In rok naar mijn nicht in Zoetermeer

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder

In rok naar mijn nicht in Zoetermeer

Bericht door RokSterNL »

Ik ben bij mijn nicht op visite geweest in Zoetermeer. Ik was haar al zo'n 14 jaar uit het oog verloren, maar via Facebook heb ik haar weer getraceerd.
Zij is een zeer openminded vrouw, ook niet iemand die met de grijze meute mee loopt net als ik. Wat dat betreft lijken wij veel op elkaar. Zij is ooit ook nog punk geweest, alleen dat was volgens mij eind jaren 70 begin jaren 80 en toen hadden wij ook geen kontakt.Ja zij is de dochter van mijn vaders zuster die 14 jaar geleden is overleden.

Aangezien ze geen tijd had om iets te koken, had ze Roti besteld. We moesten het alleen na een kwartier ophalen.

Ik met haar vanaf haar huis naar een klein winkelcentrum gelopen. Aangezien ze de hond had meegenomen vroeg ze aan mij of ik even buiten wilde wachten dan kon ik de hond vasthouden. Zo gezegd zo gedaan. Er liep nogal wat van dat opgeschoten volk daar, dus ik voelde mij nu niet echt erg op mijn gemak, maar liet daar niets van merken.

Even later komt mijn nicht naar buiten, en zegt, 1 zo'n kerel daar binnen vroeg of jij mijn man was in die rok, en ze had toen gezegd nee dat is mijn neef, nee dat meen je niet had die kerel weer gezegd, ja zei ze. Toen had die kerel kennelijk gezegd, nou dat ziet er toch niet uit. Jammer dat ik het niet persoonlijk heb gehoord, want dan had ik hem even goed de oren gewassen op een diplomatieke maar toch wel cynische manier, Want ik ben aardig bedreven om iemand met woorden finaal de grond in te trappen als ik dat noodzakelijk acht.

Mijn nicht had toen tegen hem gezegd, ja ik moet dat maar aannemen, want ik ben er niet bij geweest daarbinnen, heb je jezelf gezien hoe je er uit ziet. Dit vertelde ze mij bij buitenkomst uit die zaak. Ze vertelde mij ook dat het zo'n kerel was met zo'n matje in zijn nek. Nou dan weten jullie wel wat voor types dat zijn. Dezelfde als uit de 'Petjescultuur'. Ik haat deze lui als de neten. Wat dat betreft is Zoetermeer niet mijn stad, net als een Den Haag, en dan vind ik Zoetermeer nog net een gradatie slechter dan Den Haag in zijn algemeen. In Zoetermeer is een groot gedeelte van de asoosbevolking uit Den Haag uit de volksbuurten gaan wonen, toen deze tegen de vlakte moesten wegens nieuwbouw.
willi

Re: In rok naar mijn nicht in Zoetermeer

Bericht door willi »

Hoe staat je nicht trouwens tegenover jouw rokdragen Rokster?

Overigens zijn er in elke plaats wel plekken waar je beter niet kunt komen, zelfs niet in een broek. Als je je te beschaafd gedraagt ben je al snel een persona non grata en loop je het risico lastig te worden gevallen. Net als die meisjes in minirokjes.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:Hoe staat je nicht trouwens tegenover jouw rokdragen Rokster?

Overigens zijn er in elke plaats wel plekken waar je beter niet kunt komen, zelfs niet in een broek. Als je je te beschaafd gedraagt ben je al snel een persona non grata en loop je het risico lastig te worden gevallen. Net als die meisjes in minirokjes.
In iedere plaats heb je plekken wel waar je niet moet komen, en zelfs al loop je daar als de gemiddelde man/vrouw, wat jij ook zegt.

Zondermeer ruimdenkend is mijn nicht. Los staand daarvan is het een goede en lieve vrouw. Ze wordt dit jaar 52 en is 6 jaar ouder dan ik. Ze vond ook de oorringen die ik in had heel mooi. Ze zei, ik vind dat als je als man een oorring draagt, je die niet alleen maar in 1 oor moet dragen. Dan zowel in je linker als je rechter. Dat vindt zij mooier staan. Verder zei ze, ik ben voor leven en laten leven van mensen.

Ik vertelde haar ook dat ik destijds zelf ook zo'n oorknopjespistool had gekocht in 1998. Dat mijn vader toen een gaatje in mijn rechteroor heeft geschoten. Dat vond ze ook prachtig dat mijn vader dat bij mij gedaan had. Wat dat betreft is die nicht er 1 uit duizenden.

Ze belde mij vorige week zelf op om een afspraak te maken voor haar verjaardag. Dat viel net in een weekend dat ik ook niet kon. Dus toen stelde ze afgelopen weekend voor. Ze zei direkt: 'Je komt wel in een rok, anders kom je er niet in. Je doet maar gewoon waar jij je prettig in voelt, jij vindt het fijn om te dragen, en de rest laat je maar kletsen'

Van dat ik er niet in zou komen is natuurlijk maar een grap maar daarmee zegt ze direkt, dat zij er geen problemen mee heeft en ik mijzelf moet zijn. Zo is zij ook. Ze zei gisteren toen we opweg waren voor het eten te halen. Ik ben altijd anders geweest dan de gemiddelde. Ik zei ik ook. Maar wij zijn tenminste bevrijd van die grijze meute. Ja zei ze, ik ga niet achter de grote grijze massa aan lopen. Dat doe ik dus ook niet meer.

Wat wil je nu nog meer hebben, dit is toch prachtig. Ik heb het toch al meer gezegd, 1 nicht van mijn vader had er maar problemen mee, dat was dus niet deze nicht van mij. De rest van de familie, kennissen en vrienden geen enkel probleem.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:Hoe staat je nicht trouwens tegenover jouw rokdragen Rokster?
Willi je vraagt hier op het forum hoe mijn nicht tegenover het rokdragen staat, ik vertel dat netjes, en vervolgens hoor ik daar dan niets meer op. Vreemd ?
willi

Bericht door willi »

Rokster, je nicht gezien hebbende begrijp ik dat ze er geen probleem mee heeft.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Inderdaad een zeer ruimdenkende dame.

Het ging mij dus om de reactie op je vraag op het forum, vandaar dus dat ik het gevraagd heb. Als had ik je reactie al via de pb ontvangen.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Dit is weer eens een posting tussen 2 leden.

De zoveelste op rij.

Even off topic.

Ik neem weer even vrijaf van het forum. Als anderen vertellen over hun belevenissen zie ik reacties.

Mijn verhalen zijn toch niet interessant.

Als het zo blijft kap ik er helemaal mee.

Mocht ik toch nog besluiten wel door te willen gaan, zal ik echt gaan proberen ook niet meer zo veelvuldig en enthousiast te reageren.

En ik heb toch weer twijfels of ik wel naar de bijeenkomst wil komen in november.

Ik kan beter eens een keer alleen gaan. Het is toch tot 30 januari.

Ik noteer mijzelf bij de poll weer 'onder voorbehoud', desnoods wordt dat ik definitief niet aanwezig ben. Hangt dus van een aantal factoren af.
Plaats reactie