Vind de korte broek voor mannen steeds meer op rokken lijken

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Ricky

Vind de korte broek voor mannen steeds meer op rokken lijken

Bericht door Ricky »

In de mode wereld proberen ze er ook van alles aan te doen om steeds meer mannen in rokken te krijgen door korte broeken steeds meer op een rok te laten lijken(kwam zoiets ook tegen in de papieren versie van Zalando magazine) zodat het steeds minder gaat opvallen als mannen echte rokken gaan dragen,zie de jongen in het midden bij de link (even een paar seconden wachten tot het volgende plaatje komt): http://fashion.nl.msn.com/latest-trend/haute-hippie
Laatst gewijzigd door Ricky op 06 jun 2012 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Stoere mannen dragen een rok
jan

Re: Vind de korte broek voor mannen steeds meer op rokken li

Bericht door jan »

Ik zie wat je bedoelt maar ik vind het een beetje flauwekul; als ze het op een (batik)rok willen laten lijken kunnen ze er net zo goed gelijk een rok van maken.
Het wemelt op de catwalks van mannenrokken dus zo bijzonder is het niet meer.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
mrcsk

Bericht door mrcsk »

Dan zou ik eigelijk willen zeggen dat op een korte broekrok trekt .
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Ricky

Bericht door Ricky »

jan schreef:Ik zie wat je bedoelt maar ik vind het een beetje flauwekul; als ze het op een (batik)rok willen laten lijken kunnen ze er net zo goed gelijk een rok van maken.
Het wemelt op de catwalks van mannenrokken dus zo bijzonder is het niet meer.
Je moet toch ergens langzaam mee beginnen in de mannenmode voor mannen die het nog niet durven een rok te dragen.
jan

Bericht door jan »

Waarom langzaam? De eerste keer dat ik dat ik de Dorcus men skirt zag op een foto in Panorama was in 1966 dus mogen ze best wat opschieten.
Trouwens, ik heb heel wat catwalkshows met mannenrokken hier op de site geupload. Ik 'zit' ook op Skirtcafe en het aantal Amerikaanse fabrikanten van utility kilts en cargo kilts neemt gestaag toe. Die doen dat niet als er geen markt voor is. De nieuwste is http://www.utkilts.com met leuke producten.***

Verder is er heel wat veranderd in de houding van het publiek; toen ik voor het eerst in een jeansrok liep 38 jaar geleden was commentaar niet van de lucht en ik werd flink nagefloten.
Dat is nu héél anders; verleden week liep ik op de drukke Rotterdamse Lijnbaan en ik geloof niet dat iemand mijn jeansrok heeft gezien ófwel ze reageren er niet meer op.
Dus nix langzaam aan maar gewoon de rok aan, hupsakee.
Je bent zelf onlangs nog twee mannen in rok in Leiden tegen gekomen dus niets houdt je nog tegen.

***Dat utkilt heeft niets op voorraad en levert alleen in Amerika en Canada dus wij hebben er nix aan.
Ricky

Bericht door Ricky »

Ik weet ook wel dat er veel op alerlei manieren op catwalks geshowt is,maar bekende kleding fabrikanten in Europa die hebben het lef niet om er iets mee te doen.
Het andere opstakel is een vrouw die het niet wil bij haar vriend of man en meestal zijn kleding bepaald en koopt ,en dus de winkels die rokken voor een man verkoopt naar de klote gaat.Dus dan begrijp ik het wel dat ze het met een korte broek gaan proberen die veel op een rok lijkt.Dat van het publiek ben ik met je eens,en niets houd mij nog tegen, want ik ben zelf ook al buiten geweest in deze rok zonder die onhandige riem.Maar vind hem achteraf eigenlijk iets te elegant,wat vinden jullie?
Afbeelding
musa

Bericht door musa »

Ik zou persoonlijk kiezen voor een donkere riem maar de rok vind ik mooi,maar aan de andere kant staat die witte riem ook niet mis.
Jos

Bericht door Jos »

er is niets mis met die riem.
Alleen heeft het niets met die korte broek voor mannen te maken :o

Jan heeft natuurlijk een duidelijk punt, waar hij zelf al vele jaren in rok loopt en ik ken mensen op het duitse forum, die dit ook al vele jaren doen.
De mode lijkt inderdaad een beetje te willen gaan meewerken, dat was mij ook al opgevallen bij de korte broeken voor de mannen, nou ja: kort kun je ze niet echt noemen, maar omdat het kruis bijna op de knieen hangt en de pijpen zo wijd zijn, moet je twee keer kijken of het een broek of een rok is, dus gewoon die rok aan, niet zeuren :D :D :D
een fervent rokdrager
jan

Bericht door jan »

Leuke rok Ricky voor wat betreft de bovenste 15 cm maar daaronder wordt 'ie nauwer in plaats van wijder.
Als kapsoneslijer stel ik de volgende eisen aan een rok:
Knielang en wijd genoeg om:
-- te kunnen fietsen
--breeduit op een terras zitten zonder inkijk
--met mijn knieën over elkaar kunnen zitten

Met jouw rok lukt dat allemaal niet.
Daarom heb ik een lekker ruime jeansrok:
Bijlagen
De neuzen van mijn Crocs en een stukje Macabi Skirt zijn ook zichtbaar
De neuzen van mijn Crocs en een stukje Macabi Skirt zijn ook zichtbaar
jeansrok 001.JPG (43.43 KiB) 12443 keer bekeken
Ricky

Bericht door Ricky »

musa schreef:Ik zou persoonlijk kiezen voor een donkere riem maar de rok vind ik mooi,maar aan de andere kant staat die witte riem ook niet mis.
Ik heb de riem die je op het plaatje ziet gelijk in de vuilnisbak gegooit,en mijn vertrouwde bruine Levi's riem er in gedaan
Afbeelding
Plaats reactie