Cool in kilt

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder

Cool in kilt

Bericht door RokSterNL »

Op onderstaande site wordt er gesproken over rokken voor mannen en ook over dat H & M weer met een mannenrok zou komen. Bij het lezen van de reacties kwam ik zo al een aantal namen van leden tegen van het Rok voor mannenforum.

Volgens mij is het wel een site voor vrouwen, maar het merendeel van de reacties van de buitenstaanders is positief.

http://www.girlyengeeky.nl/weblog/2010/ ... -kilt.html

Cool in kilt

Jullie hebben vast al gemerkt dat er een nieuwe poll is, waarin ik jullie mening wat betreft de mannenrok (kilt) vraag. Deze zou namelijk, onder andere volgens H&M, komende zomer een regelrechte hit worden. In het begin stond ik er wat twijfelend tegenover: een rok voor mannen? Doe normaal! Maar toen ben ik gaan denken, en bedacht ik me opeens dat vrouwen vroeger óók geen broeken droegen, om maar te zwijgen over jeans. Dus misschien moeten we het een kans geven? Om jullie te overtuigen van deze stunning mannentrend heb ik wat research gedaan...

In de Style Guide van H&M was bovenstaand stukje te lezen. Ik vond dat er wel iets van waarheid in zat, en dus besloot ik om zelf eens een outfit samen te stellen met of course de kilt erin verwerkt!
Hmfashionstudio18 Hmfashionstudio16Hmfashionstudio17

Geef maar toe! Zo verkeerd is het niet! Zolang het maar stoer en mannelijk blijft, is er niets aan de hand. Dus breek je principes en try it! Durft jouw vent het aan ?

Hieronder de reacties:

Als iedere man die thuis de broek niet draagt de straat opkomt in rok, dan wordt de mannenrok meteen ingeburgerd.

Geplaatst door: Jan | 02/21/2010 om 10:54 vm

ER ZAL ALTIJD WEL EEN PRO EN EEN CONTRA ZIJN MAAR TOEN DE VROUW EEN BROEK BEGON TE DRAGEN WAS ER GEEN INTERNET DUS WAT DEDEN DE VROUWEN BROEK AANDOEN EN BUITEN GAAN
EN WAT DOET MEN NU LULLEN OP HET INTERNET
OVER ROK DRAGEN VOOR MANNEN
EN WIE IS DAAR NU TEGEN ??? DE VROUWEN
WAAAAAAAAAROM

Geplaatst door: rokkie | 01/31/2010 om 11:24 nm

Voor degenen die de mannenrok een verschrikking vinden: niemand is verplicht om een rok of een broek te dragen. Laat iedereen toch gewoon zijn/haar zin doen. Jullie menig interesseert me niet. Maar laat aub boegeroep of hoongelach achterwege op straat.
Totale vrijheid moet kunnen gelden voor mannen en voor vrouwen, op gelijk niveau en op alle vlakken.

Manrok/

Geplaatst door: mr | 01/20/2010 om 12:19 vm

wanneer houd het eens op met mannen- of vrouwenkledij?
laten we het gewoon over uniseks kledij hebben...

Geplaatst door: zwarten | 01/19/2010 om 08:57 nm

Ja, toen mijn moeder eind de jaren zestig ook voor het eerst een broek ging dragen, vond ik dat ook maar een raar zicht. Maar alles went. De vrouwen mode is heden de dage zo mannelijk geworden waardoor er voor de man geen bewegingsvrijheid meer over is om af te wisselen.
Zelfs in jeans, t'shirt en sportschoen combinatie waar wij de laatste jaren volgens de heersende maatschappelijk normen tot veroordeeld zijn, lopen we er nog als travistieten bij, want neemt een willigkeurige 100 dames van de straat, en meer dan de helft zal er ook zo bij lopen. Stoere laarzen, short, overalls, t'shirts, jeansbroeken, bottines, hemden, kostuums, en nu zelfs zonder figuuraanpassing boyfriends jeans of blazer enz, het is allemaal ingepikt door de dames. En als we iets terug nemen zeggen ze dan dat de mannenmode vervrouwelijkt, totaal belachelijke opmerking.
Mannen dragen al eeuwen de kortere versie van een rok ( dames vroeger meestal enkel een enkellange ), en heden de dagen nog een meerdere mannenrok varianten in meedere culturen. De dames nog maar een goeie 50 jaar de broek en daarvoor nooit.
Dus dames maakt jullie nu niet belachelijk door te zeggen dat dit voor een man niet kan, want dat is dan pas hypokriet.

Geplaatst door: Ludwig | 01/19/2010 om 08:09 nm

Stoer en mannelijk, gadverdamme. Waar halen jullie die achterhaalde begrippen vandaan.
Het zijn gewoon synoniemen voor lomp en saai.
Nou dank je wel, dat draag ik intussen m'n hele leven al.
Nu eindelijk eens wat anders!

