Echt een shitweek achter de rug

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Echt een shitweek achter de rug

Bericht door RokSterNL »

Na dat het merendeels altijd goed gaat, vind ik het ook weer eens nodig om te zeggen als het eens een keer niet goed gaat. Ik neem aan dat iedereen dat wel bij ervaring heeft. Al zegt men ik heb nog nooit kritiek gehad. Dat is onmogelijk. Je kunt een hele tijd geluk hebben, maar het valt nooit helemaal te voorkomen. Ik reageer normaal gesproken ook niet altijd, maar als het een aantal keren achter elkaar gebeurt, dan word je het ook weleens zat.

Laat ik maar beginnen met vorige week dinsdag. Ik steek de weg over bij mij in de buurt. Ik zie een getinte knaap naar mij kijken. Maar dat doet mij niets. Hij kijkt maar. Zeg maar dat hij zo'n 150 meter van mij vandaan was, en ik hoor ineens roepen 'homo'. Al dat gelul van mensen, niet op reageren, is lulkoek. Het is juist wat en hoe zeg je het, zonder dat het agressie uitlokt. Inmiddels ben ik daar al behoorlijk bedreven in. Dus ik roep zo terug, je zult jezelf bedoelen, waarop die knaap roept, wat ? maar ik riep eigenlijk direkt al daarna, dat hoef je niet zo hard te roepen dat je een homo bent. Waarop die knaap riep 'hou je kankerbek'. Overigens het woord met de 'K' ligt in Den Haag voor op de tong. Toen ben ik doorgelopen. Ik dacht ik heb mijn woordje gezegd.

Nu is het een week verder, en vandaag ten eerste twee stratenmakers van de BAM (Bataafse Aannemers Mij). Het bekende gefluit. Waarop ik antwoord 'je kunt wel zien waar het verstand zit bij de heren stratenmakers'. Geen reactie terug. Vanmiddag vanuit een busje met twee van die k*tkerels, roept er eentje joehoe met een hoge stem. Ik zei toen, je hoeft niet zo raar te doen, ik zie heus wel aan je dat jij een homo bent. Ik hoorde hem toen nog zacht zeggen, 'hoor wie het zegt'. Ben na mijn woordje gezegd te hebben door gelopen. Wat hij dan nog zei interesseerde mij niet meer.
Het is wel frapant. Zij vinden het normaal om jou voor joker te zetten, maar als je de heren zelf op een diplomatieke manier de bal terugspeelt zijn ze gepikeerd. Fijn voor ze. Als ik mij afgereageerd heb, ben ik het kwijt. In mijn geval als ik dat niet gedaan zou hebben op dat moment, zat ik ermee, ik had het dan niet los kunnen laten. Nu zaten zij ermee. En het nagemodder van hen, is alleen maar om zich nog een figuur proberen te geven, maar dat helpt dan toch niet meer.
Wie zijn eigenlijk de homo's. Die kerel die bij die andere kerel in de bus zit. Als hij een vent was geweest riep hij het niet of deed het zonder een ander in zijn bijzijn. Wij zijn kerels, want wij hebben de ballen om in een rok op straat te lopen. Dan nog al zou ik een homo zijn, dat zijn ook hele normale mensen, zoals wij hier allemaal.

Wat dat betreft is Den Haag een intolerante stad. En zo zullen er nog wel meer steden, en zeker in de dorpen, zijn.
Toen ik vorige week woensdag in Amsterdam was, no problem. Hier gelukkig ook wel niet zo vaak in Den Haag, maar in Amsterdam heb ik nog nooit kritiek gehad. In Den Haag loop je in ieder geval nu eenmaal wel meer kans om kritiek te krijgen.

En toch laat ik mij niet meer uit mijn rok jagen :!:
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Echt een shitweek achter de rug

Bericht door ecokilt »

Het is wel erg dat 'homo' een scheldwoord geworden is. Gaan we een stap achteruit?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Echt een shitweek achter de rug

Bericht door rokwens »

Het is me in België nog nooit overkomen, wel 4 x in Nederland. Een keer in Eindhoven waar jongeren me even volgden. Een andere keer in Eindhoven iep ik na een bal met een vriendin aan de arm door een parkje naar de parking en daar riep er eentje homo. Een derde keer in Scheveningen waren jongeren rare dingen aan 't roepen die ik niet eens verstaan heb. En een vierde keer in Breda waar een verkoper vanuit zijn winkeltje me nafloot. Op 4 jaar tijd valt dat dus echt wel mee.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Echt een shitweek achter de rug

Bericht door RokSterNL »

Ik vind toch niet dat ik te vrouwelijk gekleed ga. Dat jij dan op 4 jaar tijd 4 x een reactie hebt gehad. Ik heb er wel meer door al die jaren heen gehad. Ik tref mijns inziens steeds de verkeerde. En ik begin zo langzaam aan ook het idee te krijgen, dan het geen f**k uit maakt wat voor rok je aantrekt . Al is het een mannenrok, dan nog krijg je kritiek. Dus waarom een echte saaie mannenrok nemen, waar je ook kritiek in kunt krijgen. Mij niet gezien. Draag gewoon een neutrale damesrok. Geesteszieke kerels, horen thuis in een gesloten psychiatrische inrichting. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Het houdt niet op. Zelfs vandaag loop ik in mijn Criminal Damage kilt van Attitude Holland met zwarte laarzen daaronder. Dat is echt een gothicrok voor mannen. Weer van die etters van kerels die het nodig vinden te fluiten op de welbekende manier. Ze moesten eens de klem in hun bek krijgen, dat ze nooit meer konden lullen en fluiten.

