Gaga

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi

Re: Gaga

Bericht door willi »

Er zijn alleen nog niet zo veel mannen die dat durven.

Terecht zou ik zeggen; ik denk dat 't ze niet in dank zal worden afgenomen door het grote publiek.
Een vrouw als Gaga kleed zich slechts bizar, maar als vrouw kan ze zich dat veroorloven; een man verkleed als Gaga is een travestiet, dus toch min of meer een engerd. Een engerd die zich vermomd om als gelijkwaardig aan de Gaga's aan de bak te kunnen komen. Dat werkt volgens mij niet.

Bovendien, mijn standpunt is: de man áls mán in dit soort kleding.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Hoe weet je eigenlijk dat Gaga niet een man is? Sterker nog: jij ziet iemand die er ongeveer uitziet zoals Gaga op dat plaatje. Hoe weet jij dan of dat een man of een vrouw is? Nog sterker. Jij ziet iemand in zo'n outfit. Is dan de eerste vraag die bij jou opkomt: man of vrouw?
willi

Bericht door willi »

Goeie vraag Mik. Om erachter te komen hoe het werkt (het in een onderdeel van een seconde vaststellen of de afgebeelde persoon een man of een vrouw is) heb ik ‘ns een stapeltje glamourbladen e.a. doorgespit.
Het valt me op, dat elk plaatje met vormen en kleuren die een activerende reflex teweegbrengen onmiddellijk aan een vrouw doen denken, of aan een meer dan uitmuntende travestiet. Al het andere geeft een neutrale reactie m/v, die pas bij nadere beschouwing kan worden omgezet in man of vrouw.

Met andere woorden: alleen de ‘actief’ geklede vrouw valt op. Bij iemand als Gaga zal niemand ook maar een seconde twijfelen over haar geslacht. Niet omdat ze ook werkelijk een vrouw is, maar omdat een man zich volgens de huidige standaard zo niet kleed.
Pas in tweede instantie zal de lichaamsbouw van belang worden of er wellicht sprake is van een man . . . in vrouwenkleren.
Jos

Bericht door Jos »

er werd laatst gevraagd naar haar tegenhanger.
Dit staat in de Veronicagids van deze week:
Mr. Gaga.jpg
een fervent rokdrager
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Ik heb via Google wat plaatje van Bobby Trendy bekeken. Wel, hij doet zijn best er iets van te maken. Je kunt ook duidelijk zien dat hij met vrij beperkte middelen moet werken. Hij heeft ook bepaald lef. Maar in vergelijking met iemand als Gaga kan hij het volstrekt niet bolwerken en dat ligt volgens mij niet aan zijn man zijn, maar ook aan zijn smaak. Gaga stileert haar plaatjes veel beter. De plaatjes van Bobby zijn veel te wild volgens mij.
willi

Bericht door willi »

Met deze kerstige outfit steekt hij Lady Gaga naar de kroon.
Maar of dat nou zo’n goed idee is?

Wat wordt met deze zin bedoeld? Dat hij dit ‘als man’ beter niet kan doen. “Only for women?”.
willi

Bericht door willi »

@Mik
Overigens blijkt toch weer 'ns dat zelfs een redelijk 'knappe’ man een stel miezerige beentjes heeft. Te dun in verhouding met de rest van zijn lichaam. En dat is jammer, want dat verpest het totaalplaatje; die onevenwichtigheid, die je bij vrouwen zelden aantreft.
Alleen mannen die in de sportschool 'wonen' krijgen benen die min of meer in proportie zijn met de rest. Min of meer zeg ik, omdat die zwaar getrainde benen meestal kluiterig aandoen, net als de armen en de borst. En of dat nou zo fraai is? . . .

Als je zegt: “hij kan nog heel wat leren van Gaga”, moet je daar wel bij in aanmerking nemen dat de man voor het laatst met écht sierlijke, modieuze kleding in aanraking is geweest ten tijde van de Franse Lodewijken. Daarna ging ’t immers snel bergafwaarts; letterlijk tot 0.

Eigenlijk kleedt Bobby Trendy zich helemaal niet zo bizar als op het eerste oog lijkt, want tijdens de Rococo was dit redelijk normaal voor een man.
mikvanes

Bericht door mikvanes »

Ik klaag niet over mijn benen en hoor vaak spontaan positieve opmerkingen van vrouwen en ook wel van mannen. Dus ik denk dat ik op dat punt niet zo slecht scoor. Ik denk ook dat er wel veel meer mannen zijn met mooie benen.

Zelf vind ik dat een belangrijk argument om rokken (mini) te dragen. Waarom zou ik als man mijn benen moeten wegstoppen, terwijl vrouwen hun benen soms nadrukkelijk showen?

De meeste kleren die Gaga draagt, kun je als man ook dragen. Misschien kom je dan niet echt als man over, maar dat zal me worst zijn. Zeker als ze een body draagt, behoor je, met een goed figuur, geen enkel probleem te hebben.

Dus ik vind het eigenlijk wat flauw om te zeggen: het is een man dus gelden er andere criteria. Het zal me worst zijn, wat Bobby precies is. Het gaat erom dat je een leuk en apart plaatje neerzet. En dat hoeft wat mij betreft niet beslist de vrouwelijke kant uit te gaan. Sommige mannen kunnen er ook perfect uitzien als man zowel in broek als in rok.
willi

Bericht door willi »

Ik klaag niet over mijn benen en hoor vaak spontaan positieve opmerkingen van vrouwen en ook wel van mannen. Dus ik denk dat ik op dat punt niet zo slecht scoor. Ik denk ook dat er wel veel meer mannen zijn met mooie benen.

Akkoord, ik klaag óók niet, maar toch zou ik wel wat meer gevulde benen willen hebben; meer in verhouding met de rest.
Bekijk een normaal gebouwde vrouw van opzij en je ziet dat bovenbeen en taille ongeveer even breed zijn, met een lekker, wat uitstekend kontje ertussen. Dat is pas mooi.

Zelf vind ik dat een belangrijk argument om rokken (mini) te dragen. Waarom zou ik als man mijn benen moeten wegstoppen, terwijl vrouwen hun benen soms nadrukkelijk showen?

Natuurlijk moet je ook als man je benen mogen tonen (zeker als ze goed geproportioneerd zijn)

De meeste kleren die Gaga draagt, kun je als man ook dragen. Misschien kom je dan niet echt als man over, maar dat zal me worst zijn.

Het zou in ieder geval ‘moeten’ kunnen. Tijdens speciale gelegenheden? Of overal en altijd?

Zeker als ze een body draagt, behoor je, met een goed figuur, geen enkel probleem te hebben.

Tja, ten tijde van mijn jazzballettraining droeg ik niets anders. (in besloten kring)

Dus ik vind het eigenlijk wat flauw om te zeggen: het is een man dus gelden er andere criteria. Het zal me worst zijn, wat Bobby precies is. Het gaat erom dat je een leuk en apart plaatje neerzet. En dat hoeft wat mij betreft niet beslist de vrouwelijke kant uit te gaan. Sommige mannen kunnen er ook perfect uitzien als man zowel in broek

Uiteraard gelden er per definitie geen andere criteria voor mannen. Ik bedoelde juist te zeggen dat tijdens de rococo mannen er net zo frivool en sierlijk gekleed bijliepen als vrouwen. (volledig geaccepteerd)
jan

Bericht door jan »

Voor de liefhebbers: Ik lees zonet op teletext dat in Groningen een tentoonstelling is c.q. komt over Lady Gaga.
Plaats reactie