He Gozer! Vertel mij: Wat is met die rok?
He Gozer! Vertel mij: Wat is met die rok?
Ik liep terug van de trein naar huis in een vrij korte legergroene rok (met bruine panty eronder). Kwam een jonge vent tegen (allochtoon). He gozer! Vertel mij: wat is met die rok? Waarom draag jij die?
Ik zei dat dat mode was en dat veel ontwerpers het al hadden geprobeerd, maar dat het niet aansloeg omdat de meeste mannen niet durven. Ik vind het mooi staan en lekker zitten, daarom promoot ik het een beetje.
Vroeg hij sinds wanneer dat dan al in de mode was, een aantal jaren zei ik. Hij vond het gek, maar wel gaaf.
Ik zei dat dat mode was en dat veel ontwerpers het al hadden geprobeerd, maar dat het niet aansloeg omdat de meeste mannen niet durven. Ik vind het mooi staan en lekker zitten, daarom promoot ik het een beetje.
Vroeg hij sinds wanneer dat dan al in de mode was, een aantal jaren zei ik. Hij vond het gek, maar wel gaaf.
Re: He Gozer! Vertel mij: Wat is met die rok?
Wel typisch, de meeste allochtonen hebben problemen met alles wat anders is. Natuurlijk onze eigen Nederlanders niet uitgesloten. Maar allochtonen, ik heb er nog geen eentje meegemaakt die er positief tegenover stond.
Kan je nagaan hoe hij denkt. Hij vindt het gek, maar aan de andere kant wel gaaf. Misschien is het ook wel zo, dat hij het in wezen ook graag zou willen dragen, en daarom maar zegt dat hij het gek vindt, om dat hij daarna ook direkt zegt het gaaf te vinden.
Kan je nagaan hoe hij denkt. Hij vindt het gek, maar aan de andere kant wel gaaf. Misschien is het ook wel zo, dat hij het in wezen ook graag zou willen dragen, en daarom maar zegt dat hij het gek vindt, om dat hij daarna ook direkt zegt het gaaf te vinden.
Rokster stelt: De MEESTE allochtonen etcetera. Heb je dan alle honderdduizenden allochtonen naar hun mening gevraagd?
Ik kom ook allerlei soorten mensen tegen en liep onlangs alleen in de stationstraverse waar ik twee marokkaantjes of zo tegenkwam en die vonden mijn kilt gaaf. Kort daarna fietste ik naar het winkelcentrum, kom twee allochtoontjes tegen zegt de een tegen de ander kijk eens wat een gave kilt, zo een wil ik later ook wel! Het is dus maar net hoe je het treft en wat je uitstraalt. Beter een goeie allochtoon dan een aso nederlander. En daar hebben we er hier in Zoetermeer zat van.
Ik kom ook allerlei soorten mensen tegen en liep onlangs alleen in de stationstraverse waar ik twee marokkaantjes of zo tegenkwam en die vonden mijn kilt gaaf. Kort daarna fietste ik naar het winkelcentrum, kom twee allochtoontjes tegen zegt de een tegen de ander kijk eens wat een gave kilt, zo een wil ik later ook wel! Het is dus maar net hoe je het treft en wat je uitstraalt. Beter een goeie allochtoon dan een aso nederlander. En daar hebben we er hier in Zoetermeer zat van.
Wat ik als ervaring in al die jaren heb met allochtonen is dat zo, en uit mijn antwoord blijkt ook 'de meeste'. Dus ik hou een slag om de arm, omdat je niet iedereen over dezelfde kam mag scheren. En zolang jezelf geen negatieve ervaringen met allochtonen hebt meegemaakt, heb je een ander beeld. Maar laten we nu ook weer niet te optimistisch gaan lopen doen alsof Marokkanen nu ineens allemaal zo tolerant zijn. Als we even een zijstap maken naar andere incidenten, moet het je toch niet ontgaan zijn, dat wanneer er rellen zijn met allochtonen het merendeel dit door de Marokkanen veroorzaakt wordt. Bovendien als je goed gelezen had, had je ook gezien dat ik geschreven heb dat onze eigen Nederlanders niet uitgesloten. Maar kennelijk mag je hier niet je mening verkondigen als je zelf ervaringen hebt met dit soort mensen. Je moet gewoon maar zeggen dat er niets aan de hand is. Nou dan ben je wel behoorlijk hypocriet bezig als je dat gaat doen.