Het is wel toevallig na dat gezeik van die knul. Hoop niet dat het daarmee iets te maken heeft. Mannen zijn in mijn optiek de grootste misbaksels die God ooit geschapen heeft. Al behoor ik zelf ook alles ten spijt tot dit wanprodukt. Ja sorry dat ik dit zo zeg, maar ben het na ruim een week nu wel beu. Vandaag of morgen stap ik echt op zo'n figuur af, en sla ik er eentje voor zijn bek. Of ik het overleef ik betwijfel het, ben niet zo sterk, maar dan heb ik in ieder geval wel laten blijken dat ik dit niet pik. Trouwen in mijn testament heb ik toch al vast laten leggen dat in een rok gecremeerd wil worden. Opzouten met die kerels, allemaal. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lekker flink vanuit een auto. Hij stond wel stil voor het stoplicht, maar dan nog. Ze kunnen allemaal doodvallen voor mij. Ja ik ben nu echt laaiend. En dat ben ik normaal niet als er een opmerking is, maar omdat het nu door de week al de 4e of 5e opmerking is. Kotsmisselijk word ik er van.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Echt een shitweek achter de rug

Bericht door w-sure »

werkt het niet het beste om het gewoon te negeren? ik ben hier in gouda ook wel eens voor homo uitgescholden, maar ik dacht laat ze maar lullen. waarom zijn alle schotten dan nog niet uitgesstorven als alle mannen in rok homo zijn?

heb er echt schijt aan, en dat moet iedereen verder hebben eigenlijk. als je gaat happen wordt het alleen leuker voor ze, toch?

hoewel ik wel schrok van een tweetal meisjes dat hier in gouda door een paar marrokanen was aangevallen en 'gestenigd' zonder aanwijsbare reden. het verhaal gaat dat ze alleen langsfietsten en toen al kankerhoer naar hun hoofd geslingerd kregen. hoop dat soort lui nooit tegen te komen (hoewel ik wel in een prachtwijk woon)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Echt een shitweek achter de rug

Bericht door RokSterNL »

Dat zeggen een aantal mensen altijd negeren.

Gelukkig heb ik ook nog mensen uit mijn kennissen/vriendenkring die juist vinden dat ik het op een diplomatieke wijze zeg. Zij zeggen, je hoeft je niet alles aan te laten leunen, als je het maar op de manier doet zoals jij het doet. Ik maak gebruik van oneliners. Ik merk dat ik daardoor geen agressie uitlok, en ze vaak met de mond vol tanden laat staan. dat werkt bij mij prima. Ga je schelden, ja dan hebben zij hun doel bereikt, want dat is nu juist wat ze willen. En dat is dan weer een voedingsbodem om verder te gaan.
Een enkeling morrelt nog na, als ik hem bedien van een oneliner, maar dat zijn dan de stuiptrekkingen om zich een figuur te geven, omdat hij zich op dat moment gepakt voelt, en dan loop ik al vrolijk weer door.

Wat ik altijd zeg, 99% gaat het prima 1% pech is in wezen ook voor mij zo, maar deze week is het gewoon nu even too much. Ik hoop dat het nu weer eens een tijdje rustig blijft.

En Marokkanen is een verhaal apart. Op alle fronten, niet alleen hierbij. Al mag je mensen niet over dezelfde kam scheren, het is bij deze bevolkingsgroep algemeen bekend dat zij tegen alles zijn wat hen niet aanstaat. Wat jij hier schrijft is voor mij bekend. Nederlandse vrouwen die er modieus en misschien soms een beetje sexy bij lopen worden door deze mannen vaak gezien als hoeren. En dat is toch een grove misvatting. Jonge meisjes kleden zich nu eenmaal vrijer, en daarom kun je niet zomaar zeggen dat dat dan allemaal gelijk maar hoeren zijn. Zij denken alleen dat zij gezien hun gedachtegang alles maar mogen zeggen op een ondiplomatieke manier, maar zo is het nu toevallig niet. Je hebt ook nog te maken met Normen en Waarden, en dat is bij hun verre van. Als je Marokkanen tegen komt kun je maar beter een straatje om gaan, al moet je daar een langere weg voor afleggen.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Echt een shitweek achter de rug

