NOS Headlines - Mannen in jurken ?
NOS Headlines - Mannen in jurken ?
Ik ben weer eens gaan googlen. En toch van tijd tot tijd vind je steeds weer verrassende nieuwe dingen op internet.
Zo ook dit onderstaande filmpje van NOS Headlines
http://www.youtube.com/watch?v=5E-nrQr2xlk
Zo ook dit onderstaande filmpje van NOS Headlines
http://www.youtube.com/watch?v=5E-nrQr2xlk
Re: NOS Headlines - Mannen in jurken ?
Tsja, het staat 'm overigens voor geen meter. Die jurk.
Maar ja, voor de tv zal men geen moeite doen om er iets smakelijks van te maken. het publiek moet immers iets te lachen hebben.
Maar ja, voor de tv zal men geen moeite doen om er iets smakelijks van te maken. het publiek moet immers iets te lachen hebben.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Wat je er ook van mag vinden, laten we blij zijn dat ze er aandacht aan besteed hebben. En zo negatief vond ik het niet gebracht.willi schreef:Tsja, het staat 'm overigens voor geen meter. Die jurk.
Mannen in jurken? Enkelvoud. Ik zag er maar één. En inderdaad, had er dan één uitgekozen die hem wel stond...
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
We moeten altijd blij zijn als de media aandacht geven aan de veranderende mannenmode.
Of het nou staat of niet, dat is in dit licht gezien totaal onbelangrijk. Belangrijk is het dat ze het (durven) laten zien.
Mijn mening? Tja, een zomerjurkje moet naar mijn idee geen col hebben. De jongeman heeft er echter zichtbaar lol in.
Maar ik zou hem zo niet aan mijn familie durven voorstellen als mijn nieuwe vriendje....
Of het nou staat of niet, dat is in dit licht gezien totaal onbelangrijk. Belangrijk is het dat ze het (durven) laten zien.
Mijn mening? Tja, een zomerjurkje moet naar mijn idee geen col hebben. De jongeman heeft er echter zichtbaar lol in.
Maar ik zou hem zo niet aan mijn familie durven voorstellen als mijn nieuwe vriendje....
Laatst gewijzigd door jan op 19 apr 2011 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, Jan.
Aan de ene kant heb je gelijk; alle media-aandacht is welkom.
Maar aan de andere kant: Als die ene jurk hem nou niet staat, roept heel Nederland gelijk: Zie je nou wel, mannen zijn niet gemaakt voor jurken. Dat doet de zaak juist geen goed, lijkt me.
Aan de ene kant heb je gelijk; alle media-aandacht is welkom.
Maar aan de andere kant: Als die ene jurk hem nou niet staat, roept heel Nederland gelijk: Zie je nou wel, mannen zijn niet gemaakt voor jurken. Dat doet de zaak juist geen goed, lijkt me.
Het is ook maar een beginnetje.
Het is trouwens nix nieuws, hoor. Al zo lang ik mannenmodedingen bekijk in bladen als The Face heb ik mannenjurken gezien.
Enkele decennia dus.
Eerlijk gezegd denk ik dat rokken een grotere kans maken op een doorbraak.
Het is trouwens nix nieuws, hoor. Al zo lang ik mannenmodedingen bekijk in bladen als The Face heb ik mannenjurken gezien.
Enkele decennia dus.
Eerlijk gezegd denk ik dat rokken een grotere kans maken op een doorbraak.
Ik persoonlijk vond het wel een leuk jurkje. Ik vermoed als ik hem aan zou doen hij mij best zou staan. Dat is dan ook mijn persoonlijke mening.
Dat denk ik ook, Jan.
Volgens mij ontbeert een man namelijk precies datgene wat een jurk mooi maakt, namelijk een boezem.
Veel mannen hebben ook wel rondingen aan de voorkant, maar die hangen een stuk lager.
Een jurk staat dan niet mooi vind ik. Bij een rok speelt dat probleem veel minder. Een buikje kun je nog verdoezelen met een ruimvallend bloesje of zo, net als bij een broek. Of de aandacht van de buik wegleiden met andere kledingstukken of accessoires. Een jurk is wat dat betreft onverbiddellijk. De vorm is dan weg. Een rok is vergevingsgezinder wat dat betreft.
Daarnaast denk ik dat een jurk een nóg hogere vrouwelijkheidsfactor heeft dan een rok.
Volgens mij ontbeert een man namelijk precies datgene wat een jurk mooi maakt, namelijk een boezem.
Veel mannen hebben ook wel rondingen aan de voorkant, maar die hangen een stuk lager.

Een jurk staat dan niet mooi vind ik. Bij een rok speelt dat probleem veel minder. Een buikje kun je nog verdoezelen met een ruimvallend bloesje of zo, net als bij een broek. Of de aandacht van de buik wegleiden met andere kledingstukken of accessoires. Een jurk is wat dat betreft onverbiddellijk. De vorm is dan weg. Een rok is vergevingsgezinder wat dat betreft.
Daarnaast denk ik dat een jurk een nóg hogere vrouwelijkheidsfactor heeft dan een rok.
Het probleem met dit type stretchjurkjes is dat ze ‘opvulling’ nodig hebben om een redelijk plaatje op te leveren. Een vrouw ‘heeft’ die vulling, kwijl,kwijl.
Daarom Rokster, ik ben bang dat ie jouw ook niet zal staan. Te weinig taille, te weinig heupen, te breed van boven en . . . nee, dié heb je ook niet.
Als man zie je erin uit als een overdwars gestreepte heipaal.
Daarom Rokster, ik ben bang dat ie jouw ook niet zal staan. Te weinig taille, te weinig heupen, te breed van boven en . . . nee, dié heb je ook niet.
Als man zie je erin uit als een overdwars gestreepte heipaal.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.