht komen dat een rechter uitspraak moet doen over een dergelijke situatie, ben ik zeer benieuwd naar zijn argumentatie!
Hoe zal deze rechter de wet op gelijke behandeling uitleggen. Zal hij op eigen houtje grenzen gaan stellen aan die wet? Zijn er mazen in die wet? Zijn er überhaupt voorwaarden gesteld in die wet? Ik weet het niet. Daar zou een advocaat zich over moeten buigen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.