Jongen in rok naar school

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

Als we ‘t over moslims hebben, bedoelen we Arabische moslims. . .
Dus we hebben gewoon problemen met Arabieren. Een volk met een tamelijk wrede en agressieve cultuur, waar de vrouw niets, maar dan ook helemaal niets voorstelt.
Een volk ook, dat de islam heeft uitgevonden en met geweld over een groot deel van Azië en Afrika heeft verspreid.

Toen de turken (ook vrouwenonderdrukkers) eveneens moslims werden probeerden zij op hun beurt de islam, ook met geweld, over Europa te verspreiden; hetgeen ze bijna was gelukt als keizer Karel V daar niet was geweest. De leider van het heilige Romeinse rijk der Duits natie, die zijn landen aan de rand van de financiële afgrond heeft gebracht met zijn strijd tegen de Turk en de oprukkende islam.

Vandaar dat de islam niet verder is gekomen dan tot een deel van het voormalige Joegoslavië. Zuchhht!

En wat deden de sukkels van Europeanen zo’n 60 jaar geleden? Ze haalden de Arabische en Turkse moslims hierheen om voor ons te werken, met alle ellende van dien. Het werd een legale kolonisatie!
Goede Karel V draait zich in z’n graf om als hij dit weet.
Heeft ie daar al die moeite voor gedaan?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door Viqueen »

' Een volk met een tamelijk wrede en agressieve cultuur, waar de vrouw niets, maar dan ook helemaal niets voorstelt.'

net als bij de sgp,die voorman wil je bij daglicht ook niet tegenkomen,wat een eng stuk prehistorisch halffabrikaat is dat zeg.Alleen ze verpakken hun boodschap wat geniepiger.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

Kom, heren, nou niet zo doordraven. (Dit slaat dus niet op Jan.) De Arabische cultuur is de bakermat van de wiskunde en de sterrenkunde en was in ieder geval rond het jaar 0 een stuk beschaafder en vredelievender dan die wrede Christenen. En hoe sommige mannen uit een bepaalde cultuur doen, zegt natuurlijk nog niets over het geloof. Kijk, in Nederland heb je de VPRO en de VU. Die nemen de bijbel nogal losjes op. Je hebt ook de SGP, die is behoorlijk zwaar op de hand. Dus, hoe je zo'n geloof invult, maakt heel veel uit. Wat ik bedoel is: je kunt niet alle christenen of alle islam-aanhangers over één kam scheren. Het is maar net hoe je in de praktijk zo'n heilig boek opvat.

Om het concreet te maken: de kroeg waar ik meestal uitga, is van een mijnheer van Turkse origine die altijd tegen iedereen fanatiek mijn recht verdedigd om te kleden zoals ik doe. En er is hier een soortgelijke kroeg van een echte Nederlander, waar ik te horen krijg, dat hij mijn soort niet moet.

Dus, mensen s.v.p. niet veroordelen op basis van hun uiterlijk, op basis van waar ze vandaan komen, op basis van hun geloof. Kijk liever naar wat ieder uiteindelijk in de praktijk echt doet.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

Willi:
Spreek je jezelf hier niet tegen? Ik meen me te herinneren dat je juist de man een hogere status toekende. De reden waarom de vouw in de broek dook.
Ah, dat is goed opgemerkt.

Mijn ervaringen bij het uitgaan, is dat de vrouwen dan de macht in handen hebben als het publiek tenminste uit Nederlandse jongens bestaat en de vrouwen wat leuk en jong zijn. Die meiden beslissen en die jongens weten dat heel goed en gedragen zich behoorlijk overeenkomstig de wensen van de dames.

Ook verder zie je dat vrouwen tegenwoordig even goed opgeleid zijn, het voordeel van hun uiterlijk hebben, gewend zijn harder te werken dan mannen en van nature socialer zijn en dus veel hoger eindigen.

In de tijd dat de vrouwen de broek aantrokken, dus voor 1950/1960, hadden mannen een sterkere positie dan nu, omdat ze altijd kostwinner waren en vrouwen eigenlijk nooit.

