billboard

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
willi

billboard

Bericht door willi »

Vooral binnen de reclamewereld wordt het ons rokhunkeraars flink ingepeperd.
Onlangs zag ik een spotje over inlegkruisjes. Niets bijzonders natuurlijk, voor mannen dan. Doch de beelden die werden gebruikt spraken voor zich. Een hele rij damesachterwerken passeerden de revue. Lekker heupschommelend in de meest uitgebreide typen rokken en broeken. Een scala aan verrukkelijke bilplaatjes van uiteenlopende aard. Om van te watertanden!

En dan mag ik niet eens zeggen: “kijk die vrouwen toch lekker gaan. Die bijna onbeperkte keuze aan rokken . . . en broeken. En wij dan?”; want dan ben ik een zeurpiet. . . “Jullie zijn nu eenmaal mannen!”.
Eigen schuld, dikke bult.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Jan/Jannette

Re: billboard

Bericht door Jan/Jannette »

Willy en wat dacht je van die liplees broeken leggings genaamt van de dames daar wordt je ook niet vrolijk van.Ik vindt het nog steeds op het oude lange ondergoed van mijn groot vader lijken.Maar ja de dames apen alles na en dan mogen wij het niet meer dragen.
willi

Bericht door willi »

Een legging is een prima kledingstuk, mits gedragen zoals het ooit bedoelt was; als broek in combinatie met een ruim over het kruis vallende tuniek, al dan niet in de taille ingesnoerd met een fraaie riem. ‘Als oorspronkelijke mannenkleding!’.
Gedurende een deel van de middeleeuwen droegen de mannen daar dan een soort puntige enkellaarsjes bij.

Maar ja, wat moet je als ontwerper voor dameskleding als je inspiratie op is. Dan doe je gewoon alsof alle kleding uit de geschiedenis vrouwenkleding was en lanceert brutaalweg een mannenkostuum als vernieuwende dameskleding. Kassa!
En geen vrouw die protesteert, vindende dat ze toch geen mannenkleding kan dragen?
Welnee! Dat is allemaal al zo lang geleden, en mannen dragen het toch niet meer. Die zijn al een hele tijd geleden massaal in het pak geperst en durven daar voor geen goud meer uit te komen. . . Behalve dat stelletje idioten dan, die ineens een rok willen dragen.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

En Willi, Op die tuniek had je dan dacht ik ook nog zo'n mooie kanten Spaanse kraag, toch ?
willi

Bericht door willi »

Bijvoorbeeld, maar we kunnen het ook eigentijds houden.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Zo'n Spaanse kanten kraag past inderdaad niet meer in deze tijd. Het was alleen om te weten of je dat bedoelde, en kennelijk klopte mijn indruk.
Plaats reactie