Amanda Lear
Amanda Lear
Veel van de onderwerpen in dit forum gaan over travestie en/of transsexualiteit of iets wat er in de buurt komt.
Niet mijn pakkie-an maar toch verbaast het mij dat Amanda Lear hier nog niet langs geweest is terwijl dat toch voor de hand zou liggen.
Zojuist zag ik haar op België 1 in verband met een expositie van haar schilderijen. Ze lijkt geen jaar ouder geworden sinds zij in de belangstelling kwam medio 1978 ( ja ik ben een ouwe sok, ik weet het) als popzangeres met het liedje "Follow me".
Het was zwoele, meeslepende muziek en mijn ex van toen kocht de LP (een vynil schijf van 30 cm met een gat in het midden en groeven, dit voor de jongeren onder ons). Heerlijke muziek, zeker met een joint.
Nou én? zullen jullie denken.
Wel, het was niet zeker of ze zangeres was want het gerucht ging dat ze een geslachtsverandering had ondergaan hetgeen natuurlijk veel publiciteit en omzet genereerde. Daar was het de platenindustrie natuurlijk om te doen. Ze trad op in een show van Sonja Barend die vervolgens de stomste vraag stelde die maar mogelijk is aan een trans:
"Ben je eigenlijk een jongen"?. Hetgeen Amanda ten stelligste ontkende.
Als een M-V-trans klaar is met de gehele procedure en de definitieve operatie heeft ondergaan is het een vrouw die absoluut geen jongen genoemd wil worden. Stom van Sonja Barend.
Niet mijn pakkie-an maar toch verbaast het mij dat Amanda Lear hier nog niet langs geweest is terwijl dat toch voor de hand zou liggen.
Zojuist zag ik haar op België 1 in verband met een expositie van haar schilderijen. Ze lijkt geen jaar ouder geworden sinds zij in de belangstelling kwam medio 1978 ( ja ik ben een ouwe sok, ik weet het) als popzangeres met het liedje "Follow me".
Het was zwoele, meeslepende muziek en mijn ex van toen kocht de LP (een vynil schijf van 30 cm met een gat in het midden en groeven, dit voor de jongeren onder ons). Heerlijke muziek, zeker met een joint.
Nou én? zullen jullie denken.
Wel, het was niet zeker of ze zangeres was want het gerucht ging dat ze een geslachtsverandering had ondergaan hetgeen natuurlijk veel publiciteit en omzet genereerde. Daar was het de platenindustrie natuurlijk om te doen. Ze trad op in een show van Sonja Barend die vervolgens de stomste vraag stelde die maar mogelijk is aan een trans:
"Ben je eigenlijk een jongen"?. Hetgeen Amanda ten stelligste ontkende.
Als een M-V-trans klaar is met de gehele procedure en de definitieve operatie heeft ondergaan is het een vrouw die absoluut geen jongen genoemd wil worden. Stom van Sonja Barend.
Re: Amanda Lear
Bron: http://tachtiger.web-log.nl/tachtiger/2 ... r_wer.html
Amanda Lear werd geboren in Hong Kong als Amanda Tapp en groeide op in Frankrijk en Zwitserland. Volgens zeggen is haar geboortenaam evenwel Alain Tapp, en heeft ze rond 1964 een operatie ondergaan waarbij ze vrouw werd.
In de jaren '70 was ze een disco-koningin. Ze was verloofd met Bryan Ferry en was ze model voor de cover van het album For your pleasure van Roxy Music.
Van een huwelijk met Bryan Ferry kwam het niet, en trouwde in 1979 met Alain-Philippe Malagnac d'Argens de Villele.
Naast zingen schildert ze en is ze een voormalig fotomodel, onder andere voor Yves Saint Laurent.
Haar grootste hit in Nederland scoorde ze in 1978 met Follow Me. Dit nummer kwam tot de tweede positie in de Top 40. ook werd het nummer Enigma een hit, maar haar andere singles kwamen niet verder dan de tipparade.
Amanda Lear werd geboren in Hong Kong als Amanda Tapp en groeide op in Frankrijk en Zwitserland. Volgens zeggen is haar geboortenaam evenwel Alain Tapp, en heeft ze rond 1964 een operatie ondergaan waarbij ze vrouw werd.
In de jaren '70 was ze een disco-koningin. Ze was verloofd met Bryan Ferry en was ze model voor de cover van het album For your pleasure van Roxy Music.
