Dagje blote benen in lange rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
willi

Dagje blote benen in lange rok

Bericht door willi »

Wéér een heerlijke dag vandaag. Weer voor blote benen.
Eerst wat technische problemen oplossen. Een nieuw systeem voor telefoon/internet en TV bij KPN bestellen gaat natuurlijk fout. Ik krijg het er wel grátis extra warm van.

Wat kan mij ’t bommen, ik trek m’n driekwart lange, soepelvallende spijkerrok aan, met een rode top en daarover een lang openvallend hemd. Ik had daarbij ook nog rode sandalen (dames).
En wat er ook gebeurt, ik houdt dit de hele dag aan! Lekker!

Eerst naar Appie Hein voor sjek, ik rook nog steeds. Sorry.
Het is nog stil, een straatvegende verkoopster groet me hoffelijk en loopt met me mee naar de costumers desk; voor alles wat fout gaat en sjek.
Vrouwlief is een dagje uit met m’n dochter, dus alléén koffie drinken.

Met de auto naar Praxis (mag ook Gamma zijn) voor een coaxkabel. Het is er druk. Allemaal mannetjes die iets nuttigs in huis willen doen. Ze kijken niet op of om.
Ik val waarschijnlijk niet op. “Gewoon, een mevrouw”. Dat is het voordeel van een langere rok en langer haar.
Ook de kassière is vriendelijk (zeker opslag gehad) en zegt, me nauwelijks aankijkend: “goeie morgen mevrouw”.
Mijn antwoord doet haar opkijken. Ze glimlacht en gaat weer verder.

’s Middags naar Dronten. Een flink groot ‘dorp’ (eh stad) in noordelijk Flevoland. Een supermodern, nieuw winkelcentrum, dat dus halfleeg staat.
Maar er is een C&A. Nog wel.
Met een om m’n benen wapperende rok en ferme passen langs de ‘Brasserie’, naar de entree van de klerentent. ‘Eerst niet druk, dan weer wel’.
Vrouwen, niets dan vrouwen. Van ouwe lelijke tot jonge mooie.
Gewoon doorstampen, van het ene naar het andere rek. Vriendelijk blijven glimlachen en knikken.
In de rij bij de kassa. Geen enkele reactie. Gewoon tussen de vrouwen in de rij. Ongehaast, voetje voor voetje naar voren, tot je aan de beurt bent.
Deze kassajuffrouw is volledig afgestompt en zegt niets. Ik zou willen zeggen: “juffrouw, ik heb een rok aan”. Maar ach laat maar, ik heb er weer een leuke rok bij en dat ziet ze wel, als ze ‘m inpakt en afrekent. . . Of niet.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder

Re: Dagje blote benen in lange rok

Bericht door RokSterNL »

Fantastisch Willi, jij had dus ondanks de tegenslag met de KPN, toch weer de dag van je leven, of mag ik dat zo niet zeggen ?

Misschien was die kassajuffrouw wel zo vermoeid, dat haar ogen bijna dicht vielen van de vermoeidheid, en het daarom niet is opgevallen. Zoals jij al zei, jij hebt er weer een nieuwe mooie aanwinst bij.

Veel draag genot zou ik zeggen.
Roktom
Contacteer:

Bericht door Roktom »

Ja zo stamp ik ook door al die winkels, en ja geen mens die kijkt of iets zegt, op de kassa juf na.
Die OOK dag mevrouw zegt, en ik heb niet eens lang haar, zal de rok wel zijn.
Ook de meneer bij Gall en Gall zegt vriendelijk mevrouw.
Ach, laat maar zo, anders moet ik het weeeeeeeeeeeer uit leggen.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
rokwens

Bericht door rokwens »

Tja, kun je voorstellen, ik heb wél lang haar. Dat is al decennia ingeburgerd en toch, zelfs in lange broek en alle gewone mannenkleren erbij vergist men zich. Ik begrijp dat sommige mannen met lang haar ook hun baard laten groeien.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi

Bericht door willi »

Fantastisch Willi, jij had dus ondanks de tegenslag met de KPN, toch weer de dag van je leven, of mag ik dat zo niet zeggen

Ja hoor, dat mag je zo zeggen.

Ik heb een tijdje geleden al eens een bericht geplaatst over een bevriende kunstenares; iemand van wie je mag verwachten een open blik te hebben voor haar omgeving.
Zij zag een fraaie witte combinatie (Broek met blouse) en 'twee' gouden oorringen. "Dag mevrouw, ik kom zo bij u".
En die mevrouw was ik! Een bekende notabene.

De meeste mensen kijken oppervlakkig. Alleen de meest opvallende buitenkant. (Mooi, wit, oorringen, dus mevrouw)
(Rok, panty, laarzen, dus mevrouw) (Spijkerbroek, tieten, make-up, eh . . . mevrouw?)
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Om daar je baard voor te laten groeien, als je lang haar hebt, of andere kleding draagt, vind ik ook niet nodig. Ja in de Flower Powertijd zag je wel veel van die hippies die lang haar hadden en een snor of baard lieten groeien. Of dat specifiek was om daarmee te laten zien dat ze aan man waren et lang haar, dat kan ik niet beoordelen.

Blijft toch dat mensen inderdaad maar in een flits naar je kijken.
Plaats reactie