in gesprek met ....

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Jos

in gesprek met ....

Bericht door Jos »

ik maak regelmatig (ook voor ik openlijk in rok liep) een praatje met een of meerdere van de bewakers van de parkeergarage bij mij in buurt naast de supermarkt. Een hele aardige man, die geen blad voor de mond neemt. We staan dan meestal naast de betaalautomaat of naast de doorgang van garage naar supermarkt. Van hemzelf nooit enig commentaar gehad op mijn rok dragen en toen ik hem vandaag vroeg of hij wel eens van anderen commentaar had gekregen, zei hij van niet. Vandaag heeft hij voor het eerst gezegd, dat ieder moet doen, wat hij prettig vind (ofschoon hij de gay-parade eens paar jaar in Amsterdam te ver vind gaan).
Wij zien wel de mensen in het langs lopen aandachtig kijken, verder niets. Hoogstens van een stelletje jonge meiden, die in lachen uitbarsten. Laat was er zelfs een bij, die van het lachen haar mobiel op de grond liet vallen :D ; kreeg een rood hoofd en wist niet hoe snel ze weg moest komen. Ik weet niet wie uiteindelijk het hardst heeft gelachen :) ;)

De krantenbezorger in mijn wijk heeft mij nu ook in rok gespot. Hij had al zo'n vermoeden, dat ik het was geweest in de krant. Hij is ook heel positief en heel gemakkelijk erin.
Zo ervaar ik ook steeds meer acceptatie van mensen uit de buurt, waar ik nu of en toe zelf een praatje mee maak (in rok of broek). De meesten vinden het maar raar en zien het zichzelf niet in rok lopen, maar raken langzaam aan mij gewend.

Ik ben onlangs nog eens door iemand benaderd, die mij rechtuit vroeg naar mijn rokdragen. Voor zover ik mij kan herinneren, is dit pas de derde keer in een jaar tijd (zolang ben ik nu lid van het forum en openlijk rokdragend)
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder

Re: in gesprek met ....

Bericht door RokSterNL »

Mooi toch Jos.

Ja dat hoor ik ook vaak. Ja ik zal er niet zo snel in gaan lopen, zelfs niet al zou het er door komen. Nou op zo'n manier komt het er ook nooit door. Als het merendeel van de mannen het niet zo snel zou gaan dragen. Dus conclusie, blijven wij uitzonderingen daarin. Wel jammer.
masker

Bericht door masker »

Fijn Jos dat je meer en meer acceptatie ervaart.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Jos

Bericht door Jos »

tja masker en rokster (meisjes eerst ;) )
het is natuurlijk leuk geaccepteerd te worden, nog leuker zou het zijn dat meer mannen zeiden, hej dat wil ik misschien ook eens proberen. Het belangrijkste is en blijft, dat je jezelf er goed bij voelt.

Daarnaast hoorde ik van de week in een gesprek met een echtpaar bij mij in de buurt, dat er nog twee mannen zouden zijn, die rokken dragen, de ene meer als travestiet (als ik hem goed begrepen heb) en de ander alleen in huis.
Een leuke bijkomstigheid vond ik, dat zij beiden op de hoogte zijn van de rokdragende professor in Breslau (Polen) elders ooit vermeld op dit forum, misschien ook omdat de vrouw poolse is en zij nog geregeld in Polen komen
een fervent rokdrager
Plaats reactie