Wie hier voor voelt om aan mee te werken, kun je dus reageren naar zijn e-mail adres.Voor een serieus en journalistiek artikel over mannelijke rokdragers, waar al meerdere forumleden aan hebben meegewerkt, ben ik nog op zoek naar enkele forumleden die volledig in de kast zitten. Oftewel: mannen van wie niemand uit de directe omgeving weet van de voorliefde voor rokken. Val jij in deze categorie, of ken je een geschikt persoon? Dan zou ik graag met je in contact komen. Reageren kan volledig anoniem. Je eventuele verhaal wordt gebruikt voor een artikel dat als doel heeft de mannelijke rokdragers in Nederland een gezicht te geven. Bij eventuele samenwerking worden er duidelijke afspraken gemaakt over welke persoonlijke informatie wél, en welke niet wordt gebruikt. Er geldt de mogelijkheid tot inzage vooraf en discretie is gegarandeerd. Interesse? Mail volledig vrijblijvend naar mdallinga@gmail.com. Een reactie kan enige tijd op zich laten wachten, in verband met vakantie.
Hartelijk dank!
Maarten Dallinga, freelance journalist
www.maartendallinga.nl
Gezocht: rokdragers in de kast
Gezocht: rokdragers in de kast
Een journalist is bezig met een artikel over mannen in rok waarvoor al enkele leden van het forum geinterviewd zijn. Hij heeft nog niet genoeg info om het verhaal af te maken en heeft daarom mij gevraagd om onderstaand berichtje te plaatsen:
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Re: Gezocht: rokdragers in de kast
vandaar dus dat Maarten mij niet meer benaderd heeft.
Voor de mannen, die de stap naar buiten nog niet gewaagd hebben, zou ik willen zeggen:
grijp deze kans met beide handen aan en meld je bij hem aan
Voor de mannen, die de stap naar buiten nog niet gewaagd hebben, zou ik willen zeggen:
grijp deze kans met beide handen aan en meld je bij hem aan
een fervent rokdrager
Ik zal het nog een keer proberen dan....mijn kant van het verhaal.
Lijkt mij zolang je nog anoniem in jou geval je verhaal doet, geen verkeerde beslissing. Daar jij nog niet zover bent als dat ik dat ben, en nog meerdere hier op het forum. Ik vind het wel goed dat hij nu ook eens de mensen erbij wil halen die het nog in het anonieme dragen. Die krijgen nu ook eens de gelegenheid van zich te laten horen.Viqueen schreef:Ik zal het nog een keer proberen dan....mijn kant van het verhaal.
We hebben wel een sms gewisseld,maar ben nog steeds niet teruggebeld.
Ik richt mijn hoop op de meeting,en de tentoonstelling in Amsterdam.Daar kunnen veel mensen ons zien,en kunnen we [ik] de bezoekers die daar interesse in hebben,eens haarfijn wat argumenten onder de neus wrijven.
Kleding,cosmetica wat Willy ook aanhaalt in zijn topic,is niet het alleenrecht van de Vrouw.
Ik wil dezelfde keuze hebben als een Vrouw,omdat het mijn Leven is.Ik ben mijn eigen regisseur,niet een acteur die doet wat hem opgedragen word van anderen.
Ik richt mijn hoop op de meeting,en de tentoonstelling in Amsterdam.Daar kunnen veel mensen ons zien,en kunnen we [ik] de bezoekers die daar interesse in hebben,eens haarfijn wat argumenten onder de neus wrijven.
Kleding,cosmetica wat Willy ook aanhaalt in zijn topic,is niet het alleenrecht van de Vrouw.
Ik wil dezelfde keuze hebben als een Vrouw,omdat het mijn Leven is.Ik ben mijn eigen regisseur,niet een acteur die doet wat hem opgedragen word van anderen.
Die mening deel ik ook met jou Viqueen. Alleen speelt nu het geld een negatieve opponent.
