Over 10 jaar dragen mannen rokken...
-
Over 10 jaar dragen mannen rokken...
... en is de broek vrijwel verdwenen.
Misschien is het hier al ooit eens gepost, maar dit vond ik daarnet al zoekend op het net:
Over 10 jaar dragen mannen rokken. Vrouwen dragen ook nog steeds rokken, maar dan in hele felle kleuren. Schoenen zullen ook in felle kleuren en aparte vormen worden gedragen. Broeken zullen een tijd niet meer zo in de smaak vallen, alleen nog bij enkele mannen die nog niet kunnen wennen aan de mannenrok.
Al betwijfel dat dit gebeurd.
zie http://t-follower.blogspot.com/2010/06/trends.html / visie van Cheyenne
en eh.. : gebeurd moet in dit geval met een 't' zijn (tegenwoordige tijd)
Misschien is het hier al ooit eens gepost, maar dit vond ik daarnet al zoekend op het net:
Over 10 jaar dragen mannen rokken. Vrouwen dragen ook nog steeds rokken, maar dan in hele felle kleuren. Schoenen zullen ook in felle kleuren en aparte vormen worden gedragen. Broeken zullen een tijd niet meer zo in de smaak vallen, alleen nog bij enkele mannen die nog niet kunnen wennen aan de mannenrok.
Al betwijfel dat dit gebeurd.
zie http://t-follower.blogspot.com/2010/06/trends.html / visie van Cheyenne
en eh.. : gebeurd moet in dit geval met een 't' zijn (tegenwoordige tijd)
Re: Over 10 jaar dragen mannen rokken...
Ik heb de visie van Cheyenne gelezen en misschien zullen er over 10 jaar wat meer mannen rokken dragen dan nu maar het zal toch blijven bij 'the happy few'. De mode-goeroes willen wel maar je bent altijd afhankelijk van het lef van de inkopers van de winkel-ketens.
Om aso-mannen zover te krijgen zal er een revolutie nodig zijn.
Beetje 'wishful thinking' dus van Cheyenne.
Om aso-mannen zover te krijgen zal er een revolutie nodig zijn.
Beetje 'wishful thinking' dus van Cheyenne.
Vrouwen dragen ook nog steeds rokken, maar dan in hele felle kleuren.
Met andere woorden: de man blijft met de grauwe kleuren zitten. (verschil móét er blijven)
Met andere woorden: de man blijft met de grauwe kleuren zitten. (verschil móét er blijven)
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Tja, Willi, mannen zullen kleur moeten bekennen.
Een erg zinvolle bijdrage van Cheyenne is het niet in elk geval...alleen de mededeling dat mannen wellicht over 10 jaar rokken dragen...zonder verdere uitleg over wat kleding met je doet,en hoe belangrijk het voor je identiteit is.
Ach,ik sluit maar af met een glimlach
Ach,ik sluit maar af met een glimlach

