Die stoere mannen waar je het over hebt, hoe oud waren die toen ? Want ik ken iemand die na zijn 40e om is gegaan, en waarbij je toch duidelijk nog een man herkent, al zie je wel heel vaag iets in het gezicht. Het is maar heel minuscuul.
Ik ben nog een aantal keren in de tijd dat ik bij dat VU liep bij de Virgingroep in Amsterdam geweest. Dat was op zondagmiddag aan de Sarphatistraat in Amsterdam. Daar kwam van alles binnen van mensen die nog helemaal niet wisten wat ze zouden gaan doen tot volledig getransformeerden. Maar daar heb ik ook nooit echt een verbluffende metamorfose gezien. Als ik de stap ooit had gezet, dan was ik ook niet bijster geslaagd geweest in mijn verschijning. Het heeft wel degelijk met je leeftijd ook te maken dat het resultaat toch minder is. Wat ik al zei, je lichaam is al helemaal gevormd.
Dus jij hebt Kelly persoonlijk ontmoet ?
Het hondje was leuk, alleen dat plassen was minder leuk.
Ik heb het over pakweg 35 jaar geleden dus hoe oud ze waren weet ik niet meer. Alleen van Yvonne weet ik dat nog, die was 60 á 65 jaar en heeft allerlei operaties ondergaan waaronder een stemband verkorting.
Yvonne was geheel veranderd en een complete vrouw waarvan je echt niet kon zien dat ze man geweest was.
Ook herinner ik me haar schitterende woonark met groot terras. Maar dat is off-topic.
Laatst gewijzigd door jan op 06 dec 2010 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, als je wat beter bij kas zit, kan je het jezelf permiteren dat soort operaties te laten doen. Je kunt zelf je kaaklijn laten aanpassen en je jukbeenderen. Overigens niet allemaal even lekkere pijnloze operaties, en bovenal kostbaar. Als je het geld niet hebt, dan moet je het helaas doen zover de hormonen hun werk doen.
Het lijkt me verschrikkelijk dit moeten aanhoren als je denkt volledig vrouw te zijn.
Overigens denk ik dat Jan en Rokster beide een stukje van het gelijk hebben. Ik heb begrepen dat het van heel veel factoren afhangt of de ombouw naar ieders tevredenheid slaagt.
De basisstructuur van het mannenlichaam bepaald hoe dan ook het uiteindelijk resultaat. Jullie kennen mijn ‘omstreden’ verhaal over de invloed van het genetisch materiaal van de Neanderthalermens in dat van de moderne mens. Genetisch materiaal dat vooral bij een deel van onze Euraziatische ‘mannen’ door vermenging tot een zwaardere, grovere bouw heeft geleid. (ik blijf bij die stelling!)
De Zuidoost Aziatische man is volgens mij hét voorbeeld van de ‘onvermengde’ moderne mensenman. Waarschijnlijk zijn de Neanderthalers nooit zover gekomen.
Het geringe verschil in lichaamsbouw tussen deze mannen en hun vrouwen, staat borg voor een succesvolle ombouw. Evenals een klein aantal van origine Europese mannen, die een deel van het genetisch materiaal van de Neanderthalerman missen en waarschijnlijk om die reden een aanzienlijk tengerder lichaamsbouw bezitten.
De man met de, zij het wat in afgezwakte vorm, typische Neanderthalertrekken, heeft een gezicht met een zware, onvrouwelijke botstructuren, waarbij vooral de zware, overhellende wenkbrauwbogen, de grote, iets gebogen neus en de zware kaken opvalt.
Hiervan maakt men zonder kostbare kunstgrepen geen fragiel belijnd gezicht dat lijkt op dat van dat van de vrouw van de moderne mens.
Hoogstens zal hij kunnen lijken op een Neanderthalervrouw.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Ja Willi, in het VU Medisch Centrum in Amsterdam kunnen ze je die garantie evenmin geven in hoeverre de hormonen nog hun uitwerking hebben op het lichaam waardoor er toch wel wat veranderingen zichtbaar worden, maar die zullen bij lange na nooit leiden tot een volledige overeenkomst met een biologische vrouw. Ik heb inderdaad bij die aantal keren dat ik die Virgingroep bij Humanitas aan de Sarphatistraat in Amsterdam heb bezocht wel voormalige mannen gezien die het volledige proces van man naar vrouw al lang hadden doorlopen. En toch degene die ik daar gezien heb zag je toch nog aan dat ze van oorsprong man waren geweest. Dit is niet om minderwaardig hierover te doen, nee het is de realiteit. Ik heb een aantal jaren zelfs nog kontakt gehad met een aantal van deze van man naar vrouw getransformeerde mensen. Ook toen ik daar nog liep, werd mij ook al op voorhand verteld dat het resultaat nooit helemaal haalbaar is en dus ook geen garantie gegeven kan worden op het slagingspercentage, en in hoeverre je lichaam nog veranderd. Ze zeiden wel, dat je het altijd hoe ouder je bent meer zal blijven zien dat je van oorsprong een man bent geweest dan wanneer je dat al op hele jonge leeftijd beslist en ook weet. Ik ben uiteraard geen wetenschapper op dit gebied, maar heb er 1. Het nodige over gelezen in die tijd, en 2. Heb de nodige informatie gekregen wanneer ik daar om vroeg.
Ik heb nogal wat ontketend met mijn opmerking over die wat mannelijk overkomende vrouw. Wat ik daar alleen mee wilde zeggen was dat het voor het gewone publiek soms heel lastig is om te zien of ze nu te maken hebben met een 'wat minder gelukte' transvrouw of met een man-in-rok. Dus mensen die zich dan vergissen voor dom uitmaken, gaat mij te ver. Ik vind het ook niet zo'n punt of ze me nu zien als man of als vrouw. Wat maakt het uit? Het zal me worst zijn.
Als ik mij vrouwelijk kleed (in bijvoorbeeld een minirok) en mensen zien een vrouw in me, dan vind ik dat geen probleem. Ik kies toch zelf voor zo'n vrouwelijk uiterlijk? Verder is het zo, dat ik, biologisch gezien, man ben. Het is niet zo, dat ik graag man wil zijn. Nee, ik ben het. Die kleren en hoe iemand mij wil zien of aanspreken, veranderen daar niets aan. Dus waar moet ik mij dan druk over maken?
Ik denk ook dat ik op al die traditionele eisen die we in onze cultuur nog vaak aan 'echte' mannen koppelen, helemaal niet zo slecht scoor. In ieder geval toon je als man-in-rok een bepaalde mate van lef, terwijl heel veel van die zogenaamde 'echte' mannen het bij het idee al in hun broek doen van angst.
Laatst gewijzigd door mikvanes op 09 dec 2010 03:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Vanaf deze pagina gaat het weer volledig off topic....................... Bovenstaande berichten horen niet op dit forum thuis en worden daarom binnenkort verwijderd.