Bij Kruidvat

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder

Bij Kruidvat

Bericht door RokSterNL »

Ik was vandaag bij Kruidvat, en kwam zo met de verkoopster achter de kassa in gesprek, over dat er afgelopen week een artikel in de Spits had gestaan over de mannenrok van H & M. Ik was in de outfit op bijgevoegde foto.

Zij antwoordde heel direkt, ik vind het cool. Ik zei, meen je dat echt ? Ja zei ze. Ze vertelde dat haar moeder chauffeuse is op een bus van Connexxion, en dat er regelmatig een man met nagellak binnenkomt. Ze zei ik ben lang, en dan staan veel mensen als je achter de kassa staat, soms over de toonbank te kijken of je niet op een bankje staat. Dan zegt zij, zoekt U iets, omdat U zo over de toonbank kijkt ? Nee, maar U bent zo lang, en ik dacht dat U misschien op een bankje stond. Zij zei, mensen hebben altijd wat. Ik zei mij interesseert dat niets of een vrouw lang of kort is. Ja, maar toch hebben de mensen nog steeds zoiets, van wat vreemd zo'n lange vrouw antwoordde ze. Ik zei, ze hebben altijd maar vooroordelen. Ze antwoordde toen tegen mij, daarom blijven wij zo gewoon. Ik zei, zo is het. Ze zei toen nog, lekker blijven dragen wat jezelf prettig vindt.

Zo zie je het is dus niet alleen als je als man in een rok loopt, maar als een vrouw lang is, kijken mensen ook al raar, of hebbn een vooroordeel.

Waar maken wij ons nog druk over om een rok te dragen.
Bijlagen
RokSterNL in bruine jeansrok in de tuin.242.JPG
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Re: Bij Kruidvat

Bericht door Wiha »

Zo is het maar net.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Jan/Jannette

Bericht door Jan/Jannette »

Rokster Wiha slaat de spijker op zijn kop.
Het zelfde zij afgelopen vrijdag een vriendin nog tegen mij gewoon doen en dragen waar je je lekker in voeld.
manrokkilt

Bericht door manrokkilt »

Ik ben blij te lezen dat je weer positieve reacties krijgt.
Hopelijk blijft dit zo.

groeten,

mrk
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Dat hoop ik ook, maar garanties heb je nooit zolang je iets draagt wat nog niet algemeen bekend is in de maatschappij. Blijft natuurlijk dat dat nooit prettig is als je wel een negatieve ervaring krijgt.
Plaats reactie