Ik heb onderstaande reactie geplaatst:
Ik ben misschien wat laat met mijn reactie (slechts een half jaar), maar het artikel kreeg ik nu pas onder ogen en jullie visie gaat ver vooruit.
Ik wil met name reageren op de visie over de kleding:
Zij verwacht, dat over 10 jaar de man in een rok loopt, weliswaar in van die voorzichtige tinten, en de vrouwen kleding in hele felle kleuren. Bij een blik in de verre toekomst raakt de man de rok weer kwijt en mag dan in stippeltjes broeken gaan lopen.
Ik betreur het, dat er niet meer fantasie is voor de kleding voor mannen. Geef ze eens de kans, dat ze zich wat vrijer kunnen kleden. Hierbij bedoel ik niet alleen de jongen of de jonge man, die hebben nog wel enige keus uit kleur en model. Kijk eens naar de man boven de 30 jaar, meestal nog een zeer goed postuur maar zeer saai gekleed, want er is zo weinig keus voor hen. Om maar te zwijgen van de 40 plussers, die helemaal weinig keuze hebben.
De (iets) gezettere man heeft helemaal een probleem op dit moment, terwijl er voor de vrouw met een vergelijkbaar figuur alle moeite wordt gedaan, dat zij er ook leuk uit kan zien.
Allereerst wil ik vragen om niet alleen te verwijzen naar de modemensen zoals Vivian Westwood en Frankie Morello of Marc Jacobs en Jean Paul Gaultier. Verwijs ook eens naar de diverse fora, zoals die in heel veel landen zijn, waarin mannen via internet ervoor vechten om de rok voor mannen bekendheid te geven. Zij dragen al jaren een rok of ook andere kleding, die nu feitelijk alleen nog in damesmodezaken verkrijgbaar zijn, terwijl veel van deze kleding van oorsprong zelfs mannenkleding was; ik denk hierbij aan bijv. laarzen (met of zonder hak), maillots en tunieken.
Al deze zaken zijn veelvuldig terug te vinden in deze fora, waarbij ik er nu twee zal noemen, waar ik zelf lid van ben:
http://www.rokvoormannen.nl en http://www.rockmode.de
Vanuit deze fora zijn links te vinden naar andere fora in andere landen
Met vriendelijke groet,
Jos
Een fervente, mannelijke rokdrager
een fervent rokdrager
in Engeland gezien : mannenbroeken, wijd en smal aan de enkels, felle kleuren, los zittend , dunne stof
Kan de foto niet plaatsen want die mag max 512 KiB zijn
Tweede foto ( ook te groot om te plaatsen ) Etalagepop met skinny-kuitbroek, en korte laarsjes
Gecentreerde jas met gordel.
Derde foto ( weer te groot ) Schoenen zo hoog als korte laarzen, 10 cm kous, 10 cm blote kuit, begin van
de skinnybroek net onder de knie.
4de foto, mooie zonsondergang ( helaas ook meer dan 512 Kib )
Kan de foto niet plaatsen want die mag max 512 KiB zijn
Tweede foto ( ook te groot om te plaatsen ) Etalagepop met skinny-kuitbroek, en korte laarsjes
Gecentreerde jas met gordel.
Derde foto ( weer te groot ) Schoenen zo hoog als korte laarzen, 10 cm kous, 10 cm blote kuit, begin van
de skinnybroek net onder de knie.
4de foto, mooie zonsondergang ( helaas ook meer dan 512 Kib )
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
de meeste dingen zijn groter dan 512 kB rokwens.
dit is op te lossen door ze te openen met "paint", dit is een office programma en dat biedt de mogelijkheid om enerzijds de afbeelding te verkleinen m.b.v. <afbeelding> <formaat wijzigen/Hellen> en anderszijds een deel van de afbeeelding te selecteren. Ik neem meestal bij <formaat wijzigen>, zowel horizontaal als vertikaal 40% en mocht het dan nog te groot zijn, kun je altijd via en van de linkse opties een deel van de afbeelding selecteren en apart opslaan.
Dus ik zou zeggen, doe je best en maak ons blij met de foto's
dit is op te lossen door ze te openen met "paint", dit is een office programma en dat biedt de mogelijkheid om enerzijds de afbeelding te verkleinen m.b.v. <afbeelding> <formaat wijzigen/Hellen> en anderszijds een deel van de afbeeelding te selecteren. Ik neem meestal bij <formaat wijzigen>, zowel horizontaal als vertikaal 40% en mocht het dan nog te groot zijn, kun je altijd via en van de linkse opties een deel van de afbeelding selecteren en apart opslaan.
Dus ik zou zeggen, doe je best en maak ons blij met de foto's

een fervent rokdrager
Ja. Vooral die zonsondergang dan. Die kuitbroeken zullen me worst wezen. Kuitrókken willen we zien.
Nou, persoonlijk zie ik liever minirokjes.
Bij de vrouwen wel te verstaan
Bij de vrouwen wel te verstaan

We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)