Richard III (shakespeare) Stadsschouwburg

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Richard III (shakespeare) Stadsschouwburg

Bericht door Wiha »

In de stadsschouwburg in Amsterdam speelt momenteel Richard III (t/m 11 oktober). Shakespeare's meeslepende portret van een supercharmante en machtsbeluste carrière-maker (gekopieerd van http://www.orkater.nl ).

Onderstaand een paar foto's:
Richard III Schouwburg foto 1.jpg
Richard III Schouwburg foto 2.jpg
Richard III Schouwburg foto 3.jpg
Richard III Schouwburg foto 4.jpg
Richard III Schouwburg foto 5.jpg
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
jan

Re: Richard III (shakespeare) Stadsschouwburg

Bericht door jan »

Geweldige foto's! Is wel iets om naar toe te gaan maar ik denk wel dat voortdurend aan mij gevraagd zal worden of ik bij de artiesten hoor.
willi

Bericht door willi »

Tja, wat jammer nou. Ik draag rokken en/of leggings omdat ik het dragen van broeken helemaal zat ben. Vooral mannenbroeken vind ik wanstaltige dingen.
Maar wat ik nog veel erger vind; dingen die ik nog nooit heb gedragen, omdat ze het allerergste vertegenwoordigen op het gebied van kleding. Colbertjes. COLBERTJES!
Dingen waar je de ‘nette, keurige, beschaafde man’ in kunt uittekenen.

Sorry, ik moet stoppen; ik moet de kots naast mijn bureau opruimen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Bericht door jan »

Inderdaad, Willi, ik heb ook zo'n hekel aan colberts. Ik heb een jaar of tien geleden mijn laatste kostuum weggegooid en er ook nooit meer een gekocht.
rokwens

Bericht door rokwens »

Ellendelingen, kan het nog negatiever ?
Wat vroeger niet denkbaar was gebeurt NU !
Er komen mannen in rok op het toneel en op een dusdanige manier dat het geen aanstoot geeft bij de meeste toeschouwers.
Dit plaatje laat zien dat mannen er in rok ook nog goed uitzien en dat is net wat we nodig hebben.
Zo wordt " de man in de straat " stilaan met dit beeld vertrouwd gemaakt. Vandaag in een Toneelstuk, morgen in een film, overmorgen een groep zangers of muzikanten en de dag nadien bij een cirkus ! Als ze er dan nu en dan eens eentje op straat tegen komen is dit al een veel vertrouwder beeld en dat maakt de kans op acceptatie groter. Dus zeur nu niet over een jasje.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Jos

Bericht door Jos »

helemaal mee eens Rokwens.
zelf kreeg ik vanavond nog een compliment, omdat ik zo moedig was in rok over straat of waar dan ook te lopen en op die manier de rok vor de man te promoten.

Mocht zich nog iemand bedenken: ik heb nog een aantal kostuums in de kast hangen, die binnenkort weg gaan, omdat ik ze ook al jaren niet meer draag ;)
een fervent rokdrager
willi

Bericht door willi »

Rokwens, Rokwens toch. . . Dit is mijn persoonlijke mening. Dat mag toch?
Oké, die kots was maar een grapje en had ik misschien niet moeten beschrijven. Maar dat neemt niet weg dat deze ellendeling colbertjes echt afschuwelijk vind, en absoluut niet passen bij rokken. Zelfs niet bij broeken. Nergens bij.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie