verschillen tussen man en vrouw veranderen
verschillen tussen man en vrouw veranderen
dit is een artikel van internet pagina die regelmatig bezoek.
De terugkeer van harmonie tussen man en vrouw
26-08-2010 om 14:54 uur | 4,913 bekeken | Spiritueel | http://WWW.NIBURU.NL | Print
Door Carl Johan Calleman
Met de Zevende Dag van de Mayakalender voor de deur, vieren we de terugkeer van de harmonie tussen het vrouwelijke en het mannelijke
.
Zo'n 5.100 jaar geleden, ten tijde van het begin van de Lange Telling Kalender van de Maya's (6e Golf of Nationale Onderwereld), werd een polariteit in het bewustzijn geïntroduceerd waardoor er een scheiding ontstond tussen het mannelijke en het vrouwelijke. Het resultaat was een onderdrukking van de intuïtieve en vrouwelijke aspecten van de menselijke geest en ziel.
De pijn die geassocieerd werd met deze scheiding heeft een langdurig conflict tussen mannen en vrouwen voortgebracht, waardoor er vaak onevenwichtige, verdraaide en verwrongen relaties tussen hen ontstaan. Het begin van de Zevende Dag (3 november 2010, 1 Imix) van de 8e Golf (Galactische Onderwereld) brengt een verandering in de genoemde polariteit, wat de mensheid ondersteunt in het co-creëren van een nieuwe, evenwichtige en harmonieuze relatie tussen het mannelijke en vrouwelijke.
Gedurende de dagen 6 en 7 november 2010 worden alle mannen en vrouwen over de gehele wereld uitgenodigd om lokaal processen en ceremoniën te co-creëren die ervoor bedoeld zijn om de heilige relatie tussen het mannelijke en vrouwelijke te herstellen. De intentie van deze ceremoniën is om balans en wederzijds respect tussen de geslachten te co-creëren, alsmede vrijheid voor alle individuen om elke gecombineerde expressie van het heilige mannelijke en vrouwelijke te belichamen.
Gedurende de eerste van de twee dagen worden beide geslachten aangemoedigd om het eigen geslacht te helen, terwijl de tweede dag in het teken staat van eenheid, wat wederzijdse herkenning dient en waarbij we het goddelijke in ons allemaal vieren, zowel mannelijk als vrouwelijk.
Zoals 'Little Grandmother' Kiesha Crowther ons al vertelde:
Something separated us from The Great I Am.
Something separated us from our true knowing.
And we are asking you as wisdom keepers all over this planet to remember.
You are God.
You are Goddess.
You are The Creator.
You are The Great I Am.
You are not separate from Tunkashila.
You are Tunkashila.
You are God.
bron niburu.nl
dit is de link naar het artikel
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=23876
gr jptje
De terugkeer van harmonie tussen man en vrouw
26-08-2010 om 14:54 uur | 4,913 bekeken | Spiritueel | http://WWW.NIBURU.NL | Print
Door Carl Johan Calleman
Met de Zevende Dag van de Mayakalender voor de deur, vieren we de terugkeer van de harmonie tussen het vrouwelijke en het mannelijke
.
Zo'n 5.100 jaar geleden, ten tijde van het begin van de Lange Telling Kalender van de Maya's (6e Golf of Nationale Onderwereld), werd een polariteit in het bewustzijn geïntroduceerd waardoor er een scheiding ontstond tussen het mannelijke en het vrouwelijke. Het resultaat was een onderdrukking van de intuïtieve en vrouwelijke aspecten van de menselijke geest en ziel.
De pijn die geassocieerd werd met deze scheiding heeft een langdurig conflict tussen mannen en vrouwen voortgebracht, waardoor er vaak onevenwichtige, verdraaide en verwrongen relaties tussen hen ontstaan. Het begin van de Zevende Dag (3 november 2010, 1 Imix) van de 8e Golf (Galactische Onderwereld) brengt een verandering in de genoemde polariteit, wat de mensheid ondersteunt in het co-creëren van een nieuwe, evenwichtige en harmonieuze relatie tussen het mannelijke en vrouwelijke.
Gedurende de dagen 6 en 7 november 2010 worden alle mannen en vrouwen over de gehele wereld uitgenodigd om lokaal processen en ceremoniën te co-creëren die ervoor bedoeld zijn om de heilige relatie tussen het mannelijke en vrouwelijke te herstellen. De intentie van deze ceremoniën is om balans en wederzijds respect tussen de geslachten te co-creëren, alsmede vrijheid voor alle individuen om elke gecombineerde expressie van het heilige mannelijke en vrouwelijke te belichamen.
Gedurende de eerste van de twee dagen worden beide geslachten aangemoedigd om het eigen geslacht te helen, terwijl de tweede dag in het teken staat van eenheid, wat wederzijdse herkenning dient en waarbij we het goddelijke in ons allemaal vieren, zowel mannelijk als vrouwelijk.
Zoals 'Little Grandmother' Kiesha Crowther ons al vertelde:
Something separated us from The Great I Am.
Something separated us from our true knowing.
And we are asking you as wisdom keepers all over this planet to remember.
You are God.
You are Goddess.
You are The Creator.
You are The Great I Am.
You are not separate from Tunkashila.
You are Tunkashila.
You are God.
bron niburu.nl
dit is de link naar het artikel
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=23876
gr jptje
Laatst gewijzigd door jptje op 28 aug 2010 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Confucius
Re: verschillen tussen man en vrouw veranderen
Dat is wat het Boedisme,en de Tantra stroming ons nog steeds wil duidelijk maken.
Ik denk precies zo,niet zwart-wit,maar ga er een heel eind in mee.
Nu de rest van de Mensheid nog

dat wist ik niet van dat boedisme en tantra,zelf ben ik niet gelovig.Viqueen schreef:Dat is wat het Boedisme,en de Tantra stroming ons nog steeds wil duidelijk maken.
ik geloof in geen enkelen religie.
ik bekijk die site eigenlijk alleen voor het contact tussen het aardse leven en buitenaardse leven.
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Confucius
Ik haat elke religie
Ik reageerde omdat ik er veel mee bezig ben ' dat man/vrouw gevoel '
Tantra is geen religie trouwens,meer een levensfilosofie,en ookgeen leidraad voor verschillende standjes zoals veel mensen nog steeds denken...

Ik reageerde omdat ik er veel mee bezig ben ' dat man/vrouw gevoel '
Tantra is geen religie trouwens,meer een levensfilosofie,en ookgeen leidraad voor verschillende standjes zoals veel mensen nog steeds denken...
weer wat geleerd,had nog nooit van tantra gehoord.
gr jptje
gr jptje
Confucius
Confucius
Dit klinkt best interessant.
Het idee dat de twee (biologische) geslachten in wezen een eenheid vormen komt niet zo vreemd over. En dat er sprake is van een mentale of spirituele verbondenheid lijkt mij niet geheel onwaarschijnlijk.
Uiteindelijk is de aanleiding voor het doen ontstaan van een (biologisch) mannelijk dan wel een vrouwelijk wezen slechts zeer gering. Niet meer dan een nietig chromosoompje.
Het is dan ook alleen te wijten aan onze omgeving, de samenleving die aan indelen in hokjes doet, dat we zo verschillend zijn geworden. Maar ergens heel diep, in de oudste delen van onze grijze massa, zijn de verschillen niet zo groot, of misschien zelfs afwezig.
Dus Viqueen, er is nog hoop.
Het idee dat de twee (biologische) geslachten in wezen een eenheid vormen komt niet zo vreemd over. En dat er sprake is van een mentale of spirituele verbondenheid lijkt mij niet geheel onwaarschijnlijk.
Uiteindelijk is de aanleiding voor het doen ontstaan van een (biologisch) mannelijk dan wel een vrouwelijk wezen slechts zeer gering. Niet meer dan een nietig chromosoompje.
Het is dan ook alleen te wijten aan onze omgeving, de samenleving die aan indelen in hokjes doet, dat we zo verschillend zijn geworden. Maar ergens heel diep, in de oudste delen van onze grijze massa, zijn de verschillen niet zo groot, of misschien zelfs afwezig.
Dus Viqueen, er is nog hoop.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
dat is ook wat ik over wil brengen.Als hetero man voel ik me zo sterk verbonden met vrouwen,dat ik mezelf al als een 2-eenheid ervaar...en dat is een verrijking.
En dat is in de Boeddistische stromingen niks nieuws,hier in het westen lopen we achter op geestelijk gebied tov het oosten....
En dat is in de Boeddistische stromingen niks nieuws,hier in het westen lopen we achter op geestelijk gebied tov het oosten....
Ach, ik heb geen belangstelling voor ‘geestelijkheid of stromingen’ om vergelijkingen of overeenstemmingen tussen mannen en vrouwen te verklaren. Ik neem een veel rationeler standpunt in tegenover de wortels van het leven. Immers, de kern van de levende stof bezit geen geslacht. Lagere dieren planten zich nog steeds ongeslachtelijk voort. Pas bij het ingewikkelder worden van de soorten werd het om velerlei redenen noodzakelijk het wezen in tweeën te splitsen om voor een veilige, variabele voortplanting te zorgen.
Zolang we in Darwin’s theorieën blijven geloven kunnen we dus ervan uitgaan dat X en Y dezelfde oorsprong hebben; wellicht Q. Zij vormen beide de ‘toevallige’ helft van het specimen; zoiets als een eeneiige tweeling.
Je behoeft dus geen hoogleraar biologie te zijn om aan te kunnen nemen dat mannelijkheid en vrouwelijkheid beide in 1 lichaam, in verschillende verhoudingen aanwezig zijn.
Zolang we in Darwin’s theorieën blijven geloven kunnen we dus ervan uitgaan dat X en Y dezelfde oorsprong hebben; wellicht Q. Zij vormen beide de ‘toevallige’ helft van het specimen; zoiets als een eeneiige tweeling.
Je behoeft dus geen hoogleraar biologie te zijn om aan te kunnen nemen dat mannelijkheid en vrouwelijkheid beide in 1 lichaam, in verschillende verhoudingen aanwezig zijn.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Dat heb je weer eens mooi gezegd, Willi. Het is wel zo, dat in iedere man en iedere vrouw, mannelijke en vrouwelijke eigenschappen zitten. Bij de ene man zijn die puur 99% man en bij de ene vrouw puur 99% vrouw. Maar daar tussenin zitten zoveel gradaties in gevoelsbeleving en eigenschappen. Daarom kun je ook niet spreken van wat is ultiem mannelijk en ultiem vrouwelijk. Ik weet dat dat mannelijke en vrouwelijke gevoelig ligt, maar ja hoe moet ik het anders benoemen. Daar is waarschijnlijk gevoelsmatig denk ik dat maar, de hokjesgeest op gebaseerd. Zolang je in die tussen categorie zit, weet men niet precies waar men je in moet plaatsen, en dat is toch wel het allerminste wat de maatschappij wil kunnen doen. Anders ben je een uit het lood geslagen personage. Terwijl het in wezen hele normale eigenschappen zijn dat je meer als man tegen het vrouwelijke, en als vrouw meer tegen het mannelijke, wat eigenschappen betreft kunt zitten. Enige nadeel bij ons is dat dat door een bepaalde groep van de mannelijke helft van de bevolking dit niet geaccepteerd wordt, dat een man meer naar de vrouwelijke kant neigt. Maar een vrouw die meer naar de mannelijke kant neigt, oh dat is geen enkel probleem. Deze mannen hebben totaal geen enkel besef dat er in hun ook vrouwelijke eigenschappen zitten. Laat ze het maar niet horen, want dan krijgen ze een rotberoerte.willi schreef:Zolang we in Darwin’s theorieën blijven geloven kunnen we dus ervan uitgaan dat X en Y dezelfde oorsprong hebben; wellicht Q. Zij vormen beide de ‘toevallige’ helft van het specimen; zoiets als een eeneiige tweeling.

Hoe komt dat ? Van oorsprong en nu kennelijk nog steeds, is de maatschappij opgebouwd als man - vrouw, en niet vrouw - man. Dat komt ook al voort uit het feit dat mannen 'de jagers' zijn, die een leuke vrouw moeten zien te veroveren, om dan maar even in oertaal te spreken. Vrouwen zullen normaliter niet het voortouw nemen al zien zij een leuke man, die ze best wel zouden willen leren kennen zo niet willen hebben. Ondanks dat je weleens hoort dat vrouwen tegenwoordig zo geëmancipeerd zijn, dat ze ook wel het initiatief nemen. Maar ik denk dat het merendeel gewoon af blijft wachten totdat zij als prooi door de man geschoten wordt. Dat is iets wat al van mensenheugenis in ons oerinstinct zit vastgeroest. Ook dat kun je niet zo maar veranderen.