opnieuw gesprekje met (allochtone) jongeren

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
w-sure

opnieuw gesprekje met (allochtone) jongeren

Bericht door w-sure »

Ik ben enkele van dezelfde jongeren (allochtonen, wil niet discrimineren, maar die hebben er over het algemeen toch wat meer moeite mee) tegengekomen toen ik terugkwam van mijn werk en ik in rok door de wijk liep.

"Meneer", riepen ze... dat vond ik al heel wat, vergeleken bij de vorige keer toen ze vroege of ik een kut of een lul had. "waarom draagt u dat?"
"Het zit fijn," zei ik, en vervolgde "hebben jullie dan niet in de krant gelezen dat H&M een mannenrok gaat verkopen?".
"En die panty dan", "Er worden speciaal panties voor mannen gemaakt".

Verder waren ze wel positief, had niet een vervelend gevoel wat ik de vorige keer wel een beetje had gehad, toen werd ik een beetje belachelijk gemaakt, maar nu deden ze eigenlijk net zo normaal als ze tegen ieder ander zouden doen. Ze voelden zichzelf ook beter op hun gemak denk ik. De vorige keer had een van deze jongens nog zoiets van 'kom niet te dichtbij, dat vind ik niet prettig'.
masker

Re: opnieuw gesprekje met (allochtone) jongeren

Bericht door masker »

Wat fijn dat door alle media belangstelling deze jongens wat meer inzicht krijgen.
en zo lang ze vragen stellen kun je met ze in gesprek gaan waardoor er mogelijk onderling begrip en respect ontstaat.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Plaats reactie