Wij hebben net zoveel rechten als een vrouw. Op dit gebied behoren wij nog te emanciperen. Dat bereiken we alleen niet door eeuwig alles op onszelf te doen. Het spijtige is alleen dat er voor ons verder geen doelen zijn waar wij voor gelijkheid aan de vrouw kunnen strijden. De man was van oudsher al de persoon die een groot alleenrecht had. Alleen op een vrije kledingkeuze lopen zij nog heel erg achter bij de dames. En dan bedoel ik niet door dan ineens kleding kleuriger te willen maken voor de mannen. Dat hoort er zeker bij, maar ook om de diversiteit in kledingstukken. Een rok, jurk, tuniek, mooie elegante schoenen/laarzen, panties, make-up. Noem zo maar op. Misschien ben ik nog wel zaken vergeten op kledinggebied.
Daar moet eens wat aan gedaan worden, maar hoe ?
1 ding is zeker, door het gewoon openlijk te gaan dragen.

Wij hebben net zoveel rechten als een vrouw. Op dit gebied behoren wij nog te emanciperen. Dat bereiken we alleen niet door eeuwig alles op onszelf te doen. Het spijtige is alleen dat er voor ons verder geen doelen zijn waar wij voor gelijkheid aan de vrouw kunnen strijden. De man was van oudsher al de persoon die een groot alleenrecht had. Alleen op een vrije kledingkeuze lopen zij nog heel erg achter bij de dames. En dan bedoel ik niet door dan ineens kleding kleuriger te willen maken voor de mannen. Dat hoort er zeker bij, maar ook om de diversiteit in kledingstukken. Een rok, jurk, tuniek, mooie elegante schoenen/laarzen, panties, make-up. Noem zo maar op. Misschien ben ik nog wel zaken vergeten op kledinggebied.
Daar moet eens wat aan gedaan worden, maar hoe ?
1 ding is zeker, door het gewoon openlijk te gaan dragen.
Ik ben mijn eigen regisseur,niet een acteur die doet wat hem opgedragen word.
Viqueen, dit is een hele goeie.
Viqueen, dit is een hele goeie.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Ik ben dan van de week gebeld.Heb mijn verhaal gedaan,en nog een stuk tekst gemaild.
Ben wel benieuwd naar het artikel,en welke krant er aandacht aan besteed.
Afwachten nog,wanneer het gepubliceerd word.
Ik heb ook gezegd dat dit taboe nog groter is volgens mij,dan er voor uitkomen dat je homosexueel bent...
Zoniet dan toch...
Ben wel benieuwd naar het artikel,en welke krant er aandacht aan besteed.
Afwachten nog,wanneer het gepubliceerd word.
Ik heb ook gezegd dat dit taboe nog groter is volgens mij,dan er voor uitkomen dat je homosexueel bent...
Zoniet dan toch...

Mooi zo, Viqueen.
Ik ben ook benieuwd naar het artikel.
Heb je hem wel verteld dat hij rokdragen door mannen niet moet verbinden aan homoseksualiteit ? Anders ben ik bang dat het weer verdraaid beschreven wordt in het artikel, en dat er dan gesuggereerd wordt dat het alleen maar mannen zijn die homoseksueel zijn. Daar moeten we natuurlijk wel voor oppassen. Ik zeg dat altijd in mijn interviews erbij, dat wij zondermeer niet gekoppeld willen worden aan dat we homoseksueel of travestiet zijn. Dat we gewoon heteromannen zijn die ook een gezinsleven hebben.
Ik ben ook benieuwd naar het artikel.
Heb je hem wel verteld dat hij rokdragen door mannen niet moet verbinden aan homoseksualiteit ? Anders ben ik bang dat het weer verdraaid beschreven wordt in het artikel, en dat er dan gesuggereerd wordt dat het alleen maar mannen zijn die homoseksueel zijn. Daar moeten we natuurlijk wel voor oppassen. Ik zeg dat altijd in mijn interviews erbij, dat wij zondermeer niet gekoppeld willen worden aan dat we homoseksueel of travestiet zijn. Dat we gewoon heteromannen zijn die ook een gezinsleven hebben.
Ja,dat heb ik wel duidelijk gemaakt.Als het goed is krijg ik het eerst te lezen,vwb mijn verhaal.
Dan kan ik altijd nog correcties aanbrengen.
Dan kan ik altijd nog correcties aanbrengen.