Van een huwelijk met Bryan Ferry kwam het niet, en trouwde in 1979 met Alain-Philippe Malagnac d'Argens de Villele.
Naast zingen schildert ze en is ze een voormalig fotomodel, onder andere voor Yves Saint Laurent.
Haar grootste hit in Nederland scoorde ze in 1978 met Follow Me. Dit nummer kwam tot de tweede positie in de Top 40. ook werd het nummer Enigma een hit, maar haar andere singles kwamen niet verder dan de tipparade.
Ondanks het artikel wat Rokster aangeeft ben ik ervan overtuigd dat het trans-verhaal naar het rijk der fabelen kan worden verwezen. Even doorlezen onder het artikel bevestigt dat.
Het is ook te zien aan haar jukbeenderen; die zijn zo vrouwelijk als je met treinladingen aan hormonen nog niet bij een man kan bewerkstelligen. Destijds al.
Het is ook te zien aan haar jukbeenderen; die zijn zo vrouwelijk als je met treinladingen aan hormonen nog niet bij een man kan bewerkstelligen. Destijds al.
Sterker nog, zelfs voor de transitie (dus als de M-V-trans nog een jongen is) zal ze antwoorden dat ze eigenlijk een meisje is.jan reijman schreef:Als een M-V-trans klaar is met de gehele procedure en de definitieve operatie heeft ondergaan is het een vrouw die absoluut geen jongen genoemd wil worden. Stom van Sonja Barend.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Toch, toen ik bij het VU liep en ook de Virgin groep van Humanitas aan de Sarphatistraat in Amsterdam bezocht, was daar een man die naar vrouw was getransformeerd en die de jukbeenderen via operaties had laten aanpassen dat ze op die van een vrouw leken. Nu was deze kapitaalkrachtig, want was voor die tijd makelaar geweest en had daar een behoorlijke cent aan overgehouden. Ook de kaaklijn en de adamsappel waren aangepakt.jan reijman schreef:Het is ook te zien aan haar jukbeenderen; die zijn zo vrouwelijk als je met treinladingen aan hormonen nog niet bij een man kan bewerkstelligen. Destijds al.
Ja dat is heel erg fijn als je er het geld voor hebt, maar hoeveel transseksuelen hebben dat niet, en moeten het helaas doen met het resultaat wat de hormonen doen. Maar die hebben geen invloed meer op het bottenstelsel.
Niet persoonlijk, maar wel van gehoord. Hij heeft ooit ook een boekje geschreven wat ik toen heb gekregen bij mijn 1e bezoek in 1998. Daar stond ook in dat het tot 1985 verboden was volgens de A.P.V. (Algemene Plaatselijke Verordening) om je toen in de kleding van het andere geslacht in het openbaar te vertonen, en dat dit toen in 1986 veranderd is geworden in de wet.jan reijman schreef:Heb jij Anton Verschoor van de Genderstichting ook nog gekend, Rokster?
Helaas heb ik dat toen nadat toch bleek dat ik geen volledige trans was, allemaal weg gegooid.
Ik heb ooit ook nog eens kontakt gehad met de Nisso groep in Utrecht en meegedaan aan een onderzoek wat door Dr. Paul Vennix gemaakt was geworden. Overigens heb ik hem ook persoonlijk gesproken. Hij kleedde zich ook zo nu en dan in kleding van de andere sexe, en is daarin ook weleens op televisie verschenen.
-
Mannen om jullie wat betreft Amanda Lear wel of niet een trans is moeten jullie eens naar deze site kijken http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/ ... Dutch.html
daar staat zij namelijk ook tussen en nog veel meer.
daar staat zij namelijk ook tussen en nog veel meer.
Ah, dan is die vraag opgelost. Ja, ik ben ook een grote fan van Amanda. Heerlijk zwoele, lage stem.
Jan:
Dinsdag nog gesproken met een vrouw waarvan ik absoluut zeker was dat het een bio-vrouw was. Tot ze vertelde dat ze al heel lang transvrouw was.
Ja, vroeger was dat zo. Maar nu durven veel transvrouwen gelukkig voor hun afkomst uit te komen.Als een M-V-trans klaar is met de gehele procedure en de definitieve operatie heeft ondergaan is het een vrouw die absoluut geen jongen genoemd wil worden. Stom van Sonja Barend.
Dinsdag nog gesproken met een vrouw waarvan ik absoluut zeker was dat het een bio-vrouw was. Tot ze vertelde dat ze al heel lang transvrouw was.