De enige broek, die ik bij me had, was mijn zwembroek

Aankomst op het vliegveld van Ohrid, waar dagelijks 1 a 2 vliegtuigen landen We zijn bussen naar de betreffende hotels gebracht en dit was mijn uitzicht vanaf het balkon onze eerste excursie ging naar Ohrid, een van de grote plaatsen in het land. We zijn helemaal naar boven gelopen en hadden vanaf de deels gerestaureerde ruïne een prachtig uitzicht Deze stad heeft 365 kerken, voor elke dag een. Ik zal er slechts een laten zien hier Onderweg naar de hoofdstad Skopje een bezoek gebracht aan de grootste rivier de Vardar, waar een kleine energiecentrale is gebouwd; daarna blijft nog een klein stroompje over, zeer geschikt om te kajakken Volgens studies wordt de hoofdstad Skopje elke 500 jaar deels vernietigd door een aardbeving. De laatste heeft plaats gevonden in 1963. Gevolg is dat men nu nog steeds bezig is met de wederopbouw van de stad. Hierbij wordt enerzijds getracht gebouwen in oude stijl op te bouwen, deels nieuwbouw. Daarnaast zijn er grote pleinen met enorme standbeelden van belangrijke mensen, die een idee geven over de historie van Macedonië. Aan het meer van Ohrid bevindt zich een heel oud vissersdorp op palen in het meer met zeer eenvoudige hutten Tijdens ons bezoek aan het binnenland mochten wij een deel van de tocht op een ezel rijden, een bijzondere ervaring. Het was een prachtige tocht met geweldige uitzichten En van de lokale begeleiders was traditioneel gekleed en volgens onze lokale gids droegen mannen zo'n 150 jaar geleden allemaal rokken. Ons bezoek aan klein privémuseum met authentieke kleding was zeker de moeite waard. Tot slot: de laatste dag werd afgesloten met een enorme regenbui (gelukkig de enige de hele week)