Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?
Re: Kunnen we de lengte van mannenrokken bespreken?
Heel goed dat we allemaal een andere mening hebben over de roklengte. Dat is goed voor de zo broodnodige variatie.
Ikzelf heb een tijdje de voorkeur gehad voor heel kort. (zie avatar) Leuk hoor, maar dat beantwoordt niet echt aan de bedoeling van mijn rokdragen: lekker vrij en zonder geknel bewegen en . . . ook zorgeloos kunnen zitten.
Daarom kies ik tegenwoordig voor een langere rok, dan hoef je niet zo op te letten. En bij laarzen vind ik het juist mooi als deze net onder de 'over de knie rok' uitsteken. Want ik heb misschien wel mooie, maar ook vrij dunne benen en de meeste laarzen zijn mij te wijd.
Dát vind ík geen fraai gezicht.
Ikzelf heb een tijdje de voorkeur gehad voor heel kort. (zie avatar) Leuk hoor, maar dat beantwoordt niet echt aan de bedoeling van mijn rokdragen: lekker vrij en zonder geknel bewegen en . . . ook zorgeloos kunnen zitten.
Daarom kies ik tegenwoordig voor een langere rok, dan hoef je niet zo op te letten. En bij laarzen vind ik het juist mooi als deze net onder de 'over de knie rok' uitsteken. Want ik heb misschien wel mooie, maar ook vrij dunne benen en de meeste laarzen zijn mij te wijd.
Dát vind ík geen fraai gezicht.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Als ik die foto's en commentaren lees, ga je bijna denken dat een man in een minirok iets heel bijzonders is. Dat is dan wel weer leuk.
Maar het gaat natuurlijk niet om de lengte, het gaat om het totale plaatje dat je neerzet, als je het tenminste als mode ziet. Een lange rok kan heel mooi zijn, een korte ook. Maar een lange kan ook vreselijk zijn en een korte ook.
Maar de meeste mannen die graag rokken dragen, doen dat om zich fijn en lekker te voelen, dacht ik en dan moet je je dus niet al te veel aantrekken van hoe het eruitziet.
Mijn vraag: als je een rok draagt, wat is dan het belangrijkste voor je? Hoe je eruit ziet of hoe je je voelt?
Groetjes,
Mik
Maar het gaat natuurlijk niet om de lengte, het gaat om het totale plaatje dat je neerzet, als je het tenminste als mode ziet. Een lange rok kan heel mooi zijn, een korte ook. Maar een lange kan ook vreselijk zijn en een korte ook.
Maar de meeste mannen die graag rokken dragen, doen dat om zich fijn en lekker te voelen, dacht ik en dan moet je je dus niet al te veel aantrekken van hoe het eruitziet.
Mijn vraag: als je een rok draagt, wat is dan het belangrijkste voor je? Hoe je eruit ziet of hoe je je voelt?
Groetjes,
Mik
Hoi Mik.
Ik zou zeggen. Het belangrijkste is mijn gevoel. Kijk, heb je geen gevoel dan draag ik ook geen rokken. Het is tenslotte voortgekomen vanuit mijn gevoel.
Op het punt van "eruit zien". Ik houd wel rekening met de kleuren, dessins en modelletjes. Buiten het feit dat ik er zelf niet van houd, ga ik niet in bloemetjesrokken lopen, ook niet bv rose. Dan houd ik het op de donkerder kleuren, voor mij zijn die uni. Op die manier durf ik de straat op zonder dat ik een rotgevoel krijg. Katoen, spijker, denim, kort tot knielang, verder zonder al te veel opsmuk behalve soms een borduurseltje op een achterzakje, zo red ik me wel met een maatje 38-40.
Ik zou zeggen. Het belangrijkste is mijn gevoel. Kijk, heb je geen gevoel dan draag ik ook geen rokken. Het is tenslotte voortgekomen vanuit mijn gevoel.
Op het punt van "eruit zien". Ik houd wel rekening met de kleuren, dessins en modelletjes. Buiten het feit dat ik er zelf niet van houd, ga ik niet in bloemetjesrokken lopen, ook niet bv rose. Dan houd ik het op de donkerder kleuren, voor mij zijn die uni. Op die manier durf ik de straat op zonder dat ik een rotgevoel krijg. Katoen, spijker, denim, kort tot knielang, verder zonder al te veel opsmuk behalve soms een borduurseltje op een achterzakje, zo red ik me wel met een maatje 38-40.
Ik vind dit een heel goed statement wat Mik aanhaalt.mikvanes schreef:Als ik die foto's en commentaren lees, ga je bijna denken dat een man in een minirok iets heel bijzonders is. Dat is dan wel weer leuk.
Groetjes,
Mik
Ik vind het helemaal niet van belang hoe lang de rok is.
Mik ik hoop dat ik jou verhaal goed begrijp. Ik ga nu dus mijn eigen uitleg geven.
1. Je moet er natuurlijk wel het juiste postuur voor hebben.
2. Je kunt een heleboel doen door die dingen op de juiste manier te camoufleren die minder mooi zijn, of juist een ander accent geven door de juiste kleding te kiezen, waardoor deze wel mooi kunnen worden.
