''Ordinaire, roze minirok"
Re: ''Ordinaire, roze minirok"
Ik begrijp je punt. Vroeger kon ik maat 36 aan, maar met moeite. Inmiddels is het maat 38. Maar als ik zo doorga, is het binnenkort 40 en dan 42 en dan ..
. . . . . . . Niet te geloven! Maat 38 (eens 36).
Bij welke lengte moet ik me dat voorstellen? . . .
Oké, mijn vrouw had in den beginne maat 34, bij een lengte van 168 cm.
Op dit moment mag ze blij zijn als ze in maat 36 komt, ’t wordt al vaak 38. Toch heeft ze nog steeds een goed figuur, zelfs voor een vrouw.
Ikzelf heb als minimum ooit maat 40 gehad (bij 186 cm.) en dat was nota bene in een periode dat ik stevig trainde voor jazzballet.
Ik durf nu niet meer te zeggen welke maat ik op dit moment heb.
. . . . . . . Niet te geloven! Maat 38 (eens 36).
Bij welke lengte moet ik me dat voorstellen? . . .
Oké, mijn vrouw had in den beginne maat 34, bij een lengte van 168 cm.
Op dit moment mag ze blij zijn als ze in maat 36 komt, ’t wordt al vaak 38. Toch heeft ze nog steeds een goed figuur, zelfs voor een vrouw.
Ikzelf heb als minimum ooit maat 40 gehad (bij 186 cm.) en dat was nota bene in een periode dat ik stevig trainde voor jazzballet.
Ik durf nu niet meer te zeggen welke maat ik op dit moment heb.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Beste Mik, nu begrijp ik waarom je zo’n fanatieke aanhanger bent van het showgebeuren en types als Gaga.
Met een lichaamsbouw als de jouwe (maat 38 en échte benen) past je zo’n beetje alle dameskleding en kun je met een gerust hart in ’t openbaar treden om positieve reacties te oogsten. Dat is dan niet zo moeilijk meer.
Maar wij, arme stumpers van (ruim) volgroeide mannen; wij zijn al dolblij met een outfit die nét acceptabel is. En dan maakt ’t niet eens uit of het een mannen- of een vrouwenoutfit is.
Met een lichaamsbouw als de jouwe (maat 38 en échte benen) past je zo’n beetje alle dameskleding en kun je met een gerust hart in ’t openbaar treden om positieve reacties te oogsten. Dat is dan niet zo moeilijk meer.
Maar wij, arme stumpers van (ruim) volgroeide mannen; wij zijn al dolblij met een outfit die nét acceptabel is. En dan maakt ’t niet eens uit of het een mannen- of een vrouwenoutfit is.
dat bedoel ik...mikvanes schreef:Viqueen:Ach, dat geloof ik niet zo. Volgens mij had het iedereen kunnen overkomen. Je maakt je op basis van dat verhaal van Ana een voorstelling van en vult dat dan op basis van je eigen ideeën in. Dus ik denk dat het een vrij 'stereotype' reactie is. Daarom viel ik er ook wat over.Dat Margreet het woord ordinair gebruikt zegt veel over haar zelf.
Willi:
Eén meter negentig zonder hakken.Bij welke lengte moet ik me dat voorstellen? . . .
Mrcsk:
Dank je wel, Mrcsk.Mooie verhaal dat er bij hoort.
Willi:
Maar als het je stoort, beveel ik aan: meer lopen, meer bewegen. Vaak gaat het gewicht dan uit zichzelf wel naar beneden.
En sommigen gebruiken een echt korset, maar dat gaat mij persoonlijk te ver.
Kom, kom. We zijn allemaal mooi op onze eigen speciale manier.Ik durf nu niet meer te zeggen welke maat ik op dit moment heb.
Maar als het je stoort, beveel ik aan: meer lopen, meer bewegen. Vaak gaat het gewicht dan uit zichzelf wel naar beneden.
En sommigen gebruiken een echt korset, maar dat gaat mij persoonlijk te ver.
2x in de week een zware ballettraining (ik weet niet of je weet wat dat betekend, maar dat is flink pittig) was niet in staat om me onder die maat 40 te brengen. Te zware borstkas waarschijnlijk. Neanderthalerlook?
2x in de week een zware ballettraining (ik weet niet of je weet wat dat betekend, maar dat is flink pittig) was niet in staat om me onder die maat 40 te brengen. Te zware borstkas waarschijnlijk. Neanderthalerlook?
Ja, ik weet wat dat betekent. Hmm, danseressen oefenen vaak een aantal uren iedere dag.
Ik loop 20 uur per week. Dat is een halve werkweek. Kom, kom.
Aan de andere kant: de een heeft zo'n figuur; de ander heeft een totaal ander figuur.
Je hebt wat je hebt en daar moet je het maar mee doen.
Ik loop 20 uur per week. Dat is een halve werkweek. Kom, kom.
Aan de andere kant: de een heeft zo'n figuur; de ander heeft een totaal ander figuur.
Je hebt wat je hebt en daar moet je het maar mee doen.
Kom kom, daar kwam mijn lopen en fietsen nog bij.
Alleen die taille . . . die wilde maar niet dunner worden. De rest wel.
Alleen die taille . . . die wilde maar niet dunner worden. De rest wel.
Uit ervaring kan ik stellen dat mijn gewicht op peil blijft gewoon door verstandig eten. Bewegen kan ik nog nauwelijks dus in mijn geval vormt dat geen bijdrage.
Pakweg een jaar of 15 geleden viel ik 26 kilo af naar 64 kilo en dat weeg ik nog steeds.
Geen jojo dus.
Pakweg een jaar of 15 geleden viel ik 26 kilo af naar 64 kilo en dat weeg ik nog steeds.
Geen jojo dus.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!