Het is bij mij zelfs al zo. Van de winter toen het zo stervens koud was, heb ik toch een aantal keren een broek aangetrokken. Ik vond een rok zelfs met maillot of legging aan, nog aan de koude kant toen.
Vandaag kwam ik die man weer tegen, die ik van de winter al eens voor de 1e keer had ontmoet. Nu weet ik dus waar hij woont.
Hij kon mij wel van het zien lopen in rokken, en zijn vrouw kon ook mijn ouders. Achteraf kon ik zijn vrouw wel, want we hebben wel eens een aantal keer met elkaar staan praten. Alleen wist ik niet dat zij nog een man had. Ik dacht dat ze geen man (meer) had.
De man zei tegen mij, en heb je nu wel een rok aan ?, want hij kon dat net niet zien, omdat ik net achter een auto langsliep die geparkeerd stond. Toen ben ik naar hem toe gelopen.
Prima zei hij. Ik ken je niet anders als dat je rokken draagt, en toen ik je van de winter in een broek zag lopen viel mij dat direkt op. Vandaar dat ik toen ook reageerde, waarom heb je nu geen rok aan ? Ik zei, ja ik vond het toen toch echt te koud om in een rok te lopen. Hij zei, dan trek je er toch een maillot of legging onder ? Ik zei, dat doe ik al in de winter, maar toen nog vond ik het te koud. Hij zei gewoon lekker dragen ook in de winter, het went echt wel, al ervaar je het als koud. Overigens draagt deze man geen rokken. Het is een Surinaamse man. Hij zei ook nog, het zit toch veel lekkerder een rok dan een broek. Ik gaf hem ten antwoord, dat dat ook 1 van de reden is waarom ik een rok draag, maar ook vanwege meer kledingkeuzevrijheid. Vrouwen dragen ook broeken zei ik. Zo is het toch zei hij.
Hij vroeg toen, 'fiets je ook in een rok ?'
Ik zei, ja. Toen ik nog geen rokken in het openbaar droeg, heb ik wel op voorhand een damesfiets gekocht met het plan dat ik ooit wel in rok in het openbaar naar buiten zou gaan, en dus ook zou gaan fietsen.
Ik zei tegen hem, de volgende keer heb je ook een rok aan. Hij antwoordde dat doe ik. Ik antwoordde toen, daar hou ik je aan.
Nu ben ik echt benieuwd of hij het ook gaat doen. Dan nog staat deze man er zoals ik merk aan zijn oprechte reactie heel positief tegenover. Wil nog niet zeggen dat hij een rok zal gaan dragen. Hij kan het meer uit een grap gezegd hebben.
Ik vroeg aan hem of hij internet had ? Ja zei hij. Toen heb ik hem een visitekaartje van ons forum gegeven. Die gaat zeker kijken, daar ben ik volledig van overtuigd. Als hij al zo'n positieve instelling heeft.
Reactie van buurtgenoot: Heb je nu wel een rok aan ?
Re: Reactie van buurtgenoot: Heb je nu wel een rok aan ?
Gezellig, gaan jullie toch samen fietsen in rok..... of is dat nog te veel van het goede?
Wel leuk hoor dat er zo veel mensen je kunnen via het rok dragen, zeker als er van die juweeltjes van reacties tussen zitten.
Wel leuk hoor dat er zo veel mensen je kunnen via het rok dragen, zeker als er van die juweeltjes van reacties tussen zitten.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Re: Reactie van buurtgenoot: Heb je nu wel een rok aan ?
Toen ik hem tegen kwam was in maart. Net na de uitzending van RTV West. Ik had toen mijn pyjamabroek nog aan. Had die dag geen puf om mij aan te kleden. Vond het gewoon lekker even ontspannen in pyjama te lopen in huis. Aangezien ik toen toch een paar boodschappen moest doen, heb ik toen maar even een broek over mijn pyjamabroek aangetrokken. Ik heb toen maar een smoesje opgehangen van dat ik het koud vond.masker schreef:Gezellig, gaan jullie toch samen fietsen in rok..... of is dat nog te veel van het goede?
Hij zei, zoals ik al zei, 'waarom niet in rok, toch door de publieke opinie laten beïnvloeden ?'
Ik zei, nee hoor, maar vond het vandaag wat aan de frisse kant. Ja wat moest ik anders zeggen. Het was een leugentje voor bestwil. Ik vroeg hem of hij de uitzending dan gezien had van RTV West ? Ja dat had hij zeker gezien, en zag mij ook altijd in rok lopen als ik door zijn straat liep. Toen wist ik nog niet waar hij precies woonde. Wel welk gedeelte van de straat.
Dat weet ik niet of hij fietst, danwel of hij dan ook voor de 1e keer in een rok zou gaan fietsen. Ik zou het wel een goeie vinden als ik hem in rok zou zien lopen. Ik heb wel zoiets, je moet mensen niet gaan pushen. Het moet uit jezelf komen. Anders doe je het geforceerd. Dat is ook wat ik de mensen die bij mij ooit eens op visite zijn geweest en in een rok samen met mij de straat op wilden. Ik zei, ik loop gewoon daar en daar naar toe, maar nu bepaal jij even wat voor jou goed voelt. Als ik namelijk bepaal waar ik naar toe wil, en iemand is nog niet zo ver, dan bereik je juist alleen maar het averechtse effect, dat iemand angstig wordt, en hij juist weer een stap achter uit doet, inplaats van voor uit te gaan.
Dat is ook zo, ik laat mij niet door de publieke opinie of media of wat een ander er ook van vindt uit mijn rok jagen. Daar ben ik al een te ervaren rokdragende man voor.
Inderdaad is dat ontzettend leuk als je zulke reacties krijgt. Maar wie vindt dat nu niet leuk. Iedereen toch.