In Japan rokken en hakken ze er ook al op los !

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Ludwigcw
Contacteer:

In Japan rokken en hakken ze er ook al op los !

Bericht door Ludwigcw »

Gelijklopende kledij voor man en vrouw, zie link :

http://www.banalchicbizarre.com/collect ... yling.html

Ludwigcw
jptje

Re: In Japan rokken en hakken ze er ook al op los !

Bericht door jptje »

er staan best een paar mooie dingen tussen,maar het meeste is niet echt mijn smaak.
maar het is wel een stap in de goede richting.
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
willi

Bericht door willi »

Mijn mond viel open van verbazing toen ik dit zag.
Oké, het is hier en daar wat over de top, maar dat hoort bij een modeshow. Er zaten best een aantal goede ideeën bij.
Wat ik jammer vind zijn de nuanceverschillen tussen de dames en heren, op alle terreinen.
Harige benen en net wat grovere vormen in de ontwerpen (net niet perfect). De mannen lopen er net niet met hetzelfde enthousiasme bij als de vrouwen. (onwennigheid?)
Maar verder, petje af. Zeer gewaagd en een uitstekend begin.

Wat nu ook opvalt is het cultuurverschil. Het Japanse volk heeft de westerse cultuur (ook kleding) opgedrongen gekregen, maar maakt zich daar ook weer makkelijker van los. Rokken en jurken zijn voor de Oost Aziatische mannen lang niet zo 'gek' als ze voor ons westerlingen zijn.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Bericht door jan »

Geweldig interessant en baanbrekend. En dan klagen sommige forumleden op deze site nog wel dat er zo weinig beweging in de mannenrok zit...........................................................!
Jos

Bericht door Jos »

zoals mijn voorgangers al zeggen, een goede ontwikkeling, waar we met zijn allen alleen maar voordeel van kunnen hebben
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Goed nieuws zeg.
Dit is eens een heel goede promotie. En ik ben het wel eens met Willi, hier en daar wat over de top, maar voor de rest heel goed. Nu zou het nog eens mooi zijn als dit eens terug te vinden is in de confectiewinkels.
willi

Bericht door willi »

En dat zal wel weer flink tegenvallen. Ja in Japan wellicht, maar niet hier in dat stijve Westen.
De Franse revolutie en het Angelsaksisch kapitalisme hebben hier de mannenmode de nek omgedraaid.
Jos

Bericht door Jos »

willi schreef:hebben hier de mannenmode de nek omgedraaid
we moeten blijven proberen die nek weer terug te draaien en met dit soort uitingen, al is het aan de andere kant van de wereld, kunnen toch een positieve invloed hebben, ook bij ons, dankzij het world wide web
een fervent rokdrager
willi

Bericht door willi »

Natuurlijk Jos, het blijft goed nieuws. En er waait toch altijd wel wat van over.
Die kledingindustrie moest eens wat meer durven. Desnoods importeren ze die kleding vanuit Japan.
jan

Bericht door jan »

Het is natuurlijk leuk wat ze in Japan doen op de catwalk maar vergeet niet dat al vele jaren ook op Europese catwalks mannenrokken te zien zijn dus importeren uit Japan hoeven de modehuizen niet. Laat ze maar eens shoppen bij Vivien Westwood. En dat is nog maar één voorbeeld.
Zie de foto's van catwalks op deze site.
Of kijk eens op www.dressedtokilt.com.
Plaats reactie