Zeker mag je hier je mening verkondigen. RokSterNL heeft tot nu toe niet veel positieve reacties gehad met allochtonen. Maar je bent er zeker genoeg tegengekomen die geen mening verkondigt hebben en dus weet je niet hoe die er over denken. Jan stelt daarom dat er ook wel positieve reacties zijn.RokSterNL schreef:Maar kennelijk mag je hier niet je mening verkondigen als je zelf ervaringen hebt met dit soort mensen. Je moet gewoon maar zeggen dat er niets aan de hand is. Nou dan ben je wel behoorlijk hypocriet bezig als je dat gaat doen.
Nu even terug naar het onderwerp:
Wichor, wel leuk om zo'n reactie krijgen en daarop zo kunnen antwoorden. Heb je nog een foto in die outfit? Ben wel benieuwd hoe het er uitzag.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
beheerder & webmaster
Klopt dat ik ook Surinamers en Antillianen ben tegengekomen. Misschien gek, maar ik heb bij allochtonen nog steeds alleen maar Marokkanen en Turken voor ogen. Van Surinamers heb ik nog nooit een reactie gehad. En bij mij thuis zijn er van de Thuiszorg ook weleens invalkrachten (vrouwen) geweest van de Antillen, en die juist vonden het wel eerst wennen, maar niet gek. En later waren ook zij er aan gewend.
Het gaat inderdaad om de persoonlijke ervaringen.
RokSter heeft misschien wel de pech steeds de ‘slechtste’ Marokkanen en Turken tegen te komen. Ook mijn ervaringen met jongelui van Arabische en Turkse afkomst zijn niet best.
Zij zijn namelijk de enigen onder mijn criticasters die dreigden met fysiek geweld. En daar heb ik toch echt een grens getrokken.
Natuurlijk zijn er beschaafde Marokkanen en Turken, maar helaas wonen die voor het grootste deel nog in Marokko en Turkije.
RokSter heeft misschien wel de pech steeds de ‘slechtste’ Marokkanen en Turken tegen te komen. Ook mijn ervaringen met jongelui van Arabische en Turkse afkomst zijn niet best.
Zij zijn namelijk de enigen onder mijn criticasters die dreigden met fysiek geweld. En daar heb ik toch echt een grens getrokken.
Natuurlijk zijn er beschaafde Marokkanen en Turken, maar helaas wonen die voor het grootste deel nog in Marokko en Turkije.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Dat is helemaal correct Willi.
Ik probeerde met mijn berichtje weer terug te gaan richting het onderwerp. Dit forum is niet bedoeld om hier continu allochtonen of welke cultuur of geloof dan maar aan te vallen.
Wichor probeert hier een leuk berichtje te plaatsen van een achteraf toch positieve reactie die hij kreeg en dit word bijna volledig genegeert en direct richting allochtonen geschoven en hoe slecht die volgens jullie wel niet zijn. Jan probeerde nog te laten merken dat er ook goede allochtonen zijn maar ook dat word bijna genegeerd.
Nu graag weer terug naar het onderwerp.
dus nogmaals:
Wichor, wel leuk om zo'n reactie krijgen en daarop zo kunnen antwoorden. Heb je nog een foto in die outfit? Ben wel benieuwd hoe het er uitzag.
Wichor probeert hier een leuk berichtje te plaatsen van een achteraf toch positieve reactie die hij kreeg en dit word bijna volledig genegeert en direct richting allochtonen geschoven en hoe slecht die volgens jullie wel niet zijn. Jan probeerde nog te laten merken dat er ook goede allochtonen zijn maar ook dat word bijna genegeerd.
Nu graag weer terug naar het onderwerp.
dus nogmaals:
Wiha,
beheerder & webmaster
beheerder & webmaster
Daar heb je ook volledig gelijk in, maar het is wel iets wat niet uit de duim wordt gezogen.