Weer eens een uitstapje gemaakt

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
willi

Re: Weer eens een uitstapje gemaakt

Bericht door willi »

Viqueen, ik las dat jij een liefhebber bent van leggings en laarzen, of zoals blijkt uit je laatste post ‘skinny jeans’ en laarzen. Wel, het is volkomen belachelijk dat men daar überhaupt op reageert; wat is er nu nog gewoner dan laarzen voor een man. Het zal wel zitten in de combinatie met die strakke beenbedekking, waarvan veel vrouwen (sorry Masker en Soraya) menen het alleenrecht op te hebben. “Goh, een man met benen, nou ja zeg! En dan ook nog in ‘onze’ laarzen!”.

Dit valt m.i. allemaal onder het hoofdstuk: ‘de man in het openbaar moet zoveel mogelijk bedekt blijven, liefst met vormloze kledingstukken’. Denk in dit verband aan de gala-avondjes: de heer – van zijn glanzend gepoetste platte schuivers tot en met zijn, door een stropdas strak getrokken, witte boord – en de dame in vijfentwintig gram tule, naaldhakken en zeer veel glitter aan polsen, hals en oren. (anders vat ze misschien kou)
Pure waanzin! Maar helaas volkomen inge’burgerd’.

Trek je er niets van aan joh en draag gewoon wat je plezierig vindt.
Ik heb het een tijdje geleden gepresteerd, in een pissige bui, naar het winkelcentrum te lopen in een zwarte glanslegging/broek, breedneuzige, zwarte tot-de-knie-laarzen met een blokhak van 8cm en een zwarte tuniek tot net even onder de billen.
Ik had zo de pest in over die geschiedenis van Rokster, dat ik met een gevoel van: ‘wie er wat van zegt, krijgt een dreun’ doorliep en een ons bekende damesmodezaak instapte, waar men mij gelukkig ontving met: “Oh wat leuk, wat staat je dat goed!”.
Misschien was het juist deze houding en uitstraling, die ervoor zorgde op straat geen opmerkingen te krijgen.
Laatst gewijzigd door willi op 04 dec 2009 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen

Bericht door Viqueen »

Ik hou ook niet van skinny jeans,de enige reden dat ik 1 gekocht heb is omdat ik dan makkelijker naar buiten durf in laarzen.Het maakt voor mij de stap makkelijker om straks veel meer in een legging of tregging[soort leggingbroek] naar buiten te gaan,definitief dat uberlelijk kledingstuk wat broek heet vaarwel te zeggen....behalve dan nog voor mijn werk

Ik bouw het langzaam voor mezelf op,stapje voor stapje.
rokwens

Bericht door rokwens »

Van skinny-jeans naar een jeans-kleurige panty.= kousenbroek
De overstap wordt kleiner
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
sam

Bericht door sam »

Voor jeanskleurige panty's kan je naar venD. Het zijn ook erg mooie!
Wiha
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Wiha »

.... het waren 2 mannen ipv vrouwen. sorry voor de spraakverwarring
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Viqueen

Bericht door Viqueen »

Jeanskleurige panty had ik nog niet van gehoord...is dat niet net zoiets als een tregging?Dat is een legging achtige broek[net als racefietsers hebben] en meestal met een glans.Vind ik ook mooi,van de week nog 1 besteld bij Wehkamp.
rokwens

Bericht door rokwens »

Sam, wat / waar is venD ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
sam

Bericht door sam »

Viqueen schreef:Jeanskleurige panty had ik nog niet van gehoord...is dat niet net zoiets als een tregging?Dat is een legging achtige broek[net als racefietsers hebben] en meestal met een glans.Vind ik ook mooi,van de week nog 1 besteld bij Wehkamp.
Zie mijn fotoalbum in combinatie met een jeansrok door mij gedragen.
sam

Bericht door sam »

rokwens schreef:Sam, wat / waar is venD ?
V en D, het warenhuis vroom en dreesmann. Op de panty en kousenafdeling hebben ze 20 den jeanskleurige panty's.
Ludwigcw
Contacteer:

Bericht door Ludwigcw »

Ik heb voor in mijn laarzen een nauwe stretchs 3/4 jeans, maar na een tijdje dragen ( zitten opstaan draaien ) kruipt dat toch een beetje omhoog, met gevolg een stroppende boord bovenop je laarzen. Vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Een maand terug heb ik ook een jeanslegging gekocht. Jeanskleur met de typische gele stikking erop, maar zonder zakken, maar wel in leggingstof, zacht en rekbaar. Nu in laarzen is dat ideaal, het spant steeds mooi aan.
Samen met een zwarte en bruine legging ( laatste dan met mijn bruine laarzen ) draag ik dit regelmatig, dit zonder negatieve reacties tot nu toe. Moet je wel dan iets langer hemden of bloezen opdragen of langer vest erover, want anders is het een minder fraai zicht en dan zou je wel eens commentaar kunnen krijgen. Vind ik trouwens bij dames ook zo.
Je hebt ook van die zwarte leggins die iets meer blinken, al zo ene van mijn vrouw gedragen en dat val dan wel meer op.
Maar de gewone matte kleur legging heeft, toch bij ons, geen enkel probleem om als man te dragen.
Draag je dan bij het sporten van die velle of blinkende sportleggings dan let daar ook niemand op, tja ze zitten soms raar in elkaar de andere mensen.

Ludwigcw
Plaats reactie