Vrouwen krijgen dus geleidelijk een steeds hogere status.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

Beste Mik, ik denk dat we, als we over ‘een volk’ spreken, vooral onderscheid dienen te maken tussen de leiders en de volgers van dit volk. Ik geef toe dat ik beide groepen niet over één kam mag scheren.
Leiders zijn meestal niet zonder slag of stoot aan de macht gekomen. Zij zijn vaak bezeten door een toekomstvisie die niet altijd vreedzaam is, of vreedzaam te bereiken is, en voor dat doel, desnoods met geweld, een heel volk meeslepen.

Het christendom heeft inderdaad de islam niets te verwijten. “De pot en de ketel”.
Beide wereldgodsdiensten hebben grote invloed gehad op de toch al grote verschillen binnen de Europese en Arabische cultuur, welke laatste weliswaar ouder is, maar onder invloed van de verstarrende (middeleeuwse) islam een grote achterstand heeft opgelopen op de Europese.
Volgens mij hebben de vele splitsingen binnen de christendom (ook met geweld afgedwongen) ertoe bij gedragen dat het westen zich sneller kon ontwikkelen (men nam hier een onafhankelijker houding aan ten opzichte van de kerk).

Het is juist onze onafhankelijkheid en vrijheid (democratie) die zich verzet tegen de islam, die wij helaas slechts kennen van haar gevaarlijke excessen.
Immers, welke westerling is in staat de terroristische moslim te onderscheiden van de ‘goede’ moslim?
Hebben wij hier in het westen behoeft aan nóg een ingewikkelde godsdienst erbij, terwijl we juist bezig zijn de godsdienst min of meer af te schaffen?
Wij hebben nu eenmaal geen behoefte aan nóg een keer middeleeuwen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

Ja Mik, hoe zit ’t nou!
Wie heeft er nu de hoogste status!
Bevinden we ons op dit moment wellicht in een interim-periode, waarin de vrouw bezig is met het maken van een inhaalslag, met het doel de man nadien definitief voorbij te streven en de hoogste status te bereiken?

Is er dus tegelijkertijd sprake van een statusdaling van de man, ten voordele van de vrouw? Zoja, dan doet het er binnen afzienbare tijd toch niets meer toe of de man er ‘v vr rouwel lijk’ bijloopt. Wat kan hij immers nog verliezen?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door Wiha »

Als onderwerp is dit jongen in rok naar school naar aanleiding van het artikel in de krant..................
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door willi »

Ja, het gaat al fout onderaan pagina 2 waar Mik naar een symposium gaat en het heeft over ene Aynouk en ik daar op reageer met de vraag ‘wie is dat?’.

Wat doen we in zo’n geval; onmiddellijk een nieuw topic starten en daarnaar verwijzen? Dat is ook lastig, je weet nooit of je misschien weer op het onderwerp terugkomt.

Ik probeer ’t nog even halverwege pagina 3, maar zonder resultaat. Rokster gooit weer roet in het eten met zijn vraag over Memoral day dinges.

Het blijft moeilijk.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door mikvanes »

Hoe erop die jongen wordt gereageerd, heeft te maken met de status van vrouwen in onze cultuur. Die rok voor een jongen ligt gemakkelijker als vrouwen een behoorlijk hoge status hebben. Het heeft dus echt met elkaar te maken, hoewel het op het eerste gezicht een totaal ander onderwerp lijkt.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Jongen in rok naar school

Bericht door jan »

In Grunningn gaat een jongen in een rok naar school omdat zijn zus uit wraak omdat hij haar playstation heeft gejat al zijn broeken in de volle badkuip heeft gegooid.
Vraagt een verslaggever van Het dagblad van het noord'n "Waarom draag jij een rok?"
"Vanwege de status van vrouwen in onze cultuur meneer".
"Hoe bedoel je?" vraagt de verslaggever verrast.
"Vraag maar aan Mik van Es, die weet er alles van!" grijnst de jongen en fietst weer verder naar de bieb in de Oude Boteringestraat, stopt even op de Ebbingebrug en kiepert de playstation in het water.
Laatst gewijzigd door jan op 30 mei 2011 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie