Martin Bril geëerd met Rokjesdag AMSTERDAM -
De in april overleden schrijver, dichter en columnist Martin Bril wordt volgend jaar geëerd met een Rokjesdag. Het evenement in april bestaat uit een rokjesfeest, een rokjestentoonstelling en een rokjesontwerpwedstrijd, liet uitgeverij Prometheus dinsdag weten.
Ook verschijnt die maand bij de uitgever de bundel Rokjesdag, met Martin Brils „mooiste verhalen over de lente, blote benen, vrouwelijkheid en het algemene gevoel van gelukzaligheid als de eerste echte warme dag van het seizoen een feit is”.
Rokjesdag is die ene dag in het voorjaar dat alle vrouwen als bij toverslag ineens een rok dragen, met daaronder blote benen. Zo introduceerde Bril het fenomeen dat de panty's uitgaan bij stijgende temperaturen. De auteur overleed op 22 april op 49-jarige leeftijd.
Rokjesdag in april
Rokjesdag in april
Onderstaand stond in de telegraaf. Lijkt me ook een juist moment om een bijeenkomst van rokvoormannen te hebben.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
beheerder & webmaster
Re: Rokjesdag in april
Was dat op 1 april ? Rokjesdag
Doen wij een rokjesdag voor mannen op een andere dag of tegelijkertijd ?
Doen wij een rokjesdag voor mannen op een andere dag of tegelijkertijd ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Ik denk meer rond de dag van zijn overlijden dat de rokjesdag gehouden gaat worden (afhankelijk van het weer?) Verder is het denk ik een uitgelezen moment om de pers te halen om bij het rokjesfeest, een rokjestentoonstelling en een rokjesontwerpwedstrijd te zijn. Denk dat er dan misschien ook wel meerdere mannen in een rok lopen zoals Beau van ervendoorn afgelopen voorjaar ook deed in de uitzending van de wereld draait door.
Wiha,
beheerder & webmaster
beheerder & webmaster
Wat is het soms toch heerlijk een bee-enner te zijn. Je ben dan onaantastbaar voor het soort kritiek die wij te verduren hebben.
Beau Van Erven Doorns is zo iemand. Hij heeft het image van de tv-persoonlijkheid die altijd van die leuke, gekke dingen doet. Het dragen van een rok is daar een onderdeel van en wordt kritiekloos geaccepteerd, omdat het publiek ervan uitgaat dat het slechts een grap is. Maar dan wel een serieuze grap.
Mannen als hij zorgen er op die manier wel voor, dat het beeld van ‘de man in rok’ bij het grote publiek bekent wordt. Wat mij betreft mag iedereen denken dat ik voor de grap een rok draag; als dat acceptatie tot resultaat heeft.
Beau Van Erven Doorns is zo iemand. Hij heeft het image van de tv-persoonlijkheid die altijd van die leuke, gekke dingen doet. Het dragen van een rok is daar een onderdeel van en wordt kritiekloos geaccepteerd, omdat het publiek ervan uitgaat dat het slechts een grap is. Maar dan wel een serieuze grap.
Mannen als hij zorgen er op die manier wel voor, dat het beeld van ‘de man in rok’ bij het grote publiek bekent wordt. Wat mij betreft mag iedereen denken dat ik voor de grap een rok draag; als dat acceptatie tot resultaat heeft.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
het lijkt me een heel goed idee om aan te grijpen voor een bijeenkomst op een georganiseerde rokjesdag.
Alleen is het natuurlijk zo, dat de echte rokjesdag, zoals beschreven door Martin Bril, een spontaan gebeuren is, als het de eerste zomerse dag is en de vrouwen de panty's thuis laten.
Alleen is het natuurlijk zo, dat de echte rokjesdag, zoals beschreven door Martin Bril, een spontaan gebeuren is, als het de eerste zomerse dag is en de vrouwen de panty's thuis laten.
een fervent rokdrager
Wiha, ik vind dat een ontzettend goed plan voor zo'n rokjes voor mannendag. Dan lijkt mij Amsterdam de geschikte lokatie. Trouwens dat had ik al na de bijeenkomst in oktober al verteld. Dit omdat een aantal mannen met dit voorstel kwamen, om dan eens ergens anders een bijeenkomst te organiseren, om zo ook andere mannen uit andere delen eens in de gelegenheid te stellen naar zo'n bijeenkomst te komen.
Dat we dat volgend jaar ook doen. Moet het natuurlijk qua temperatuur wel aangenaam zijn. Want jullie kennen misschien het gezegde. 'April doet wat hij wil', of een andere 'Aprilletje zoet geeft ook weleens een witte hoed'.
Dat we dat volgend jaar ook doen. Moet het natuurlijk qua temperatuur wel aangenaam zijn. Want jullie kennen misschien het gezegde. 'April doet wat hij wil', of een andere 'Aprilletje zoet geeft ook weleens een witte hoed'.
Qua locatie zat ik meer te denken aan waar het rokjesfeest, een rokjestentoonstelling en een rokjesontwerpwedstrijd gehouden worden (als dit allemaal op dezelfde plaats is). Wel nadeel voor sommigen zal zijn dat er meer media aandacht zal zijn. Daarnaast kan het wel dienen voor de promotie van man in rok.
Wiha,
beheerder & webmaster
beheerder & webmaster
Dat is ook zo. Veel mannen durven de media belangstelling niet aan.
Aan de ene kant wel begrijpelijk om een aantal redenen.
1. Herkend te worden als men ze heeft gezien op televisie, en dat men er niet van afwist
2. Media kunnen je maken of breken
Tot nu toe heb ik nog steeds geluk gehad met mijn media optredens.
Dan aannemende dat we de rok voor de man meer publiciteit willen geven via de media, hoe gaan we dan uit onzelf te werk ?
Het nadeel kan er in schuilen, als wij zelf de media benaderen, en ze gaan daarover een reportage maken, en je bent het niet eens met de strekking zoals zij het neerzetten, en je ageert daartegen, dan zullen ze altijd kunnen zeggen, ja maar jullie hebben toch zelf de publiciteit gezocht.
Hoe denken de andere actieve leden over deze mening van mij ?
Tot nu toe heb ik het nooit uit mijzelf aangehaald. Het kwam op mijn pad, zo ook met Hello Goodbye.
Aan de ene kant wel begrijpelijk om een aantal redenen.
1. Herkend te worden als men ze heeft gezien op televisie, en dat men er niet van afwist
2. Media kunnen je maken of breken
Tot nu toe heb ik nog steeds geluk gehad met mijn media optredens.
Dan aannemende dat we de rok voor de man meer publiciteit willen geven via de media, hoe gaan we dan uit onzelf te werk ?
Het nadeel kan er in schuilen, als wij zelf de media benaderen, en ze gaan daarover een reportage maken, en je bent het niet eens met de strekking zoals zij het neerzetten, en je ageert daartegen, dan zullen ze altijd kunnen zeggen, ja maar jullie hebben toch zelf de publiciteit gezocht.
Hoe denken de andere actieve leden over deze mening van mij ?
Tot nu toe heb ik het nooit uit mijzelf aangehaald. Het kwam op mijn pad, zo ook met Hello Goodbye.
het lijkt mij het slimste om eerst een even af te wachten, wat voor plannen er gemaakt worden, zodat we ook enigszins kunnen inschatten wat de eventuele risico's zijn voor de mensen, die niet herkend willen worden op tv
een fervent rokdrager
Het lijkt mij in elk geval leuk om het aan te grijpen een keer in rok naar mijn werk te gaan. Leuke reden, kijken wat de reacties zijn. Dan heb ik mijn contract ook, dus dan is het wat veiliger.