Gezien op de markt bij ons

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Gezien op de markt bij ons

Bericht door Roktom »

Vandaag even over de markt gelopen.
Zie ik daar een man lopen met een jurk aan.
Met daarop een korte bontstola.
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een geheel opgemaakte man was, een travestiet dus.
Sorry maar dat vind ik toch niets.
Ik weet hier krijg ik commentaar over, maar nee.
Ik draag graag een rok, maar dit vind ik nergens op slaan.
Je ziet duidelijk dat het een man is.
Ja ieder moet het zelf weten hoe hij er bij loopt, maar ik vind dit maar niets.
Mijn vrouw ook niet, slechte reclame voor de man in rok.
Kijk zij ze zo loop je dus voor lul, of dit ook op mij slaat dat heb ik haar maar niet gevraag.
Maar ik denk dat dit niet goet is voor mijn rok dragen, gezien van haar kant.
Ze is er al niet zo blij mee.
En nu dit.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: Gezien op de markt bij ons

Bericht door Peter v »

Die man deed tenminste wat hij wilde, al weet hij ook donders goed dat je kunt zien dat het een man betreft.

Doen wat jij wilt. JIJ en niet wat anderen eisen.

Jammer dat je vrouw weer een link maakt met jou.

Doe dat nu zelf maar met haar. Vergelijk haar met de een of ander sloerie. :shock:
WAT zeg je daar? Zal ze wel zeggen."
"Dat is precies wat jij met mij doet."
"Niet mij voor vol aanzien wie ik ben, nee een vergelijk met een totaal onbekend persoon. En je weet niet eens of dat een heel aardige persoon was of niet. Het uiterlijk is dan bepalend. Wat oppervlakkig."
"wat ik nu doe is niet travestie, maar ik draag een rok / jurk. Toch iets heel anders, en trouwens mijn uiterlijk is ondergeschikt aan wie ik ben. Jij kent mij toch, ook zonder kleren.... :oops: :? Ook in een rok ben ik nog steeds dezelfde vent. "

Of iets van die strekking. Ik ben jij niet.
er lopen altijd andere mensen waar mee je op zo'n manier een vergelijking kan doen. Heeft geen enkele waarde.

Als het nu anders om was, "Zie je die man lopen, volgens mij een travestiet, die kan wat van jou leren qua kleding." 8-)
Zo zou ze jou steunen.

Maar goed, jij vindt het ook maar niets. Is dat wat jij ZELF vindt of is dat een houding die je aanneemt om jezelf te steunen dat wat je nu doet zoals je dat doet juist minder "anders" lijkt als iets anders wordt afgekraakt?

Het is bekend dat veel mensen niets hebben met mensen die er niet natuurlijk uit zien, die slordig gekleed zijn.
Dat denken vast veel mensen van mannen die rokken dragen op basis van dat het zo afwijkt van een man die een broek an heeft. :roll:

Net als mannen die rokken dragen, hebben travestieten het nog moeilijker, maar die doen het ook maar omdat het bij hun leeft, het voor hun belangrijk is, net als rokken dragen voor mannen voor hun belangrijk is.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Gezien op de markt bij ons

Bericht door willi »

Dit wordt weer zo’n onderonsje, helaas.

Beste Roktom, ik begrijp wel wat je bedoelt met je opmerking over een man die zich (ver)kleed als vrouw. Toch moet je voorzichtig zijn met je kritiek op iemand die je niet kent, en waarvan je dus ook niet weet waarom hij iets doet. Mijns inziens trap je hiermee zelf in de val die anderen ook voor jouw opzetten; en misschien alleen maar om jezelf te beschermen tegen het onvermogen van de samenleving, om tolerant om te gaan met haar medeburgers.
We vinden het toch ook heel gewoon een vrouw als zwarte Piet verkleed in het openbaar te zien? En toch . . , Zwarte Piet is een man! Maar ja, het gaat dan om een soort verkleedfeest. Dan mag het.

Toegegeven, het kan even schokkend zijn om een man zo verkleed te zien.
Zelf heb ik dat een aantal jaren geleden ook meegemaakt, op een parkeerplaats bij ons winkelcentrum. Ik was daar ook met mijn vrouw, en we wachtten in een korte rij bij de betaalautomaat. Voor ons stond een dame in een eenvoudig dun zomerjurkje op pumps met zeer hoge hakken. Ze had prachtig lang blond golvend haar dat haar gezicht aan ‘ons’ oog onttrok. Ik was waarschijnlijk de enige die zag dat het een man was. Waarom? . . . Omdat dat dunne strakke jurkje een té gespierd lichaam met té smalle heupen liet zien. Dat was alles.
Verder bewoog en liep hij correct, als een vrouw, onopvallend naar iemand toe die bij de auto stond te wachten, en hoogstwaarschijnlijk zijn dochter was. Heel even kreeg ik toen zijn gezicht te zien; correct, niet overdadig opgemaakt, als een wat ‘mannelijke’ vrouw. Niemand keek om.

