nieuwe mannenmode met meer kleur ?

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Jos

nieuwe mannenmode met meer kleur ?

Bericht door Jos »

afgelopen weekend in onze weekendgazet:
het meest frapante vond ik de inleidende tekst, waarin staat dat de mannenmode meer kleur gaat bevatten.
Kijk en huiver
mannenmode_1.jpg
mannenmode_2.jpg
mannenmode_3.jpg
een fervent rokdrager
willi

Re: nieuwe mannenmode met meer kleur ?

Bericht door willi »

Heb je ’t gelezen Jos, ‘de broek wordt dit jaar dan ook één van de nieuwe trends voor de mannenmode’.

’t Is om te huilen en ze bedoelen het nog serieus ook.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Jos

Bericht door Jos »

het wordt nog erger als je de veronicagids van afgelopen week open slaat, dan denk je in eerste instantie: hé de oude mannenmode komt terug, het klopt wel, maar helaas niet voor de man.
veronicagids_1.jpg
veronicagids_2.jpg
een fervent rokdrager
treintje

Bericht door treintje »

Het is altijd hetzelfde liedje: De dames kunnen zich geheel mannelijk kleden, maar voor mannen is vrouwelijk kleden taboe.
Het is ongelijk verdeeld.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi

Bericht door willi »

Heren, dit begint toch een bedenkelijk karakter te krijgen!
Als ik op bijgaande pagina’s zie hoe de modegoeroes de vrouw aanbevelen zich te kleden, krijg ik ’t toch echt te kwaad.
O, ik snap ’t wel, de heren zijn uitgestudeerd op de standaard vrouwenkleding; het biedt ze geen inspiratie meer. En ik geef toe, waarom niet! Waarom zouden vrouwen NIET in mannenkleren mogen lopen, daar is immers niks mis mee. Toch?

Als ik eerlijk ben, en dat ben ik, moet ik toegeven dat er niets mis mee is om alle bestaande (mannen en vrouwen)kleding op een hoop te gooien zodat wij (mannen en vrouwen) eruit kunnen kiezen wat we interessant, mooi en draagbaar vinden. Graag zelfs.
Dat de goeroes zich dan evenveel moeite getroosten om vrouwenkleding voor mannen acceptabel te maken. Op dezelfde manier als boven.

Wég met het gescheiden m/v modeplaatje. Dat men maar beter lere ‘kijken’ om het geslacht te ontdekken.

Maar helaas, wat er in werkelijkheid gebeurt is dat de vrouw zich steeds mannelijker kleed en dat de man in een ‘kleding’hoek wordt gedrukt die eigenlijk niet meer bestaat. Er blijft gewoon niets meer voor hem over.
De man in een té net ‘pak’ moet zelfs oppassen dat hij niet voor travestiet wordt uitgemaakt. Laat staan als hij de gore moed heeft een mantelpakje aan te trekken!
Laatst gewijzigd door willi op 24 sep 2011 17:50, 3 keer totaal gewijzigd.
jan

Bericht door jan »

Toch, vriend Willi, is er een liedje van een Nederlandse zanger, ik kan effe niet op zijn naam komen, dat gaat over het wakker worden na een wilde nacht met een meisje en hij zingt op de vloer ligt een lege fles wijn en kledingstukken die van jou of mij kunnen zijn.
Dat houdt in dat de pumps en het rokje dus ook van hem kunnen zijn.
Wat wil je nog meer?

Oh ja, het is Guus Meeuwis.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Jos

Bericht door Jos »

willi schreef:Als ik eerlijk ben, en dat ben ik, moet ik toegeven dat er niets mis mee is om alle bestaande (mannen en vrouwen)kleding op een hoop gooien en wij (mannen en vrouwen) eruit kiezen wat we interessant, mooi en draagbaar vinden. Graag zelfs.
Dat de goeroes zich dan evenveel moeite getroosten om vrouwenkleding voor mannen acceptabel maken. Op dezelfde manier als boven.
Dat zou natuurlijk het ideaalbeeld zijn, man en vrouw gelijke keuze, alles op de persoon passend :D

zo meteen ga ik de stad naar een van de winkelcentra, waar Maik de Boer op bezoek komt. Ik ben benieuwd. Als het de moeite loont, zal ik nog verslag uitbrengen.
maik de boer stylist.jpg
een fervent rokdrager
willi

Bericht door willi »

En Jos . . , loonde het de moeite?
jan

Bericht door jan »

....en wat vond de stylist van jouw outfit?
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Jos

Bericht door Jos »

Allereerst heb ik de modeshow bekeken, met niet echt veel nieuws. Ik moet er wel bijvertellen, dat alle geshowde mode afkomstig is uit de daar aanwezige winkels, waaronder Bristol, C&A en Miss Etam.
Het enige interessante op de show was mode uit de 60er jaren met mannen in bonte kleding en hoge hakken en plateauzolen, maar dat bleek uit de daar aanwezige Carnavalswinkel te komen :)
Na afloop van de show stond ik vlak naast hem; hij bekeek mij vluchtig van top tot teen, draaide zich om en liep weg voor ik ook maar de kans kreeg iets tegen hem te zeggen.

Omdat ik toch in het winkelcentrum was, maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt en twee nieuwe rokken gekocht voor 9 euro per stuk in de uitverkoop :D
ik zal later nog wel kijken of ik nog foto's zal toevoegen
een fervent rokdrager
Plaats reactie