3. Die dingen accentueren die juist de moeite waard zijn om te tonen.
4. Weet je dat niet, zoals Mik dat wel beheerst om die lichaamsdelen op de juiste wijze aan te kleden, dan moet je het zo neutraal mogelijk houden, want anders sla je een flater.
Ik ben daar ook niet zo'n ster in, alhoewel ik denk dat ik het wel al iets beter doe dan vroeger. Doordat ik door de jaren heen adviezen heb gekregen van wat wel en wat ik niet moet dragen. Per slot van rekening zijn er ook genoeg vrouwen die zich niet weten te kleden. Al wordt er merendeels vanuit gegaan dat zij dat juist wel kunnen.
Het gevoel bij mij is van het zit lekker, in tegenstelling tot wat ik van een broek gewend was. Het bevrijdende aan de benen van boven tot beneden aan de voeten. En ook wat Mik zegt. Ik denk het innerlijke gevoel wat het je geeft als je deze kleding draagt, dat speelt bij mij ook een grote rol. Beide kunnen naast elkaar aanwezig zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij de andere leden is.
Mik nogmaals ik hoop dat ik de inhoud van jou verhaal goed begrepen heb. Het is onomstotelijk waar wat je zegt.
Door mijn beroep als vormgever in de reclame kwam, en kom ik nog regelmatig in contact met fotomodellen en stylisten. En daar steek je heel wat van op. Vooral de continue veranderingen in de (dames)mode vormen een bron van inspiratie.
Op gevaar af van het ontwikkelen van een vrouwelijke kledingsmaak bemoeide ik mij steeds meer met de modieuze aspecten verbonden aan het regisseren van de fotografie. Maar ook bij het maken van illustraties laat ik me veelal leiden door het heersende modebeeld. Zelfs kennis van het gebruik van cosmetica wordt belangrijk, wil je als illustrator de plank niet finaal mis slaan.
Dit alles was en is nog steeds van invloed op mijn eigen gebruik van kleding. Vooral omdat verreweg het meest 'vrouwelijke' modellen worden gebruikt in reclame en publiciteit, ben ik gevoelig geworden voor wat men voor het gemak ‘vrouwenkleding’ noemt. Niet om de vrouw die daar insteekt, maar om de fantasierijke gedaante ervan. Ik zie het al lang niet meer als een typische vormgeving voor vrouwen alleen, maar als bruikbaar voor iedereen die meent zich daarin, zij het in aangepaste vorm, perfect te kunnen presenteren. Iedereen, dus ook ik.
Daarom houdt ik ook niet op bij alleen het dragen van de rok, al is dat wel het belangrijkste onderdeel. Kort of lang, hangt samen met ieders postuur en smaak. Wat mij betreft zijn er voor mannen geen andere grenzen dan voor vrouwen. Het zijn de benen die bepalend zijn.
Op gevaar af van het ontwikkelen van een vrouwelijke kledingsmaak bemoeide ik mij steeds meer met de modieuze aspecten verbonden aan het regisseren van de fotografie. Maar ook bij het maken van illustraties laat ik me veelal leiden door het heersende modebeeld. Zelfs kennis van het gebruik van cosmetica wordt belangrijk, wil je als illustrator de plank niet finaal mis slaan.
Dit alles was en is nog steeds van invloed op mijn eigen gebruik van kleding. Vooral omdat verreweg het meest 'vrouwelijke' modellen worden gebruikt in reclame en publiciteit, ben ik gevoelig geworden voor wat men voor het gemak ‘vrouwenkleding’ noemt. Niet om de vrouw die daar insteekt, maar om de fantasierijke gedaante ervan. Ik zie het al lang niet meer als een typische vormgeving voor vrouwen alleen, maar als bruikbaar voor iedereen die meent zich daarin, zij het in aangepaste vorm, perfect te kunnen presenteren. Iedereen, dus ook ik.
Daarom houdt ik ook niet op bij alleen het dragen van de rok, al is dat wel het belangrijkste onderdeel. Kort of lang, hangt samen met ieders postuur en smaak. Wat mij betreft zijn er voor mannen geen andere grenzen dan voor vrouwen. Het zijn de benen die bepalend zijn.
Willi daar haal je heel sterk punt naar voren 'de benen'. Jammergenoeg zijn veel mannen niet gezegend met mooie elegante benen zoals een vrouw. Nu zijn er natuurlijk ook vrouwen die niet beschikken over echt sierlijke benen. Ik vind hoe ranker en slanker des te mooier de kleding ook tot zijn recht komt. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Wil overigens nog niet zeggen als je benen iets minder mooi gevormd zijn dat je dan geen rokken en dergelijke kunt dragen. Ook dan geldt je moet die delen van het been accentueren en tot zijn recht laten komen die gezien mogen worden, en de delen die niet echt mooi zijn camoufleren. Dat heeft een tante van mij diverse keren tegen mij gezegd. Dat gaat eigenlijk op voor het hele lichaam.willi schreef:Daarom houdt ik ook niet op bij alleen het dragen van de rok, al is dat wel het belangrijkste onderdeel. Kort of lang, hangt samen met ieders postuur en smaak. Wat mij betreft zijn er voor mannen geen andere grenzen dan voor vrouwen. Het zijn de benen die bepalend zijn.