Bericht door rokwens »

RockSter jij gaat natuurlijk veel meer buiten dan ik. Bij mij is dat meestal in het weekend en dan merendeels in de avond naar een bal of zo. Als ik overdag op stap ga is dat gewoonlijk met gezelschap. Dat soort van hangjongeren waar jij het over hebt kom ik niet tegen. Ik krijg de indruk dat de jonge gasten in Nederland minder tolerant zijn en gemakkelijker hun mening uiten. Heb je ook al problemen gehad als je in gezelschap was van Roktom ?
Misschien is de ene stad de andere niet. En de ene buurt is ook anders tov de andere. Er zijn in Antwerpen ook buurten waar ik misschien problemen kan krijgen, maar daar hoef ik niet te zijn.
Op mijn reizen in Frankrijk en Turkije heb ik nooit wat voor gehad en ik loop heus niet altijd in kilt hoor.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Echt een shitweek achter de rug

Bericht door RokSterNL »

Hallo Rokwens,

Misschien doordat ik vetelde ik hoop neit dat het iets met die knul te maken heeft. Maar in de laatste gevallen eergisteren waren het kerels van pakweg 25 tot 30 jaar. Gisteren heb ik het niet goed kunnen zien, omdat de afstand tot de auto al zo'n ongeveer 50 meter betrof. Maar gevoelsmatig zeg ik, dat hoe ouder iemand wordt des minder hij misschien zulk soort dingen zal doen.

Nee, met Roktom in gezelschap heb ik dat nog nooit gehad. Het probleem zit hem ook, dat ik nog een vriendin/partner heb. Ik denk als ik als man in een rok tesamen met een vrouw loop, dat dat dan nog minder zal voorkomen. Uitzonderingen daar gelaten. En toch ga ik er geen rok en laars minder om dragen.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Echt een shitweek achter de rug

Bericht door Ludwigcw »

Het rap reageren van Nederlanders zit volgens mij toch in hun genen of cultuur. Ik heb zo al enkele ervaringen door mijn leven heen gehad, lostaand van een man in rok, die duidelijk maakt dat een Nederlander rapper meent zijn mening te moeten geven over een medeburger.

In mijn pupertijdsjaren ben ik een keer met een jeugdverenining naar de Efteling geweest en als je met een paar vroegrijpe jongen samen bent, durf je wel al iets meer tegenover toevallige aanwezige meisje ( nederlandse in dit geval ). Nu de reacties en praat die we in respons kregen deden ons toch serieus rode oortje krijgen, iets wat we van de vlaamse meiden zeker niet gewend waren. :oops: :oops:

Ik heb ooit samen met mijn treinklub, met een baan op een modelspoorbeurs in Utrecht gestaan, daar kregen we gans de tijd te pas en te onpas opmerkingen en commentaar over onze baan, hoe we hem aan het opstellen waren en dat je dat beter zo of zo kon doen. Sta je aan een verkoopstand met iets in je handen, zegt er dan een Nederlander in je nek, " moet je niet kopen, heb ik al gehad, deugd voor niets". Allo zeg, had ik iets gevraagd. :roll:

Op diezelfde beurs zit ik op één van de eethoekjes mijn lunch op te eten, vraag een Nederlander als hij mag komen bijzitten, ok geen probleem, begint daar mijn volledig uit te horen. En zegt dan op een bepaald moment naar mijn drankje kijkend, " ik zou ook wel iets te drinken kunnen gebruiken ! " en kijkt dan naar mij :? :shock: :roll: Hé jong zeg !.
Sorry maar bij een belg werkt dat niet zo zulle.

Deze drie voorbeelden tonen aan dat Nederlanders veel meer vrijpostiger zijn in hun omgang met andere dan Belgen of ander nationaliteiten. Niks verkeerd mee maar als buitenstaander is dat toch soms confronterend.

Eerlijk ,wij zullen ook wel denken van " dat trekt nu toch op niets, of welke clown loopt er daar nu rond" maar wij belgen zullen dat niet vlug uitspreken.

Dus verwonderd het mij niet dat je in Nederland meer reacties krijgt dan in België ivm rokdragen. Bij ons heb je ook de verbaasde blikken en mensen die je blijven nastaren, maar een mondelinge reactie blijft meestal uit.

Ludwigcw
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2109
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Echt een shitweek achter de rug

Bericht door Jos »

ik ben het helemaal met je eens Ludwig.
Als limburger met een zachte 'g', zoals de hollanders zeggen, is het bij ons ook veel gemoedelijker en minder brutaal, net zoals bij jullie vlamingen. Ik heb in het verleden (30 jaar geleden) zo'n twee en een half jaar op in Noord Holland op meerdere plaatsen gewoond. Ik heb daar dezelfde ervaringen opgedaan over het veel brutalere en vrijpostige gedrag van veel mensen daar.
een fervent rokdrager
Plaats reactie