Geplaatst door: W.A.Martis | 01/19/2010 om 04:14 nm

Ik sta werkelijk versteld. Waar halen mannen de moed vandaan om rond te lopen in zoiets afzichtelijks. Een rok. Jakkes!
Vrouwen dragen toch ook geen broek!
Nee, laten mannen en vrouwen gewoon hun eigen kleren blijven dragen: mannen in broek en vrouwen in rok! Zo hoort het en zo moet het blijven.
Getekend: een conservatieve zak.

Geplaatst door: W.A.Martis | 01/19/2010 om 10:48 vm

Met een paar leuke panty's en een paar pumps wordt het pas echt leuk??

Geplaatst door: Geert | 01/19/2010 om 08:14 vm

Het ziet er idd leuk uit, maar het is zo vreemd zoals Martine al zegt!

Geplaatst door: Angela | 01/12/2010 om 05:49 nm

Hm ik denk dat mijn vriend nog best een échte kilt aan zou doen in de zomer. Maar dan wel een traditionele en geen design/mode ding. :D

Geplaatst door: Ioni | 01/11/2010 om 05:11 nm

Het is inderdaad niet echt verkeerd... maar zie mijn broer dus écht niet met zo'n rok naar school of de straat op gaan :p

Geplaatst door: Angelique | 01/10/2010 om 04:32 nm

Persoonlijk vind ik het niet erg mooi en mannelijk..

Liefs!!

Geplaatst door: Caroline | 01/10/2010 om 12:12 nm

hmm, ik ben benieuwd! Weinig jongens zullen het aandoen, maar misschien zullen de echte trendzetters het wel proberen.

Geplaatst door: naomi | 01/09/2010 om 02:03 nm

Die van de style guide ziet er niet uit!
Die andere is trouwens wel leuk... (leuke man ;)

Geplaatst door: Lisa | 01/09/2010 om 12:59 nm

De look die jij hebt gemaakt is erg leuk moet ik zeggen! Daar ziet het er totaal niet 'verwijfd' or 'raar' uit.

Geplaatst door: Chuck | 01/09/2010 om 12:58 nm

Verschrikkelijk!

Geplaatst door: Lizzy | 01/09/2010 om 10:04 vm

Ik blijf bij mijn meining: nee nee nee! ;o x

Geplaatst door: Svea | 01/08/2010 om 09:14 nm

Hm, met jouw leuk look erbij, vind ik het eerlijk gezegt wel iets hebben ;)
x

Geplaatst door: Tine | 01/08/2010 om 07:58 nm

En dan gaan ze zeker hun benen nog scheren ook? Ik denk niet dat iemand hier in ons belgenlandje zoiets durft te dragen, gewoon omdat het zo raar is :)

x

Geplaatst door: Charlotte | 01/08/2010 om 07:55 nm

Noooooo dit is alles behalve stoer en mannelijk!

Geplaatst door: Lotte | 01/08/2010 om 07:15 nm

Het is niet verkeerd, maar het is gewoon weird :P

Kus Kus Martine

Geplaatst door: Martine | 01/08/2010 om 06:43 nm
Bijlagen
kilt2.jpg
kilt1.jpg
hmfashionstudio17.jpg
hmfashionstudio16.jpg
peet

Re: Cool in kilt

Bericht door peet »

Ik ben net terug uit luxemburg,daar in de hoofdstad bij h&m geweest.
Heel veel mooie kleding maar daar ook geen mannenrok gevonden.
jan

Bericht door jan »

Liep je in Luxemburg in een rok? Ik heb dat wel eens gedaan, zo'n 25 jaar geleden. Ik werd wel aangestaard maar dat deerde mij niet.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

@Jan: Dat doet mij ook niets als mensen lopen te kijken. Laat ze maar lekker kijken. Dat kan dan voor hun een openbaring zijn. Misschien hebben ze dit nog nooit gezien of van gehoord/gelezen, en dan moet de eerste keer met recht de eerste keer zijn. Als ze weer eens iemand tegenkomen in rok, dan heb je misschien kans dat ze het al minder extreem vinden.

@Peet: Toen ik begin dit jaar naar H & M in Amsterdam belde, of zij mij konden vertellen wanneer die rok in de winkels zou komen, en ik dus de mededeling kreeg dat H & M hem wereldwijd niet meer in de winkels bracht, wist ik genoeg. De verkoopster bij H & M had voor de rest geen informatie waarom hij wereldwijd niet meer in de winkels kwam. Het enige wat zij mij kon vertellen, dat ze het vreemd vond, daar er door zo veel mannen vraag naar was.

Nu moet ik je zeggen het was mooi geweest als het daadwerkelijk een feit was geworden, want dan was er eindelijk een ingang gekomen voor de rokdragende man. Als je mij persoonlijk vraagt, vond je het een aantrekkelijk model, dan zeg ik nee. Maar tegelijkertijd moeten we dan in algemene zin kijken, en dan hadden we al blij mogen zijn, als het zover gekomen was. Nu is het weer volledig uit beeld.

Wie weet komen ze over weet ik niet hoeveel jaar wel weer met zoiets aanzetten, en dan maar hopen dat het er dan wel doorheen komt.
Plaats reactie