Mode in Strasbourg

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
mikvanes

Re: Mode in Strasbourg

Bericht door mikvanes »

Jan:
Persoonlijk vind ik de man in Strassbourg het ultieme voorbeeld van de perfecte mannenrokker; nonchalant T-shirt, casual schoenen en sokken en een ontspannen smile. Zo hoort het.
Sterker, ik zou deze figuur wel op de homepage willen zien in plaats van die irritante Cory met zijn Utilikilt.

Dat andere wat meer verfijning nastrevende forumgenoten er niet kapot van zijn kan ik me voorstellen.
Ik vind de man uit Straatsburg oké. Dit keer dus eens met Jan.

Het gaat erom dat het totale plaatje een eenheid vormt. Het gaat er niet om dat ieder plaatje iedere keer op hetzelfde neerkomt.
willi

Bericht door willi »

Beste Jan, waar zei ik ‘wanstaltig’?

Jan:
nonchalante look.

Waarom moet ’t nou nonchalant zijn. Omdat ’t een man betreft?
. . . Bij een man wordt dat nogal gauw lomp en saai; vind ik.

Mik:
Het gaat erom dat het totale plaatje een eenheid vormt. Het gaat er niet om dat ieder plaatje iedere keer op hetzelfde neerkomt.

Jawel, daar heb je gelijk in. Ik vind ’t ook prima dat ‘dit’ gebeurt. ‘Dit’ is immers de ultieme ‘man in rok’ zoals ‘t middels deze site wordt nagestreefd.
Maar . . , op de een of andere manier krijg ik bij het zien van deze foto enge griebels over m’n rug. . .
Als ik tot onze oppositie behoorde zou ik wellicht roepen: “zie je wel, ’t is geen gezicht; een man in een rok!”. . . En dat moet/mag natuurlijk niet.

Sorry mannen, ik weet ook niet waaraan het ligt. Maar een ding weet ik wel, ik zie tien maal liever Mik in z’n roze rok.
De man van de foto kleed zich voor mij als de gewone, saaie, kleurloze en smaakloze man. De echtgenoot van Mien op de hoek.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Bericht door jan »

Het tegenovergestelde van nonchalant is gecompliceerd.
De nonchalante man pakt gewoon een rok uit de kast (hier is het dus de rok die uit de kast komt).
De gecompliceerde man pakt van alles uit de kast en gaat minutieus combineren tot een verantwoorde combinatie wordt gevonden.
Ik behoor tot nonchalant.
En jij, Willibilli?
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
treintje

Bericht door treintje »

mikvanes schreef: Ik vind de man uit Straatsburg oké. Dit keer dus eens met Jan.

Mee eens.
jan reijman schreef:Die willen er hooggehakte laarsjes en een legging onder. Brrrr.
Laarsjes en legging zijn natuurlijk ook mooi. ;-) Maar bij deze combi past dat voor geen meter.
Persoonlijk ben ik niet stuk van de schoenen en sokken; zelf zou ik er een paar enkelhoge allstars (sneakers) bij doen.
Maar dat is een kwestie van smaak.

Anyway: zoals ik ook al vaker heb betoogd gaat het om de eenheid en balans in het plaatje. En deze klopt wel, vind ik.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi

Bericht door willi »

Beste Jan, het antoniem voor nonchalant is ordelijk of netjes of overzichtelijk
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie