In lange rok op damesfiets met veel wind.
Dat fietsen ging een stuk beter dan op een herenfiets. Maar nu was er een ander probleem. De wind hè; die lange, wijdere rok waaide op tot aan het kruis (koud!). Dus met één hand aan het stuur en met de andere je rok vasthouden. Toch lastig!
Nu fiets ik gelukkig niet zoveel.
Toch vereist een lange rok nog meer aanpassingen. Je blijft er gauw in hangen met je voeten, met traplopen en in en uit de auto stappen bijvoorbeeld.
Dat fietsen ging een stuk beter dan op een herenfiets. Maar nu was er een ander probleem. De wind hè; die lange, wijdere rok waaide op tot aan het kruis (koud!). Dus met één hand aan het stuur en met de andere je rok vasthouden. Toch lastig!
Nu fiets ik gelukkig niet zoveel.
Toch vereist een lange rok nog meer aanpassingen. Je blijft er gauw in hangen met je voeten, met traplopen en in en uit de auto stappen bijvoorbeeld.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Re: In lange rok op damesfiets met veel wind.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden
Het dragen van een rok of jurk heeft zo zijn gebruiksaanwijzingen.

Het dragen van een rok of jurk heeft zo zijn gebruiksaanwijzingen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Er zijn van die gewichtjes voor het kleed op de terrastafel tegen het op- dan wel wegwaaien van dat tafelkleed. Misschien een idee tegen het opwaaien van je rok.
Je hebt gelijk Masker, Ik moet niet zeuren.
En ja, die loodstripjes. Dat zou kunnen.
En ja, die loodstripjes. Dat zou kunnen.
-
Ik heb vorig jaar publiciteit gezien waarin zulke gewichtjes aangeboden werden.
Niet voor gordijnen dus, maar wel degelijk voor rokken. Vooral dan de zomerrokken met lichte stof.
Jammer genoeg weet ik niet meer precies waar ik dit gezien heb...
Niet voor gordijnen dus, maar wel degelijk voor rokken. Vooral dan de zomerrokken met lichte stof.
Jammer genoeg weet ik niet meer precies waar ik dit gezien heb...
Ik fiets vanuit mijn werk veel, in ieder geval met redelijk weer. Wat ik meeneem om aan het einde van de werkdag aan te doen zijn knielange rokken (nu nog gecompleteerd met een maillot) waar ik mee de fiets opstap en op een herenfiets gewoon naar huis rijdt. Het betreft ofwel een spijkerrok of een katoenen rok. Gaat prima. Met opstappen over de stang moet ik de rok even omhoog houden maar daarna geen problemen meer eigenlijk. Langer dan dit moeten ze denk ik niet zijn wil je het praktisch houden. Van de zomer kijk ik vanzelf wel of er dagen tussen zitten die geschikt zijn om in het kort te gaan. Dit heb ik nog niet ervaren maar kijk er wel naar uit.
-
- Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant
Heb ik ook ondervonden: de stang op een herenfiets is niet hinderlijk tijdens het fietsen als je rok wijd genoeg is (voor knielang of iets langer), maar het is het op- en afstappen dat moeilijk is.
Een rok op de fiets dat kan lastig zijn ja. Maar je hebt er oplossingen voor; bijvoorbeeld een fietsbroekje, een legging, een onderrok, zodat je niet helemaal bloot bent als je rok omhoog waait. Zelf prop ik meestal een stukje rok tussen mijn benen en ga er op zitten, zodat ik niet het gevoel heb dat iemand kan zien wat er onder mijn rok te zien valt. Kan zo naar zijn!
Groetjes Soraya.

Goed idee Soraya!