Ja wij kunnen het ook gewoon uit de damesafdeling halen. Iets wat ik al regelmatig gedaan heb. Ik heb zelf een 41-42 maat van voet. Maar uit ervaring weet ik dat bij een schoen met hak ik meestal in een 41 geraak terwijl bij platte schoenen waaronder ballerina's, ik meestal naar een grotere maat moet grijpen ( waarschijnlijk door de houding van de voet ), waardoor de keuze minder wordt.
Dus diegene die een nog grotere voet hebben zullen het dan ook heel moeilijk hebben om iets passend te vinden.
En de onwetende omgeving ( familie en vrienden )zal bij het zien van aanbod bij de mannen ook minder bezwaren kunnen inbrengen enz.
Daarom mijn voorstel uit het eerste bericht, om de vraag te richten samen met een link van Acne jeans ballerina erbij, aan de lokale schoenwinkels en -ketens om ze op de hoogte te brengen van het bestaan en intressen in zo'n type schoen.
Ik weet dat dit ook wel geen wonderen zal veroorzaken, maar het is een begin en beter dan niets te doen.
Zoals de schoenketen "sacha", is zowel in nederland als België actief en brengen soms, alhoewel de modellen nog altijd klassiek zijn, verrassende vernieuwende interpretatie van de saaie mannenschoenen, voor een redelijke prijs. Dat zijn volgens mij de type schoenwinkels die we zouden moeten kunnen wakkerschudden.
Zelf heb ik in september vorig jaar bij brantano, een bruine ballerina met brede riem over de wreef van kickers gekocht, maat 42. Mijn vrouw is er niet zot van, maar die ziet sowiezo geen enkel ballerina graag. Ik draag het onder een lange smalle jeans, en als je er mee door stad wandelt is er niemand die erop let. Toen hadden ze ook zwarte effen ballerina's zoals die van acne jeans maar dan bij de dames tot maat 42. Misschien dat ze er bij een of andere brantano nog hebben.
Voor de mensen uit vlaanderen is onderstaande schoenwinkel eens de moeite om te bezoeken.
http://www.vanluechene.be/noframes/nederlands.php
Op hun site staat maar een klein deeltje van hun aanbod van damesschoenen in grote maten ( tot maat 45 ).
Ze hebben daar ook de gewone merken en maten maar vooral het aanbod is ernorm groot, en de winkel loop heel diep door naar achter, je vindt daar letterlijk alles.
En als je als man voor damesschoenen komt word je ook heel normaal bediend.
Laatst eens voor een paar dameslaarzen geweest, en de verkoopster bleef maar met laarzen aandraven, en alhoewel ik aangegeven had een platte stoer model te wensen, kwam ze zelfs met enkel hooggehakte modellen af. Mijn vrouw dan direct " da' s nu toch te vrouwelijk " waarop ik " tututut, je kan dat maar zien als je ze aan hebt, dus eerst passen", alhoewel ik ze ook wel te vrouwelijk vond, daar ik laarzen zocht om zichtbaar boven mijn broek te dragen, maar ik ging de pas kans toch niet afslaan.
Uiteindelijk heb ik dan die bruine Brako laarzen gekocht, maar die hadden ze maar tot maat 42, juiste van pas voor mij.
Groeten Ludwigcw