Mooie benen hebben is het voorrecht van voornamelijk vrouwen. Immers, zij beschikken over voldoende onderhuids vet om de lijnen glad en vloeiend te doen verlopen. Daar kan vrijwel geen man tegenop, helaas. Bij ons liggen de afzonderlijke spiergroepen en pezen direct onder de huid en dat kan soms erg lelijk ogen. Dat is één.
Een tweede element dat een rol speelt is de verhouding van de benen ten opzichte van de romp. Als je een normale, slanke vrouw van opzij ziet, ontdek je dat het dijbeen ongeveer dezelfde breedte heeft als de taille. (die bij de vrouw nu eenmaal smaller is dan bij de man) Je kunt vaststellen dat vrouwen in het algemeen dikkere benen hebben dan mannen; zij vullen dus met gemak een rechte, korte rok met haar dijbenen op. Evenzo wordt een langere rok mooier gevuld door rondere, volle kuiten.
We hoeven het dus al helemaal niet te hebben over de broek over een vrouwenbeen. Dat staat waarlijk fantastisch.
Rokster, wij mannen zijn eigenlijk verschrikkelijk zielig, ‘snik’ en behoorlijk door de schepper van het mensenlichaam in het ootje genomen. Als ik eenmaal in het hiernamaals ben, zal ik hem/haar daar persoonlijk over aanspreken!
Aan de andere kant is daar het voordeel van de inventiviteit die wij mannen ontwikkelen om toch nog goed gekleed voor de dag te komen, en hoe. Met veel kunst en vliegwerk weten wij het voor elkaar te krijgen onze lelijke mannelijkheid te verbergen onder een mooie rok.
Basta!
Een tweede element dat een rol speelt is de verhouding van de benen ten opzichte van de romp. Als je een normale, slanke vrouw van opzij ziet, ontdek je dat het dijbeen ongeveer dezelfde breedte heeft als de taille. (die bij de vrouw nu eenmaal smaller is dan bij de man) Je kunt vaststellen dat vrouwen in het algemeen dikkere benen hebben dan mannen; zij vullen dus met gemak een rechte, korte rok met haar dijbenen op. Evenzo wordt een langere rok mooier gevuld door rondere, volle kuiten.
We hoeven het dus al helemaal niet te hebben over de broek over een vrouwenbeen. Dat staat waarlijk fantastisch.
Rokster, wij mannen zijn eigenlijk verschrikkelijk zielig, ‘snik’ en behoorlijk door de schepper van het mensenlichaam in het ootje genomen. Als ik eenmaal in het hiernamaals ben, zal ik hem/haar daar persoonlijk over aanspreken!
Aan de andere kant is daar het voordeel van de inventiviteit die wij mannen ontwikkelen om toch nog goed gekleed voor de dag te komen, en hoe. Met veel kunst en vliegwerk weten wij het voor elkaar te krijgen onze lelijke mannelijkheid te verbergen onder een mooie rok.
Basta!
Willi, ik moet er wel omwilli schreef:Rokster, wij mannen zijn eigenlijk verschrikkelijk zielig, ‘snik’ en behoorlijk door de schepper van het mensenlichaam in het ootje genomen. Als ik eenmaal in het hiernamaals ben, zal ik hem/haar daar persoonlijk over aanspreken!
Basta!

Toch vind ik zelf dat ik nog niet echt te klagen heb over mijn benen over het algemeen. Ja ik heb wat grote knieën als je ze van opzij ziet. Niet als je ze van voren bekijkt. Ik heb dat weleens tegen vrouwen gezegd. Die zeggen dan op hun beurt weer, dat er ook vrouwen zijn die grote knieën hebben, en dat het reuze meevalt die knieën van mij.
Het is wel zo, dat de vetverdeling bij vrouwen weer op andere plaatsen zit. Ook op plaatsen waar wij het als man gelukkig weer niet hebben. Ik denk niet dat wij daar op dit moment wat aan kunnen veranderen hè ?
Lijkt mij een goed idee om zodra je voor hem staat daar je beklag over te doen. Zal ik ook doen. Ik zal direkt vragen om nog een keer terug te mogen komen en dan zonder problemen van al deze geneugten van kleding te mogen genieten met dezelfde goddelijke uitstraling zoals de gemiddelde tot knappe vrouwen er uit zien.

Ik heb het niet over het overmatige vet, dat zit bij de vrouwen vooral op de heupen en bovenbenen, en bij ons . . , juist, op de buik. 'Boehoeh!'.
Nee wat de vrouw als voordeel heeft is het normale onderhuids vetlaagje, verspreid over haar hele lichaam, dus ook over haar gezicht, dat daardoor egaler en gladder, maar ook minder expressief overkomt.
Nee wat de vrouw als voordeel heeft is het normale onderhuids vetlaagje, verspreid over haar hele lichaam, dus ook over haar gezicht, dat daardoor egaler en gladder, maar ook minder expressief overkomt.
Ja wist ik ook niet. Weer wat geleerd.