“ben je zo bij de kapper geweest?”

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
willi

“ben je zo bij de kapper geweest?”

Bericht door willi »

Ik wordt steeds brutaler. Soms denk ik zelfs dat het heel gewoon is, rondwandelen in een rok.
Zonder me achter allerlei obstakels te verstoppen loop ik opgewekt met m’n sleutels rammelend naar mijn auto, ontsluit het portier en laat me op m’n zitplaats vallen. ‘Vallen’ is het juiste woord, daar een rechte, strakzittende rok, niet toestaat dat je instapt op de manier die je gewend bent.
Met wat gewriggel en getrek weet ik de lap textiel min of meer op z’n plaats te krijgen en start de motor. Het is wel even wennen met zo’n rok, opgesloten in een voorgevormde zitplaats.
. . . Gek dat ik direct denk aan een vrouw achter het stuur. En dat is fout, hartstikke fout. Ik ben een man, die voor een keer ‘ns de broek niet aanheeft.

Ik stamp, alsof het de gewoonste gang van zaken is, de kapsalon binnen en wens ‘zoals het behoort’ iedereen een goede middag. Men is daar bekent met mijn rokdragen, maar toch voelt het elke keer weer nieuw. Vooral voor mensen die het on-gewoon zijn blijven vinden om een man te zien in een korte spijkerrok met bijpassend ‘kort’ spijkerjasje, een witte overhemdblouse, een leverkleurige legging en witte, sportieve laarsjes. . .

Mijn vrouw is er al als ik weer thuis kom. Ze ziet me binnenkomen in de door mij zo illuster omschreven outfit en kijkt . . . bedenkelijk en vraagt: “ben je zo bij de kapper geweest?”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Ludwigcw
Contacteer:

Re: “ben je zo bij de kapper geweest?”

Bericht door Ludwigcw »

Een leverkleurige legging ? :roll: Gaat dat dan over een gezonde lever of over een doorzopen ........ :lol: !

Ludwigcw
willi

Re: “ben je zo bij de kapper geweest?”

Bericht door willi »

Nee, het is echt een dikke maillotachtige legging in een leverkleur.
Ik was broodnuchter.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie