Het was ook eind november dat de mannenrok van H&M verschillende media bereikte. Dus veronderstel ik dat het merendeel van de recente leden, door dat gegeven, actief op internet beginnen te zoeken zijn naar meer info, betreffende de mannenrokken, en zodoende bij ons terecht gekomen zijn.
Het staat natuurlijk iedereen vrij om hier actief aan het forum mee te doen of enkel mee te lezen. Maar ik veronderstel dat iedereen ( vooral mannen natuurlijk ) die zich hier lid maken de wens hebben om ooit een rok te kunnen dragen zoals we nu gewoon een broek dragen.
Tijdens de heisa rond de H&M rok heb ik langs vele forum’s ( meerdere taalgemeenschappen ) gesurft en de reacties gesprokkeld.
Doorgaans waren de reactie merendeels positief, terwijl de meeste negatieve op Amerikaanse forums terug te vinden waren ( maar wie zal dat verwonderen

De actief rokdragende mannen alhier zullen dit ook wel ervaren hebben dat wij ons steeds moeten verantwoorden of uitleggen waarom we een rok dragen. Want een mannenrok zie je toch niet in de winkels. Dus zou het voor ons veel vooroordelen wegwerken ware dat de mannenrok in verschillende kledingsketens aangeboden worden.
De wens word wereldwijd geuit.
Ik heb meerder kledingsketens gemaild en met verwijzing naar de H&M rok de vraag gesteld wanneer zij van plan zijn om iets gelijkaardigs uit te brengen. ( twee weken terug )
Van het merendeel wacht ik nog altijd op een antwoord, of krijg ik nu met regelmaat een reclamefolder in mijn mailbox maar zonder antwoord op mijn vraag. Enkele hebben geantwoord ( zie andere topic onder ‘winkels’ ), maar dan afwachtend.
Het is eerder het verhaal van wie was er eerst “ de kip of het ei ” . Zij vinden dat er nog niet genoeg mannen met rokken te zien zijn in het straatbeeld; en wachten daarop voordat ze zich aan een mannenrok zullen wagen. De merendeel van ons wacht op een redelijk aanbod van de kledingsketens voordat we buiten zullen komen.
Dus dat wachten op elkaar kan zo nog lang duren.

Dus oproep naar alle leden :
Iedereen hier, actieve leden en diegene die enkel meelezen, kunnen individueel twee dingen doen.
Ofwel kom je actief in rok buiten zodat we met meer in het straatbeeld zichtbaar worden.
Ofwel schrijf je regelmatig de kledingsketens aan met de vraag naar mannenrokken, als die constant door meerder mensen getrigger worden zal het besef ook wel komen. Deze laatste mogelijkheid is voor diegene die nog niet zo ver zijn, dat ze buiten durven te komen, de comfortabelste oplossing. En je werk actief mee aan het verwerven van onze rechten voor het dragen van de mannenrok.
Alvast aan alle recentelijk bijgekomen leden “Hartelijk welkom op dit forum” !

Groeten Ludwigcw