comme des garcons

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
jan

comme des garcons

Bericht door jan »

Comme des garcons is een modemerk dat niet zo mannenrokkerig is. Of beter was.
Doe eens www.google.com, tik in skirts for men en ga naar skirts for men 2011.
Leef je uit want er is heel wat te ontdekken.
treintje

Re: comme des garcons

Bericht door treintje »

Interessant, zelfs jurken voor mannen!
http://www.trendhunter.com/trends/comme ... 1#!/photos
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi

Bericht door willi »

Ja, hier zal de hele bende wel flink over struikelen! Ik hoor ze al gillen: "het zou verboden moeten worden!".

Gelukkig voor juffrouw Elle, de modellen kijken wel allemaal nors! Alsof ze deze kleding tegen dezelfde gage moeten showen als de 'normale' herenmode.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Ik vind die jurk niet mooi. Sorry.

Wat vinden jullie hiervan?

http://www.theurbanapparel.com/blog/201 ... s-for-men/

Schatje, toch?

De tweede Google link is naar een blog:

http://ledgerlink.monster.com/news/arti ... ts-for-men

Ik citeer er dit stukje uit:
Not only is the skirts for men trend often seen on designers’ runway, the men’s skirt fashion is also becoming more and more apparent and popular in street fashion. People who love indie fashion embrace this alternative wardrobe challenges the new season brings. This is because the skirts for men style is so unique and rebellious but so easy to mix and match with everyday street clothes. It really does impress people even though it’s only a piece of clothing. But obviously, it certainly does speak a lot for itself and the person wearing it!
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

mikvanes schreef:Ik vind die jurk niet mooi. Sorry.

Wat vinden jullie hiervan?

http://www.theurbanapparel.com/blog/201 ... s-for-men/

Schatje, toch?

De tweede Google link is naar een blog:

http://ledgerlink.monster.com/news/arti ... ts-for-men

Ik citeer er dit stukje uit:
Not only is the skirts for men trend often seen on designers’ runway, the men’s skirt fashion is also becoming more and more apparent and popular in street fashion. People who love indie fashion embrace this alternative wardrobe challenges the new season brings. This is because the skirts for men style is so unique and rebellious but so easy to mix and match with everyday street clothes. It really does impress people even though it’s only a piece of clothing. But obviously, it certainly does speak a lot for itself and the person wearing it!

Even lost staand van de jurk. Ik vind ook dat we dat moeten kunnen dragen. Ik ben met je eens, ik vind er ook niets aan. Daarbij is hij te druk van print. Teveel van die doodshoofdjes, en weer dat saaie zwart/wit.

Ik zal hieronder even mijn persoonlijke smaak geven wat ik nog acceptabel vind. Ik heb de foto's even uit de site gesleept.

Bijlagen
Mens-Skirt2.jpg
Mens-Skirt2.jpg (44.32 KiB) 10031 keer bekeken
Mens-Skirt6.jpg
jan

Bericht door jan »

Het gaat erom in deze Topic dat er steeds meer rokken en nu zelfs jurken (20 jaar geleden trouwens ook) uit Modeland komen.
Het gaat er in eerste instantie dus NIET om of je het mooi vind en zou kunnen dragen maar wél DAT het steeds meer in zwang komt. Dáár gaat het om op dit forum.
Wat maakt het dan uit of het een zwart-witte doodshoofdprint is?
Mijn douchegordijn heeft dezelfde soort print, ook zwart-wit.
Maar eerlijk is eerlijk, ik zou er ook niet mee over straat durven. Het is geschikt voor jongelui-met-ballen en niet voor een kromgetrokken ouwe zak als ik.

Het is een feit dat de gemiddelde boerenlxx dit niet te zien krijgt; die koopt zijn jeans bij Bristol want lekker goedkoop en hij kijkt niet naar modeshows.

Wij wel.
willi

Bericht door willi »

Er wordt gesuggereerd dat de rok goed te combineren is met (mannen) colbertjes. . . Dat vind ik niet! Maar ik heb dan ook een hekel aan colbertjes; ik vind het lelijke, vormloze ondingen. Stijf en harkerig!

Jan heeft echter gelijk, het gaat om de achterliggende gedachte. Damesmode (Couture) is ook niet altijd even geslaagd.

Wat ik geslaagd vind.
model 1
model 1
Mens-Skirt4.JPEG (35.51 KiB) 10023 keer bekeken
jan

Bericht door jan »

Het ziet er wel aardig uit. Maar het is een kokerrok, probeer daarmee maar eens op een terras te gaan zitten.
Bovendien lijkt het mij bijzonder oncomfortabel lopen.
Voor mij moet een knielange rok plat neergelegd een onderbreedte hebben van 70 centimeter.
Dan kun je tenminste onderuitzakken op een terras zonder inkijk.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Eerlijkheidshalve vind ik deze rok ook niet zo leuk. Het lijkt wel een trainingsrok. Tenminste ik zie zo'n witte bies.

Een kokerrok heb ik persoonlijk niet zo'n probleem mee, ook niet tijdens het lopen. De rok verplicht je haast wel om je benen tegen elkaar te houden bij het zitten, omdat deze wat strakker aansluit.
willi

Bericht door willi »

GEEN witte bies, maar een wit koord, dat kun je wegstoppen.
Deze combinatie vind ik alleen al geslaagd door de uitstraling: STOER EN TOCH VROUWELIJK. Ha, ha, ha.

Ik zie me in dit pakje al tegenover mijn vrouw aan een tafeltje in een duur restaurant zitten. Lekker bloot en toch ‘netjes’.
Plaats reactie