Hallo,
ik ben 1,93m en mijn ervaring is dat de meeste kousen / stay ups eigenlijk niet lang genoeg zijn. Sommigen kunnen wel ver genoeg worden uitgerekt zodat ze aardig hoog komen, maar naar mijn smaak staan ze dan best op spanning.
Ik heb redelijk goede ervaring met Falke Seidenglatt, maar ook deze moet ik best strak omhoog trekken. Overigens blijven ze dan wel goed zitten.
Het zijn ook mooie kousen die er, ook na meerdere keren dragen, nog steeds mooi uit zien. Echter doordat ik ze vrij stevig moet optrekken, heb ik het idee dat dit de levensduur niet ten goede komt.
Ik ben benieuwd of hier nog lange mensen zijn die goede tips hebben voor mij.
Groetjes,
cd_linda / Johan
Stay up kousen voor lange benen
Re: Stay up kousen voor lange benen
Ik heb wel eens panties besteld bij langeleggings. De kwaliteit is zeer goed, maar ik had nog steeds het idee dat ze net iets te kort zijn.
De XXL-maat van Hema past ook en zakt vreemd genoeg niet af, ondanks het feit dat ik lang en smal ben. Maar de kwaliteit is wel minder goed.
De XXL-maat van Hema past ook en zakt vreemd genoeg niet af, ondanks het feit dat ik lang en smal ben. Maar de kwaliteit is wel minder goed.
Re: Stay up kousen voor lange benen
Eens met Ellen, die van Hema vallen tegenwoordig (sinds een paar jaar pas) lang en zijn nog een beetje betaalbaar.
Naast Falke Seidenglatt draag ik ook vaak Oroblu chic-up. Op bijgaande foto draag ik huidkleurige Oroblu Chic-up kousen. Die zijn net lang genoeg en zijn kwalitatief echt fijn (al baal ik ervan dat ze tegenwoordig geen versterkte teen meer hebben). Voor de goede orde: ik ben 1.96 lang!
Laatst kocht ik hold-up netkousen bij Calzedonia, die waren verrassend lang en blijven goed zitten. Bij Calzedonia kan je ook goed advies krijgen en pakken ze de panty of kousen gewoon uit om te laten zien.
Qua jarretelle kousen zijn (naast opnieuw Falke Seidenglatt) die van H&M fijn lang !
Naast Falke Seidenglatt draag ik ook vaak Oroblu chic-up. Op bijgaande foto draag ik huidkleurige Oroblu Chic-up kousen. Die zijn net lang genoeg en zijn kwalitatief echt fijn (al baal ik ervan dat ze tegenwoordig geen versterkte teen meer hebben). Voor de goede orde: ik ben 1.96 lang!
Laatst kocht ik hold-up netkousen bij Calzedonia, die waren verrassend lang en blijven goed zitten. Bij Calzedonia kan je ook goed advies krijgen en pakken ze de panty of kousen gewoon uit om te laten zien.
Qua jarretelle kousen zijn (naast opnieuw Falke Seidenglatt) die van H&M fijn lang !
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…