Bij de Sociaal Raadsvrouw
Bij de Sociaal Raadsvrouw
Vanochtend voor mijn belastingaangifte over 2009 bij de Sociaal Raadsvrouw bij ons op het stadsdeelkantoor geweest.
Bij binnenkomst ging zij voor mij uit, maar bij het verlaten van de kamer liep ik als eerste naar de deur toe.
Hee zei ze, U hebt een rokje aan. Ik zei ja, en hoe kijkt U daar tegen aan. De vrouw was van Islamtische komaf. Ik dacht ik wil nu toch eens weten hoe zij daar over denkt. Ze vond het wel grappig. Ik had de nodige visitekaartjes bij mij van het forum, en heb haar daar eentje van gegeven. Ze zei, ik zal het eens tegen mijn man zeggen, of hij dat ook niets vindt. Ik vertelde dat in de islamitische cultuur mannen ook van die lange gewaden dragen. ja antwoordde ze, ook vanwege de warmte dat het koel is. Ze reageerde verder dat in Schotland mannen toch ook een kilt dragen. Zo zie je dat zo'n vrouw het ook niet raar vindt. Ik weerleg wel altijd dat het absoluut niets met travestie enzo te maken heeft. Dat ik daar niets tegen heb, maar dat wij daar niet onder vallen. Net als dat er vaak gerefereerd wordt dat wij homo zouden zijn, en dat dat ook per definitie niet zo is. Zij vertelde, je zal toch weleens mensen hebben die dat denken, dat je als rokdragende man een homo bent ? Ik zei ja, maar dat zijn wel de domme en simpele mensen van de maatschappij. Dat was ze zondermeer met mij eens.
Ik had de rok aan die ik zaterdag ook tijdens de bijeenkomst aan had, alleen een andere haltertop.
Zie bijgevoegde foto.
Bij binnenkomst ging zij voor mij uit, maar bij het verlaten van de kamer liep ik als eerste naar de deur toe.
Hee zei ze, U hebt een rokje aan. Ik zei ja, en hoe kijkt U daar tegen aan. De vrouw was van Islamtische komaf. Ik dacht ik wil nu toch eens weten hoe zij daar over denkt. Ze vond het wel grappig. Ik had de nodige visitekaartjes bij mij van het forum, en heb haar daar eentje van gegeven. Ze zei, ik zal het eens tegen mijn man zeggen, of hij dat ook niets vindt. Ik vertelde dat in de islamitische cultuur mannen ook van die lange gewaden dragen. ja antwoordde ze, ook vanwege de warmte dat het koel is. Ze reageerde verder dat in Schotland mannen toch ook een kilt dragen. Zo zie je dat zo'n vrouw het ook niet raar vindt. Ik weerleg wel altijd dat het absoluut niets met travestie enzo te maken heeft. Dat ik daar niets tegen heb, maar dat wij daar niet onder vallen. Net als dat er vaak gerefereerd wordt dat wij homo zouden zijn, en dat dat ook per definitie niet zo is. Zij vertelde, je zal toch weleens mensen hebben die dat denken, dat je als rokdragende man een homo bent ? Ik zei ja, maar dat zijn wel de domme en simpele mensen van de maatschappij. Dat was ze zondermeer met mij eens.
Ik had de rok aan die ik zaterdag ook tijdens de bijeenkomst aan had, alleen een andere haltertop.
Zie bijgevoegde foto.
Re: Bij de Sociaal Raadsvrouw
Wat een eye opener zeg, ik had toch echt verwacht dat het onder islamieten een nog groter taboe zou zijn.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Nou Masker, je moet in Turkije geen homo zijn, want dan word je door je eigen vader doodgeschoten. De vader was een zeer gelovig Moslim. (Dan had hij zich maar moeten laten genezen!)
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Die mening was ik ook toegedaan. Als ik eerlijk ben denk ik dat dat ook nog steeds zo is. Ze zijn hier nu wel inwoners van Nederland, dus ik vind je behoort je net als onze eigen Nederlanders ook te richten naar de cultuur zosls die hier is. Kan je je daar niet mee verenigen dan ga je maar weg. Wij hoeven hier ook niet te gaan zeggen dat er hier ook geen homoseksuele mensen in Nederland wonen, alleen maar om hun ter wille te zijn. Men heeft elkaar gewoon te respecteren. Ook onze eigen discriminerende Nederlanders. Alleen die kun je niet het land uitzetten.masker schreef:Wat een eye opener zeg, ik had toch echt verwacht dat het onder islamieten een nog groter taboe zou zijn.
