http://m.goeievraag.nl/vraag/103550/1
De reacties tot zover:
Ja hoor. Daar zijn geen wetten voor. Kan je zo doen De goedheiligman met de lange jurk mag het ook.
InekevL Ja hoor, er is geen wet tegen. Maar omdat het niet gebruikelijk is, wordt er vreemd tegenaan gekeken. Net zoals het een tijd raar werd gevonden als vrouwen lange broeken droegen.
Steenuiltje Volgens mij wel. Je mag toch ook een kilt dragen?
platje Ja, dat mag. Er wordt in Nederland op dit moment nog niks verboden als het gaat om kleding.
Jalin Ik kan mij niet voorstellen dat er een wet is die dat verbied en anders moet je je gewoon beroepen op de wet gelijke behandeling.
khepput Daar is niets op tegen (in ieder geval de wet niet), als er toch wat op tegen te verwachten is, is het verstandig om voor een Schotse ruitrok te kiezen met een doedelzak als accessoire.
Hippo Het mag, en er zijn mannen die het doen. Je moet dan wel voorbereid zijn op commentaar en idiote gedachtes bij mensen die je zien (dat de vooroordelen in HUN geest zitten en niet in jouw kleding, daar staan ze niet bij stil).
mevrkat Ja dat mag, ook als vrouwen geen broeken zouden dragen, dan mag het nog.Het enigste wat niet meer mag is je eigen helemaal bedekken zodat je onherkenbaar bent (burka)
Vandeman Natuurlijk mag dat. Ik draag al enkele jaren heel vaak een rok, vooral thuis maar ook buiten. En zo zijn er meer mannen die ontdekt hebben dat het gewoon een heerlijk kledingstuk is. In een rokkenforum proberen de mannen, waaronder ik, de rok uit te dragen als een kledingstuk waar een man ook recht op heeft het te dragen wanneer hij zich daarin gelukkig voelt. Zelf houd ik het op de donkere kleuren die wat mij betreft uni zijn. Het blijft de bedoeling dat ze mij zien als man in een rok en niet anders. De mannenrok bestaat weliswaar doch komt hier tot nu toe niet erg op gang. Waarschijnlijk blijft de interesse hierin toch te beperkt voor de winkels om een voorraad in te slaan om te verkopen. En bedenkingen heb en houd je altijd, daartegenover zijn er ook veel mensen die begrip hebben. Die laatste groep durft je hierover aan te spreken in tegenstelling tot de bedenkelingen.
MirB Waarom zou dat niet mogen? Ontwerpers als Marc Jacobs en JP Gaultier hebben ze al een paar seizoenen in hun collectie, en zelfs H&M had er afgelopen voorjaar één. Een hit is het nog steeds niet, maar er ging ook wel wat tijd overheen voordat het voor vrouwen normaal was om in een broek te lopen..
Jahoor als je je daar fijn bij voelt, waarom niet.. De mode wereld probeerd mannen trouwens al jaren in de rok te krijgen!
Mindfull Het mag volgens de wet. Althans het is niet verboden dat is nog weer iets anders. Dan heb je nog de maatschappij.. mag het vanuit de maatschappij? Misschien wel maar ik zeg persoonlijk neen!. Er zij nog teveel mannen met lelijke kuiten dusdanig dat het niet te verantwoorden is naar de vrouw en haar (meestal) onthaarde benen…
robm Ja hoor dat mag. Hij mag zelfs een BH en een string dragen. En vervolgens mag jij er van over je nek gaan. Wat mag er toch veel in Nederland. Overigens moet er ook wel veel dat brengt de boel weer in balans.
stippel Tuurlijk mag dat. In de Gothic-scene en in het LARP-wereldje is het wat meer aanvaard dan in het algemene straatbeeld. Gewoon doen, dan hebben mensen ook nog eens wat om over te praten als ze je zijn tegengekomen!
aknus ja hoor jij mag als man gewoon zelf weten wat je aan trekt. dus als je zoiets zou willen doen, krijg je daar geen bekeuring voor of gevangenisstraf. Alleen als je een bepaalde baan hebt en er kleding voorschriften zijn , dan moet je gewoon je bedrijfskleding aan en mag het weer niet. maar in je vrije tijd op straat of thuis mag je gewoon een rok dragen .