Dit gebeurde, voordat ik er maar aan dacht zelf in een rok de straat op te gaan, en heeft er voor gezorgd dat het nog een hele tijd heeft geduurd, voordat ik dat durfde.
Maar mijn vrouw die vlak achter hem stond, is het, zoals bijna iedereen niet opgevallen, dat het een ‘man’ was.
Zorg dat je je niet opvallend of ‘anders’ gedraagt; en dos je niet uit in kleding die op dát moment niet gebruikelijk is, of die je niet staat. Dan gebeurt er meestal niets. Dan ga je op in de massa.
Dit is me een keer overkomen toen ik voor éénmaal ‘in travestie’ naar een tuincentrum ging, voor kerstversiering. Het is best leuk om het (voor de sport) een keer te doen, en erg spannend.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Peter v

Re: Gezien op de markt bij ons

Bericht door Peter v »

Nog bedankt Willi, heel mooi gezegd.
En ja helaas een onderonsje. Waar blijven alle mogelijke nieuwe rokken dragers? Allemaal in de kast. :(
Zelfs niet te zien op het internet, hier veilig.

De angst om anders dan de rest te zijn en daarmee op te vallen beheerst ieder zijn leven. Ook diegene die er ogenschijnlijk nergens om geven, alleen hebben zij zich verzoend met wat ze doen, dat dat wel kan. Dus wanneer zij iets nieuws doen hebben ook zij bezorgdheid hoe dat zal gaan. Al staan ze er helemaal achter. Trouwens wat "kan" niet...

Mannen die pantys dragen, O wat zitten die er over in dat iemand het te weten komt, de man in rok, hoe zal de buiten wereld reageren. De travestiet, wat denk je, dat dat meteen zomaar gaat? Allemaal mannen, allemaal vragen ze zich af, hoe gaat het, hoe zal men reageren. Dat is feitelijk helemaal niet interessant. De grote vraag is; "Hoe ga ik er zelf mee om".

Zo zie ik ook de probleem van de vrouw die moeilijk doet. Dat is helemaal niet het probleem. Het werkelijk probleem is dat de man zelf niet achter zijn handelen staat. Dan staat dat als een rots. PUNT. Hij verloochent zich zelf, zijn handelen wanneer hij capituleert bij weerstand. Daar mee bevestigend dat de ander gelijk heeft ook.

Dan is het een feit, dat zeker op dat moment, in dit geval het rok dragen helemaal niet voor de man van belang is. Was het dat wel, ging hij zeker in de verdediging. En de beste verdediging is gewoon doen. Dan zal de ander een zet moeten doen, en is daarmee meteen dan de dader als je dat zo wil noemen. Ik begrijp het volkomen, maar word er zo langzamer hand misselijk van, al de meldingen van mannen die het hun laten afnemen. Niets persoonlijk. ( Van de weinigen die het melden vind ik het feit dat ze het melden wel flink en waardeer het dan ook, de melding. ) Nou ja, er wordt hun niets afgenomen, want wat niet belangrijk is doe je gewoon niet meer.

Daar mee kom ik tot de conclusie dat voor de meeste mannen die iets hebben met het rok dragen maar dat laten omdat anderen er anders over denken, het zelf ook niet belangrijk vinden. :roll:

Geen wonder dat er maar ... um uhum hoeveel mannen zouden het zijn, tien? in heel Nederland die de rok zelfs 50 / 50 dragen.

Leuk voor al die mannen die één keer per jaar en rok aan hebben, in het openbaar, of tien keer, en voor diegene die stiekem enkele keren per jaar het doen. Mooi voor hun. Maar het idee, het gedachte goed dat er mannen zijn in getale die genoemd mogen worden, die de rok als alternatief voor de broek willen meer dan hoeveel? 50? is lijkt mij gewoon fantasie.

De hele gedachte goed van de forum, van de enkele leden die het WEL doen blijkt totaal verkeerd.

Het gedachte zal dan omver moeten, tot een rokken liefhebber forum, waarbij het niet interessant is waar en wanneer je één draagt, of het op zolder is, of op een gay feest, :roll: :shock: :? één keer per jaar met carnaval of de hele jaar rond. Dan heb je kans op een leden bestand die dat waar maken. Dat is dan wel meteen helemaal niet interessant voor diegene die de rok wel openlijk minstens bv 50 / 50 of meer willen dragen. Het wordt dan tot een speeltje geheven. En dat is nu precies niet waar het om gaat. Maar wie ben ik?
Plaats reactie