Net als wat Willi zegt over doodschieten. Er zijn landen waar je gestenigd wordt als men weet dat je homo bent. Toch te zot voor woorden. Zij zeggen dat is een ziekte. In Marokko zeggen ze glashard dat daar geen homoseksualiteit voor komt. Dan ben je toch hypocriet. Toevallig zat ik zondagavond te kijken op SBS 6 naar de 25 grootste waaghalzen. Er was een Joodse vrouw die zich in het hol van de Kiu Klux Clan begaf. Van huis uit discrimineren die homo's en Joden. Zij wilde toch eens zo'n puntmuts op zoals die Kiu Klux Clan draagt. Zo'n lid van de Kiu Klux Clan zij dat homo's bezeten zijn van de duivel. Nou dan ben je toch ook niet goed snik als je er zo'n gedachtegang op na houdt.
Het klopt wat jullie zeggen dat in de meeste moslim landen/groepen homosexualiteit niet getolereerd wordt. Daarom is deze sociaal raadsvrouw een mooi voorbeeld van dat niet iedereen uit moslim kringen zo mee gaat in de haat en angst voor wat anders is. Ik vindt het weer een goede les om je ogen open te houden voor die mensen die voor zichzelf durven te denken en oordelen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Als we ervan uit gaan dat de Islam, die later is gestart dan het christendom, zich op dit moment bevindt in haar middeleeuwen, dan is het niet verwonderlijk dat zij nog zo fanatiek en intolerant is. De RK kerk was dat immers ook in háár middeleeuwen.
Het echte probleem zit in de ‘cultuur’ van de volkeren die tot de Islam behoren. Vooral Arabieren en verwante volkeren staan erom bekend agressief en wreed te zijn. Een mensenleven stelt bij hen niet zoveel voor; zeker niet dat van een vrouw, of een homo, of van een man die rokken draagt.
Het echte probleem zit in de ‘cultuur’ van de volkeren die tot de Islam behoren. Vooral Arabieren en verwante volkeren staan erom bekend agressief en wreed te zijn. Een mensenleven stelt bij hen niet zoveel voor; zeker niet dat van een vrouw, of een homo, of van een man die rokken draagt.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
-
Wel RokSter ik kom regelmatig bij moslims over de vloer en draag daar gewoon mijn rok.
Zelfs als er familie over is bij hun ik hoef mij niet anders voor te doen dan ik ben ga zelfs met ze
op vakantie naar Marokko heb dan het geluk dat ik daar dan de ganse tijd een Jeleba ( zo'n Marokkaanse jurk aan heb )
Dus ik zou maar willen zeggen dat niet alle moslims star denkend zijn wat betreft kleding keuze.
Mijn devies is dan ook als je elkaar in de waarde laat dan kan men een heel eind tot elkaar komen.
Zelfs als er familie over is bij hun ik hoef mij niet anders voor te doen dan ik ben ga zelfs met ze
op vakantie naar Marokko heb dan het geluk dat ik daar dan de ganse tijd een Jeleba ( zo'n Marokkaanse jurk aan heb )
Dus ik zou maar willen zeggen dat niet alle moslims star denkend zijn wat betreft kleding keuze.
Mijn devies is dan ook als je elkaar in de waarde laat dan kan men een heel eind tot elkaar komen.
Dat heb je helemaal mooi verwoord. Zo is het. Als je elkaar in je waarde laat dan kan je een heel eind komen. Jammergenoeg dat er naast de intolerante 'Petjes Nederlanders' ook mensen uit vooral deze islamitische landen van oorsprong niet tolerant en ruimdenkend staan tegenover zoiets als een rokdragende man. Daarom deed het mij ook zo goed om dit nu eens te ervaren, daar ik tot nu toe nog een ene positieve ervaring met een moslim heb gehad op dit terrein, buiten de eigen Nederlanders om.Jan/Jannette schreef:Wel RokSter ik kom regelmatig bij moslims over de vloer en draag daar gewoon mijn rok.