Vandaag had ik voor de laatste keer mijn vervangster voor Thuisbegeleiding die 1 x per week komen om adminstratieve zaken te regelen. Volgende week is mijn vaste thuisbegeleidster weer terug van vakantie.
Ik vertelde haar dat ik vanmiddag een interview heb over Rok voor mannen.
Leuk joh reageerde ze. Zij weet overigens dat ik rokken draag, want ze heeft mij altijd al in rok gezien sinds de 1e keer dat zij hier als vervangster kwam.
Ook zij vindt het helemaal niet raar. Ze zei je ziet er altijd netjes uit, en weet het geheel toch goed op elkaar af te stemmen. Ze had het ook over een paar laarzen die ik in de winter eens aanhad onder een rok. Die vond ze mij ook zo leuk staan. Ze zei, je hebt een groot geluk dat je je benen mee hebt. Echt vrouwelijke benen voor een man. Laarzen vind zij zowiezo onder een rok in het najaar/winter mooi staan, geen mannenschoenen, dat staat niet zei ze.
En dat zei ze ook, omdat je een rok en andere kleding draagt, maakt toch niet ineens dat je een ander persoon bent dan wie je nu bent. Ik zei, nee zo is het, dat zeggen wij op het forum ook vaak.
Ze zei ook nog, ik vind dat mannen helemaal ten opzichte van ons geen kledingkeuzevrijheid hebben. Wij als vrouwen kunnen tunieken, broeken, rokken, jurken, topjes, hemdjes en hetzij nog meer kopen en dragen. Een man heeft alleen maar de keus tussen een lange en korte broek, en een t-shirt of overhemd met lange en korte mouw.
Nu is zij getrouwd en heeft kinderen. Ik zei als jij een man zou leren kennen, die rokken draagt, hoe zou jij daar tegen aan kijken. En haar antwoord zonder er maar enig moment over na te denken was, 'Je bent niet ineens anders' doordat je andere kleding draagt.
Hoe vind je zo'n reactie ? Jammer dat ze getrouwd is, en ze is wel iets jonger dan dat ik ben. Ik weet niet meer precies hoe oud ze is, heb dat ooit weleens gevraagd. Zo'n vrouw zou je toch ook als je partner willen hebben. Ze zou het zelfs van haar huidige man goed vinden. Het enige probleem zei ze, we wonen in Alblasserdam, dat zo zwaar gereformeerd is als maar wezen wil, en dan word je daar toch heel snel met de nek en een scheef gezicht aangekeken. Echt zo'n 'Zwarte Kousen' gemeente.
Vervangster Thuisbegeleiding 'Je bent niet ineens anders'
Re: Vervangster Thuisbegeleiding 'Je bent niet ineens anders
Hoi RokSter,
Jammer hoor dat ze al voorzien is. Maar wel leuk dat je toch nu in korte tijd weer mensen tegen komt die heel open staan tegenover het rokken dragen.
Jammer hoor dat ze al voorzien is. Maar wel leuk dat je toch nu in korte tijd weer mensen tegen komt die heel open staan tegenover het rokken dragen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Volgens mij zijn er veel meer mensen die er geen probleem mee hebben.
Maarja wat de boer niet kent.
Maarja wat de boer niet kent.
Ja Masker, dat geeft de burger weer moed dat je op de goede weg bezig bent.
De laatste tijd kom ik weer veel mensen tegen die er positief tegenover staan. Daardoor voel je je sterker dan wanneer je mensen hebt die er minder positief tegenover staan. Dat heb je overigens met alles.
Ja Peet, ik heb dat ook het idee dat het in zijn totaliteit heel erg meevalt. Ja wees er altijd wel op bedacht dat er altijd mensen zijn, die het niets vinden. Je moet je alleen optrekken aan mensen die het wel wat vinden. Met de mensen die het niets vinden heb je geen band in stand te houden.
De laatste tijd kom ik weer veel mensen tegen die er positief tegenover staan. Daardoor voel je je sterker dan wanneer je mensen hebt die er minder positief tegenover staan. Dat heb je overigens met alles.
Ja Peet, ik heb dat ook het idee dat het in zijn totaliteit heel erg meevalt. Ja wees er altijd wel op bedacht dat er altijd mensen zijn, die het niets vinden. Je moet je alleen optrekken aan mensen die het wel wat vinden. Met de mensen die het niets vinden heb je geen band in stand te houden.
Er bestaat nog een derde groep Rokster, de groep echtgenotes die zich er alleen maar tegen verzetten om de buren, de familie en vrienden en de werkkring.
Niét omdat ze er zelf bezwaar tegen hebben.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Ja dat heb ik nu gemerkt.willi schreef:Er bestaat nog een derde groep Rokster, de groep echtgenotes die zich er alleen maar tegen verzetten om de buren, de familie en vrienden en de werkkring.