Reactie op 'rokproblemen'

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
willi

Reactie op 'rokproblemen'

Bericht door willi »

Bijzonder interessant, die verhalen over (mini)rokken VOOR VROUWEN!
Weer dat geleuter over vrouwelijkheid en het recht van de vrouw om een broek te mogen dragen. Wat zeuren die meiden toch. Of ze klagen omdat ze een rok moeten dragen, óf ze klagen omdat ze een broek moeten dragen.

Ik ben dat gezeur zo ongelooflijk zat. Er wordt geen moment aandacht besteed aan wat mannen misschien zouden willen; nee er wordt weer gehamerd op het alleenrecht van de vrouw op de rok; m.a.w. , de vrouw en de rok zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De vrouw = rok . . , behalve als ze een broek draagt. Maar áls ze een broek draagt, betekent dat niet dat de man zich aan de rok mag vergrijpen. Zelfs al draagt ze deze nooit of hoogst zelden, dan nog moet de man er met z’n poten vanaf blijven!

Dus beland de rok binnenkort ‘blijvend’ in het oudheidkundig museum als voormalig VROUWELIJK kledingstuk. Behalve de mini; die wordt zo af en toe ‘geleend’ om weer ‘ns ‘vrouwelijk’ te kunnen zijn en de mannen de stuipen op ’t lijf te jagen. Al dan niet ‘toegestaan’.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder

Re: Reactie op 'rokproblemen'

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:Bijzonder interessant, die verhalen over (mini)rokken VOOR VROUWEN!
Weer dat geleuter over vrouwelijkheid en het recht van de vrouw om een broek te mogen dragen. Wat zeuren die meiden toch. Of ze klagen omdat ze een rok moeten dragen, óf ze klagen omdat ze een broek moeten dragen.

Ik ben dat gezeur zo ongelooflijk zat. Er wordt geen moment aandacht besteed aan wat mannen misschien zouden willen; nee er wordt weer gehamerd op het alleenrecht van de vrouw op de rok; m.a.w. , de vrouw en de rok zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De vrouw = rok . . , behalve als ze een broek draagt. Maar áls ze een broek draagt, betekent dat niet dat de man zich aan de rok mag vergrijpen. Zelfs al draagt ze deze nooit of hoogst zelden, dan nog moet de man er met z’n poten vanaf blijven!

Dus beland de rok binnenkort ‘blijvend’ in het oudheidkundig museum als voormalig VROUWELIJK kledingstuk. Behalve de mini; die wordt zo af en toe ‘geleend’ om weer ‘ns ‘vrouwelijk’ te kunnen zijn en de mannen de stuipen op ’t lijf te jagen. Al dan niet ‘toegestaan’.
Ja maar zo stond het wel op internet van de (mini)rokken. Ik heb het niet zelf geschreven.

Ik vind jou verhaal van begin tot einde de waarheid, kan er zelf niets meer aan toevoegen. In principe is het wel zo. Als wij klagen dat het te warm is om in een broek te lopen dan moeten we niet zeuren. Voorbeeld bij de Haagse Tramweg Mij in Den Haag. Een aantal jaren geleden klaagden mannen daar dat het op de bok van de tram in de hete zomermaanden niet meer uit te houden was in een lange broek. Dus pleitte men voor een korte bermuda broek. Nee zei de directie daar komt niets van, jullie zullen in lange broek je werk moeten doen. We laten wel een aircosysteem inbouwen in de trams. Daarbij vrouwen die bij de HTM werkte mochten wel in zo'n bermuda werken. Gelijk toen de mannen klaagden en de directie niet wilde hebben, dat mannen ook in een bermuda hun werk wilden doen, werd het de vrouwelijke werknemers ook aan blok verboden. Opzich vind ik dat dan eerlijk. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar het kan ook zijn om pressie op de bermuda te zetten dat ze niet langer wilden dat mannen liepen te zeuren en dus dan maar ook de vrouwen het verboden, om permanent van dit probleem af te zijn.
willi

Bericht door willi »

Het is duidelijk, het rommelt in kledingland.
Ik kan mij niet herinneren ooit zoveel commentaren te hebben gelezen over al dan niet voorgeschreven kleding en deszelfs problemen, als de laatste tijd. Dat is op zich een goed teken.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:Het is duidelijk, het rommelt in kledingland.
Ik kan mij niet herinneren ooit zoveel commentaren te hebben gelezen over al dan niet voorgeschreven kleding en deszelfs problemen, als de laatste tijd. Dat is op zich een goed teken.
Als er dan ooit toch nog eens iets structureel positiefs uit voort komt. :?
rokwens

Bericht door rokwens »

Op Maanrock in Mechelen ( niet te verwarren met mannenrok) waren er heel veel rokken te zien
Vooral mini, maar ook kort en half-lang.
Blijkbaar zijn de Belgische meisjes niet van plan om hun rok te laten verdringen door de moslims zoals in Parijs.
Ik geef hen groot gelijk. Hoe meer ermee op straat komen hoe beter voor het behoud.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie